Dreumes september 2019

Oh allemachtig,.. dat belooft niet veel goeds ?. Mijn ventje is iets jonger dus dan staat me wat te wachten over een week of twee, drie ?
 
He dames. Wij zitten ook in de 10e sprong. Ook hier is dat merkbaar. Daarnaast komt er een kies door, dubbel feest!
Inderdaad echt uitdagen. Iets doen waarvan hij weet dat het niet mag en daarbij mij uitdagend kijken. Het echte opvoeden is begonnen. Ik moet ook weleens mijn gezicht in de plooi houden om niet te lachen.

We hadden een corona uitbraak op het kdv. Na de 5de dag hebben we ons alledrie laten testen. Gelukkig geen corona!
 
Hier gelukkig na een paar zware weken ziek zijn en de sprong het overleefd en een blij kind terug. Er leek even geen eind te komen, maar sinds een kleine week zitten we weer op de juiste weg. Nu ook definitief over naar 1 slaapje en dat geeft ook wat meer rust. Daarnaast blijven de nachten echt geen pretje. Elke nacht een aantal x huilend wakker en slaapt dan wel weer verder meestal zonder ons, maar je wordt er wakker van en het is sneu als ze zo ondiep slapen. 

Wel gezellig zo'n kletsende dreumes om je heen met de grootste verhalen. Zo'n drukke meid die ontelbaar veel woordjes kent en de hele dag druk in de weer is met van alles en nog wat. Totaal geen rust in dr bibs. Op het kdv kijken ze er elke week weer naar uit met welke nieuwe woorden ze komt, leuk! 
 
Gelukkig geen Corona Majom!
Wat leuk dat jouw meisje al zo veel praat Anemoontje. Is ze 's nachts misschien bezig om al die nieuwe informatie te verwerken?
Jullie hadden me nog niet goed en wel gewaarschuwd of het is hier ook zo ver. Enorm de grenzen opzoeken en dingen doen die niet mogen. Hebben jullie de box nog staan? Ik zet hem nog wel in de box want ik weet echt niet hoe ik de hele dag zou moeten voorkomen zonder dat hij dingen doet die niet mogen als ik even wil koken of naar de wc ga ofzo ?
Hier is de overgang naar 1 slaapje wel een enorm verbetering geweest. Hij slaapt nu 's nachts 11 of 12 uur aan 1 stuk en het in slaap vallen gaat nu 's avonds ook een stuk beter. Ben blij dat we die hobbel van het slechte slapen achter de rug hebben.
Vanmiddag hebben we weer een afspraak op het consultatiebureau. Ik ben benieuwd of er nog bijzonderheden zijn. Zelf ga ik vooral omdat ik benieuwd ben of hij eindelijk al een beetje in de lengte groeit ?
 
Hier ook heeeel erg opletten. Onze afstandsbediening is al in het toilet beland, melk bekers worden omgegooid en hij krijgt nu ook de diepvries open dus als je niet oplet wordt die leeggehaald haha. Al lang geen box meer hier, maar moet zeggen het gaat hier echt met momenten. Ik zie het gewoon in zijn ogen als hij "de stoute 5 minuten" heeft. Heeeel ondeugend!! 
Het slapen gaat hier heel wisselend. Een hele tijd lekker doorgeslapen. De afgelopen week weer een aantal keer van 1 tot 3 klaar wakker. Bouwt dan een feestje in ons bed en krijst in zijn eigen bed alles bij elkaar. Moeilijk vind ik het, waar doe je goed aan, maar zodra ik ga googelen en het "goed wil doen" slaapt hij plots de volgende dag weer van 7 tot 7. Accepteren en maar doen wat goed voelt denk ik ?
Dinsdag was onze zoon 18 maanden en ben ik gestopt met anticonceptie. We gaan maar eens kijken of er een broertje of zusje bij mag komen. Al zie ik dit nu nog niet helemaal voor me, met deze draak ?
 
Hier ook heeeel erg opletten. Onze afstandsbediening is al in het toilet beland, melk bekers worden omgegooid en hij krijgt nu ook de diepvries open dus als je niet oplet wordt die leeggehaald haha. Al lang geen box meer hier, maar moet zeggen het gaat hier echt met momenten. Ik zie het gewoon in zijn ogen als hij "de stoute 5 minuten" heeft. Heeeel ondeugend!! 
Het slapen gaat hier heel wisselend. Een hele tijd lekker doorgeslapen. De afgelopen week weer een aantal keer van 1 tot 3 klaar wakker. Bouwt dan een feestje in ons bed en krijst in zijn eigen bed alles bij elkaar. Moeilijk vind ik het, waar doe je goed aan, maar zodra ik ga googelen en het "goed wil doen" slaapt hij plots de volgende dag weer van 7 tot 7. Accepteren en maar doen wat goed voelt denk ik ?
Dinsdag was onze zoon 18 maanden en ben ik gestopt met anticonceptie. We gaan maar eens kijken of er een broertje of zusje bij mag komen. Al zie ik dit nu nog niet helemaal voor me, met deze draak ?
 
Oh god meiden als ik dat zo hoor mag ik mijn borst nat maken, mijn dochter is echt een van de jongste hier dus het zal er aan komen? Merk wel dat de driftbuien die ze de vorige sprong had al weer af en toe terugkomen. Verder hier ook enorme kletskous, zo gezellig. De nachten waren bij ons een paar keer drama, maar sinds twee weken overgestapt naar 1 slaapje en nu gaat het goed. Merk wel dat ze nu echt na de kdv helemaal kapot is, was eerst nooit zo. Slaapt gelukkig wel 2 uur 's middags, maar toch langere wakker tijd natuurlijk.
Ik ga het trouwens echt alleen nog maar leuker vinden, dat kletsen en kunnen communiceren. Ze zijn zo schattig op deze leeftijd?
Ik heb inmiddels de eerste echo achter de rug, zo bijzonder om weer een kloppend hartje te horen. Merk wel dat ik er veel minder mee bezig ben dan vorige keer en relaxter in de zwangerschap sta.
 
Spannend juffielies! Wij gaan er binnenkort ook weer voor, maar denk net als liesforum zegt ik er ook een stuk relaxter in kom te staan. Alhoewel dat makkelijk praten vooraf is.
Ik vind dit zo'n leuke leeftijd. Tuurlijk hebben alle levensfases wat, maar 1.5 tot een jaar of 3 lijkt mij nu het leukste. We lachen ons rot om haar vaak. 

ben blij dat de zomer er weer aan komt. Leuke dingen doen!
 
Terug
Bovenaan