Dreumes september 2019

Hier nog twee dutjes! 's ochtends 30/45 minuten en 's middags 2/2,5 uur, 's nachts 11 uur. Soms doet ze in de ochtend een powernap van 5-15 minuten, dus ik vermoed dat ze binnenkort overgaat! Balen dat het slapen minder gaat. 
Het ontbijt bestaat altijd uit havermoutpap, met melk of yoghurt gemaakt en fruit. Broodalternatieven zijn hier: krentenbollen, banaanbrood, havermout/banaan muffins, een groentenomelet, of een bord eten met een gekookt ei en allemaal groenten en fruit.
@Juffielies, hier af en toe een mini driftbui als ze iets niet mag maar die is heel snel weer over met afleiding. Tenzij ze hangry is, dan kan ze erin blijven hangen maar helpt eten.
@MamavanIJ, zou natuurlijk prachtig zijn, nu een spontane zwangerschap!! Een halfjaar is niet zo heel gek lang om te proberen toch? Maar ik kan me voorstellen dat je je er bij neer legt. 1 prachtige dochter is ook geweldig :)
Wij gaan beginnen met zindelijkheidstraining, ben benieuwd! Ze maakte de hele tijd scheetgeluiden als ze het potje in boekjes ziet staan haha (hebben wij niet voor gedaan, wel gezegd dat je erop poept en plast). Ze heeft er al een keertje op gezeten maar toen kwam er niets! Als het te vroeg is stoppen we gewoon weer, heb geen enkele verwachting.
@Mientjeee, hoop dat het bij jullie snel raak is. Dat loslaten is voor mannen toch echt makkelijker, jij weet welke dagen er toe doen en op welke dagen je moet aftellen, moeilijk te negeren!
 
Hij sliep gisteravond om half negen en slaapt nu nog!!! Wat heerlijk zo'n lange nacht. Ik ga vandaag dus weer 1 slaapje proberen!! Ik hoorde hem wel even om half zeven maar het lukte blijkbaar om zelf weer in slaap te vallen. Wat doet dat een mens goed hé, na zoveel rommelige nachten! 
 
Wat lekker Zazou! Ik ben jaloers.
Wij zitten op 1,5 slaapje. Soms is 1 nog te lastig dan slaapt ze 20 min om 09:30 dan wakker maken. In de middag slaapt ze 1,5 uur ik kan mij niet voorstellen dat ze ooit langer dan 1,5 uur gaat slapen. 
Wel sinds 1 slaapje of 1,5 is ze steeds vroeger wakker begint om 04:50 (ja al dagen stipt 04:50 haha) dan begint het spoken soms slapen soms wakker. Uiteindelijk haal ik haar 07:00 uit bed. 


Verder hebben wij wel een goede week gehad. Haar humeur lijkt sterk verbetert, maar waardoor het komt geen idee? Gister ging ietsje minder maar ik hoop dat we de positieve flow vast kunnen houden. 
 
Minni Nee een half jaartje is zeker niet heel lang en ook niet gek maar gezien onze voorgeschiedenis wilde ik het niet oneindig laten zijn. Ik weet dat de kans zoooo klein is. We shall see! ?
Hier inmiddels ook 1 slaapje. Stond er echt van te kijken, want mevrouwtje is best een slaapkoppie maar ineens was het ochtendslaapje eraf. Nu zo'n twee uur 's middags en 's nachts van 19.00 uur tot ongeveer 7.00 u. Dus helemaal toppie!
Qua ontbijt en lunch eten we gewoon bruin brood met allerlei beleg. Brood ging heel goed maar momenteel wel wat minder. Twee stukjes, dan geeft ze haar bord terug en zegt: op! ?  Je gaat merken dat ze voorkeuren krijgt! ? 
 
Hier echt wel 1 keer slapen nu. En dat dutje varieert tussen de 30 en 50 minuten. Niet veel soeps dus. Maar als we hen sochtends laten slapen, slaapt hij even lang en de rest van de dag niet meer. Dus dan is hij wakker vanaf 10.00u tot bedtijd. Dus nu gaat ie er tussen 12.00 en 12.30 in, slaapt 30 a 50 minuten, en gaat dan 18.00u naar bed. Slaapt vervolgens klokje rond tot 06.00.
Eten gaat hier zoals altijd heel goed. Knap, dat hij met 4 tandjes alles gewoon kan eten haha. Maar we genieten van de eetmomenten, fijn dat dat goed gaat. Net als buiten spelen, ook zo'n feest.

@Anemoontje ik hoop dat wij ook naar een middagdutje van 1,5u kunnen werken, zodat zn humeur wat beter wordt. Kunnen t niet afdwingen. Acceptee acceptee.
 
Lastig dat zijn middagdutje zo kort is. Dan is het nog wel erg lang tot bedtijd! Maar klokje rond slapen is wel heerlijk, en je hebt dus altijd de avond voor jezelf? Hier lag hij er door de twee slaapjes altijd laat in 's avonds en vaak was ik ook nog een flinke tijd bezig voor hij sliep. Fingers crossed dat het geen lucky shot was vannacht maar echt kwam door het ene slaapje. Ben benieuwd vanavond. 
 
Zazou wat fijn dat het op 1 slaapje nu goed gelukt is afgelopen nacht! Ben benieuwd de komende dagen.
hier ook 1 slaapje. Hij deed simpelweg het tweede slaapje niet meer en was dan bloedchagerijnig omdat hij zo lang wakker was. Ik moet hem wel echt tot 12uur/half 1 wakker houden (kan niet meer om 11u gaan wandelen anders valt hij stiekem al in slaap Haha)
Vaak slaapt hij 1uur, soms anderhalf maar langer eigenlijk nooit. Slaapt dan snachts eigenlijk altijd wel van 7 tot 7 en dat vind ik heerlijk, de avonden voor onszelf ??

 
MamavanIJ ah kijk, ik snap het. Hopelijk is het jullie gegund??
MariekeSep fijn dat het zo goed gaat en Siem ook zo goed reageert. Geef je borstvoeding? Zo ja, gaat dat goed?
Hier nog 2 slaapjes, ochtend en middag. Wel merk ik dat haar middagslaapje steeds korter wordt en soms ook wat lastiger gaat. Maar vandaag op de opvang had ze wel weer 2x2 uur geslapen.. dus denk ook per dag nog ff bekijken, ligt er ook maar net aan hoe laat ze wakker wordt 's ochtends. Dit verschilt nog wel eens per dag; de ene dag om 6 uur, andere dag pas half 8? Ligt er wel standaard 19.00-19.30u uiterlijk in.
 
Terug
Bovenaan