Dreumes september 2019

Majom: jouw kindje is ook van eind september toch? Hier ook zwaar aanwezig. Wist niet meer waar ik het zoeken moest waarom die ellende was snachts gewoon weer op 4 uur slaap de werkdag doorkomen, maar toen opende ik uit wanhoop de app en zag ik dus die sprong staan in de hoop dat het hier ook een fase is...
Wij hebben soms nog 2 slaapjes en soms nog 1. Bij 1 slaapje lijkt het erop dat ze vroeger wakker is en slechter slaapt en 2 beter gaat, maar dan slaapt ze om 09:30 max 20-30 minuten en smiddags 1,5 uur. Alleen soms weigert ze die eerste en doet ze er 1. Ach komt vanzelf wel.
Hier ook blij dat de opvang weer open ging. Na 2 maanden zonder tranen de armen van de juf in. Ze ging er weg als kruipend meisje en komt wandelend terug en pratend. Complimenten gehad over haar ontwikkeling over hoeveel ze praat en alles snapt. Het lijkt wel een twee jarige. Dat vermoede had ik al want met 1 zei ze al nee en ja en wist precies wat ze wel en niet wilde haha! 


Mariekesep wat fijn dat de borstvoeding nu wel lukt. Heb je andere tips gekregen?
 
Hier geen slaapproblemen gehad maar we zitten wel in een nee-fase. Eten gaat wat moeizamer en we hebben meer buien de laatste tijd. Kan ook wel te maken hebben dat ik nu aandacht moet verdelen en dat valt niet altijd even goed. Alhoewel we nog steeds de meeste tijd een vrolijk kind hebben. Praten vlot hier nog niet zo maar hij begrijpt alles en wil overal bij helpen (speentje van de baby indoen, luiers weggooien, tafel poetsen). Ik vind dat zo aandoenlijk. Ook echt een danser hier haha en hij is gek op voetballen en fietsen op zijn driewieler.

@Liesforum: ik heb kinder ehbo ook al een eeuw op mijn lijstje maar nu is dat lastig. Ga het straks echt doen want na deze ervaring en het type kind wat we hebben is dat denk ik echt noodzakelijk. Ik vond het ook moeilijk om te kijken naar de wond hoe erg het was en dat kan natuurlijk eigenlijk niet.

@Anemoontje: ja veel betere tips gehad over aanleggen, verschillende houdingen etc. Vorige keer “moest” ik in de kraamweek kolven vanwege overproductie en nu niet gedaan. Hierdoor regelde het zichzelf. Ben er echt gelukkig mee.

@Zazousept: alles gaat goed ?. We hebben een tevreden baby die gewoon meegaat in het ritme. Krampjes zijn bijna voorbij gelukkig en zit nog op 1 nachtvoeding. Enige lastige is dat 1 van de 2 soms even moet wachten maar je wordt echt creatief met oplossingen haha.
 
Klopt Anemoontje. Hij is op 27 september geboren. Nachten zijn hier ook hels. 'S avonds niet willen slapen en 's nachts echt gillen en krijsen, maar niks helpt. Hij wil op dat moment ook niks lijkt het. Heel lastg.
We zijn hier over op 1 slaapje, dus dat is het helaas niet. Hopelijk is het snel weer voorbij.
 
Hier is het slapen ook zo moeilijk geweest maar wij hadden die fase in dec/jan. Nu gaat het gelukkig weer beter. Wel is hij enorm aan het mopperen dus misschien is dat idd die sprong?! Het blijft lastig vind ik, dat je niet weet wat er in ze om gaat en ze het nog niet goed kunnen vertellen. 
 
Oei ja die EHBO moet ik ook nog doen, wij hebben ook zo'n wilde in huis ? maar wordt hier nu ook niet gegeven.. 
@Mariekesep, ondertussen helemaal gewend aan een jongetje ?? Ik vind het zo leuk dat we er van allebei één hebben. Het zwanger-zijn vind ik heerlijk gezellig met het getrappel, maar kijk er ondertussen ook alweer naar uit dat het er weer op zit. Heb zo zin om hem te ontmoeten ☺️
Wat rot van die sprongetjes, het verschilt zo enorm per kind, bij die van ons merk je weinig tot niets, behalve dat ze ineens een heleboel meer kan en een paar weken chagrijnig is. Wat dat betreft ben ik ook heel erg benieuwd hoe die ander straks is.
Wat nu ook grappig is... Ze gaat buiten de hele tijd op de grond liggen midden op straat en dan naar de vogels kijken, echt zo'n dromer is het ??
 
Ik heb ongeveer 5 jaar geleden kinder ehbo gedaan wegens veelvuldig oppassen. Erg leerzaam inderdaad. Eigenlijk zou ik ook nog wel een keertje willen aangezien je toch een hoop weer vergeet. Nog even een tip er zijn zorgverzekeringen die een deel of alles vergoeden. Je kunt daarvoor kijken op www.livis.nl.
 
Gefeliciteerd liesforum!!?? Ik denk dat we dan een beetje gelijk lopen, ook hier ook nieuws; ook ik had afgelopen woensdag een positieve test in handen!!!??? In januari besloten we voor een 2e kindje te gaan en het was nu al raak. Zo blij! Voel me aardig goed (afkloppen), wel moe en af en toe wat weeiig maar mag nog niet klagen. Hopelijk blijft het hierbij. 
MariekeSep wat fijn dat het voeden zo goed gaat! Heerlijk gevoel is dat he. Hoe is het, 2 kindjes zo dicht op elkaar?
Hier snapt ze ook steeds meer en komen er steeds meer woordjes. Super leuk! Elke ochtend in bed staat ze nu papa en mama te roepen, totdat we haar op komen halen. 's Nachts wordt ze nog wel eens 1x wakker maar na even sussen gaat ze weer slapen en slaapt vaak tot een uur of 7 (vanaf 19.00/19.30u). Overdag nog 2 slaapjes maar die gaan wel steeds wat rommeliger. Laatst echter 1 slaapje geprobeerd en dit was nog niet succesvol. Zitten er denk ik een beetje tussenin nog dus.
 
 
Terug
Bovenaan