Dreumes september 2019

Wij hadden ook glow in the dark, maar toch maakte ze de laatste weken ontzettend veel lawaai als ze hem zocht. Ik dacht ook altijd wel dat het prikkels was erbij, maar vannacht geen kik gehoord. Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan (op zondag avond de eerste avond na). Wel fijn dat een keer iets mee valt haha! 
 
Ik zou ook zo graag van die speen af willen! Knap dat ze het zo snel heeft geaccepteerd Anemoontje! Ik denk dat hij er nog niet aan toe is, we hebben net de regel geïntroduceerd dat de speen echt alleen voor bed is. Best pittig om daar consequent in te zijn want hij kan soms zo verdrietig zijn en zijn speen willen. Maar we houden vol haha. Hij ligt ‘s nachts met 5 glow in the dark spenen ?. Wij horen hem nooit zoeken dus dat scheelt. Als ik ‘s avonds even bij hem ga kijken heeft hij ‘m 9 van de 10 keer ook niet in dus volgens mij is het bij ons vooral met in slaap vallen nodig.
 
Oh wat goed. Onze dochter van 23-9-2019 slaapt ook altijd met speen. Er liggen er wel 3 in dr bed voor het geval ze ze niet kan vinden in de nacht. Laatste weken slaapt ze heel onrustig, veel huilen etc. Ook mede door sprong en slaapregressie denk ik maar het valt op dat als ze huilt ze geen speen in heeft of in de buurt ligt. Zou het echt daaraan kunnen liggen? Ik ben zo bang voor drama als we de speen niet meer geven l
 
Wat fijn Anemoontje ? Inderdaad fijn dat er een keer iets makkelijk gaat, haha! Hier ook nog altijd een speentje, vanaf het begin alleen voor in bed en ze gebruikt hem ook alleen voor in slaap vallen.. ik hoop dat ze zelf een keer bedenkt dat ze hem niet nodig heeft of dat ze hem aan haar kleine broertje kan "geven" in juni. In ieder geval willen wij stoppen als ze twee is :) Ze heeft er vaak maar 1 in bed en als die op de grond valt dan heeft ze daar verder ook geen problemen mee, maar ze wil absoluut nog niet zonder naar bed.
Succes met de koemelk Majom! ?
 
Wat fijn Anemoontje.

Hier hebben we een jaar geleden de speen al weggenomen zodat hij beter zou gaan slapen. Nou, jullie kennen me inmiddels. Hij slaapt nog steeds niet. Overdag 45 tot 60 minuten, net als bij jou Majom. Dan overstuur wakker. Rest van de dag chagrijnig. Gaat vervolgens 18.00u naar bed. Dan is het krijsen. Na 3 kwartier geeft hij op. In principe slaapt hij dan tot +-06.00u de volgende dag. Maar hij is nu al 2 dagen niet lekker. Dus we zijn al 2 dagen wakker. Vannacht heb ik letterlijk een uur en drie kwartier geslapen, in twee delen. Hij in totaal 5 uurtjes verspreid over de nacht.

Omdat het nog steeds niet goed met ons gaat en hij veel huilt gaan we volgende week beginnen met trauma verwerking, bij ons beiden. Daarna gaan we een nieuwe slaapcoach zoeken. We zijn zo op.

Als ik lees over al die zwangerschappen hier is het zo'n gek idee. Ik moet er niet aan denken, misschien wel nooit. Al kan een tweede heel anders zijn. Maar voor nu lijkt onze genencocktail niet heel fijn.
 
Jee prilgeluk wat onwijs rot om te lezen. Wel goed dat jullie hulp gaan krijgen, ik hoop dat het jullie goed doet! Het zou toch zo fijn zijn als het bij jullie zoontje op een gegeven moment gewoon klikt en dat het slapen wel lukt. Ik gun het jullie zo. Wij hadden ook echt een hele tijd een hele korte middagslaap en compleet over z’n toeren wakker. Het gaan nu sinds een kleine week goed, ik denk een combinatie einde sprong en we leggen hem nu in een zware winterslaapzak (dezelfde als de nachten). Dus kleren uit en in zijn slaapzak en sindsdien gaat het opeens goed, duren de slaapjes weer langer en is dat enorm overstuur wakker worden ‘s middags velen malen minder. Geen idee of je dit al doet of hebt geprobeerd maar wie weet kun je er nog iets mee.

Ik snap dat je nog niet aan een tweede moet denken maar een klein succesverhaal: Siem sliep bij ons overdag nauwelijks (alleen tijdens wandelen) of niet de eerste maanden (eigenlijk tot we begonnen met het 2-3-4 schema bij 5/6 maanden). De tweede slaapt alleen maar. Letterlijk. Ik vergat van de week een heel kort moment dat we überhaupt een tweede kind hebben. Hoeft niets te zeggen voor jullie natuurlijk maar het kan dus wel!
 
DanielleBB ik weet het ook niet het is zo per kind verschillend. Onze dame kon geen seconde zonder slapen zoals andere zeggen dat als de speen uitvalt het ook prima is. Dat was bij ons dus echt niet! Overdag waren wij er wel al een tijd vanaf. Ik merk ook dat het zeuren minder werd, omdat het zeuren geen nut had als er niks komt. 


Verder moet je denk ik als ouder er ook klaar voor zijn en echt klaar mee, want de eerste avond hebben we bijna toegegeven. Van 65 minuten overstuur naar daarna geen traan er meer om gelaten. Als ik dat van te voren wist!
Prilgeluk wat vreselijk zeg. Wat goed dat jullie wel weer een poging voor hulp gaan inschakelen! Eigenlijk wel knap dat je nog steeds geen speen hebt ik zou denk ik dat ding allang geprobeerd hebben terug te proppen haha. Ik hoop echt dat het een x klaar is, maar medisch onderzoek is er ook al genoeg gedaan toch? 


Wat mariekesep zegt hoop ik bij ons ook! Dat de tweede mee valt wij zeggen eigenlijk ook altijd het kan niet erger. Wat een huilbaby was ze, maar als ik jou hoor prilgeluk weet ik zeker dat het erger kan. Ga voor jullie duimen!
 
 
AvdS ik ben nu 8 weken. Over 3 weken termijnecho, spannend! De vroege echo vorige week met 7 weken was gelukkig goed. 
Liesforum oh ook nog erg beroerd dus. Vermoeiend he? Vind het vooral pittig omdat ik nu ook al een dreumes heb lopen. Ik heb vanochtend voor het eerst overgegeven. Ben al 3 kg kwijt tov begin zwangerschap ? niet echt de bedoeling natuurlijk en ik probeer genoeg te eten maar krijg het gewoon niet weg soms. Snaaien doe ik al helemaal niet want daar heb ik niet eens zin in (dat is dan weer niet verkeerd). 
Prikgelukseptember wat vreselijk allemaal. Wat moet het heftig zijn zeg. Ik kan begrijpen dat je dan verlangt als hij weer in bed ligt. Echt niet leuk?
Hier ook nog een speen; maar alleen nog in bed en alleen met in slaap vallen eigenlijk. Op een gegeven moment valt ie vanzelf uit en hoeft ze m de hele nacht ook niet meer. 
Jullie nog speelgoed tips? Leuke dingen met een 1.5-jarige te doen? Zo weinig open door de lockdown helaas en merk dat ze zich soms een beetje verveelt.
 
Terug
Bovenaan