Dreumes september 2019

Oh wat lees ik een herkenbare dingen allemaal mbt grenzen opzoeken, uitdagen, snel boos worden als iets niet lukt. Hier ook enorm aan de orde nu! Soms moet ik zelf echt even tot 10 tellen, helemaal als ik zelf moe ben (helemaal nu ik zwanger ben en echt giga moe ben) of de hele dag alleen ben. Afleiding helpt wel goed maar soms laat ik het ook gewoon en is het maar even huilen. Maar dat voelt niet fijn. Hoe doen jullie dat? Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ze zich enorm aan het ontwikkelen is: hier ook steeds meer woordjes zeggen en het begrip wordt zooo goed.
Hier sinds 2 weken ook over op 1 slaapje, werkt hier nu ook goed! Uiterlijk 12 uur erin en dan slaapt ze gemiddeld zo'n 2.5 uur, met soms uitschieters naar 3 uur. Heerlijk. 's Avonds dan gewoon ook weer om 19 uur erin en dan 's nachts 11-12 uur. 
Verder heb ik deze week ook de 1e echo gehad. Zag er allemaal goed uit, heel blij mee! Ben nu zo'n 7.5 week. Wat jij zegt liesforum herken ik goed; ik ben ook echt relaxter dan bij de 1e. Tuurlijk vond ik die echo wel weer spannend maar eromheen voel ik me rustiger. Nou ben ik bij de 1e ook wel extreem bang en angstig geweest dus ik hoop dat niet meer te zijn deze keer en er meer van te genieten. Wel echt heeel moe en meer misselijk dan de vorige keer. Hoe voel jij je liesforum? Hoe ver ben je nu?
 
Haaaay mommy’s!
Tijd geleden dat ik op het forum was! Inmiddels is onze dochter bijna 1,5j (uiteindelijk 2 okt geboren) en net als jullie kids af en toe een draak! ?
Ook ik ben inmiddels zwanger van de 2e. Nu bijna 5 weken. Gefeliciteerd liesforum, hoe ver ben jij? En jij natuurlijk ook Mientjeee, hoe ver ben je?
 
@avds gefeliciteerd met je zwangerschap!☀️ Wat leuk zoveel zwangeren alweer. 
Ik ben 14 oktober uitgerekend, 8 weken zwanger nu. Jij bent dan zeker in november uitgerekend?
@mientjeee ah vervelend toch nog zwangerschapskwaaltjes dus. Ik ben ook nog veel misselijk, erger dan eerste zwangerschap (was even bang voor een tweeling haha). Verder herkenbaar wat je schrijft, ik was de eerste zwangerschap heel angstig en nu helemaal niet. Ben veel relaxter en er minder mee bezig. Als het mis gaat zie ik het als dat mijn lichaam een niet gezond kindje afstoot, daardoor er niet meer bang voor. Misschien was de wens de vorige keer zo groot dat die angst constant speelde, of hormonen ;) 
Valt zo wel op bij de verloskundige hoe anders deze zwangerschapsperiode zal zijn. Al die regels mbt corona. Ben blij dat het niet onze eerste is, lijkt mij dan best pittig. Voelt zo afstandelijk met die mondkapjes.
 
Liesforum, klopt ik ben in november uitgerekend. Heb 30 maart de eerste echo staan.

Ja lijkt me ook wel vreemd hoor, nu met die mondkapjes bij de echo’s en toch ook niet altijd meer je partner die mee mag toch? Of mag dat wel?
Stiekem ook blij dat het niet bij de eerste zo was.

Ja ook ik ben veeeel relaxter dan vorige keer. Alsof je meer vertrouwen in je lichaam hebt ofzo. Vorige keer toch nerveus omdat ik niets voelde en geen kwaaltjes had. Nu weet ik gewoon dat ik de echo moet afwachten en inderdaad mocht het mis gaan, dan is het blijkbaar niet goed geweest.
 
Gefeliciteerd met alle zwangerschappen. Het lijkt wel alsof iedereen opnieuw zwanger is haha. Hier nog geen planning voor een nieuwe zwangerschap. Bij mij komt het gevoel wel steeds meer, bij mijn man nog wat minder. Bovendien hebben we nu geen extra slaapkamer meer, dus praktisch gezien zitten we ook even niet goed. Opbouw kan wegens de verzakking vanwege aardbevingen niet en verhuizen vanwege het beginnen van een eigen bedrijf van mijn man niet.

Poeh het is wel een heftige tijd met onze dreumes. Erg aan het uitdagen en heel druk. Woordjes zijn hier alleen nog maar mama, papa, oma en die. Maar daar maak ik mij niet druk over. Hij slaapt maar 45 min tot 1,5 uur in 1 slaapje en dat is merk ik eigenlijk te weinig voor hem. Vaak overstuur wakker. Het zal wel weer een fase zijn.
Verder bovenal genieten. Wat ontzettend vindingrijk is hij. En om dat boevengedrag moet ik vaak stiekem ook wel lachen. Ook vindt hij zichzelf dan heel grappig, wat ik weer heel schattig vind haha.

Komend weekend gaan we voor het eerst echt koemelk weer proberen 50 en 100 ml. Spannend hoe hij er nu op gaat reageren met zn koemelkallergie. Hopelijk is hij er nu echt overheen gegroeid.
 
Wat spannend Majom met de koemelk. Het zou zijn leventje wel een stuk gemakkelijker maken als je daar over heen groeit.
Hier een succes verhaaltje. Na weken niet slapen afgelopen weekend de babyfoon snachts aangehouden om te kijken wat het probleem is. Madam huilt continu als de speen kwijt is tot het moment van weer in doen. Zonde voor haar nachtrust en die van ons. Zondag avond heel rigoureus de speen niet meer gegeven het was echt hartverscheurend zoveel gehuil, maar dat zijn meteen de laatste tranen geweest. Afgelopen nacht (nacht 2) sinds maanden doorgeslapen! We zijn zo trots! 
Dit was dus blijkbaar echt nodig. Vandaag op het kdv wordt vast drama met slapen want dat is al lastiger daar, maar we gaan het mee maken. 
 
Wauw, wat goed Anemoontje! Dus vanaf nu zonder speen slapen. Lijkt me heerlijk! Onze dochter wordt ook vaak wakker als ze haar speentje kwijt is. We hebben een glow in the dark-speentje dus meestal vindt ze hem dan wel.
Ik merk ook vaak dat ze veel verwerkt tijdens haar slaap of droomt. Ze huilt dan in haar slaap. Maar meestal herpakt ze zichzelf en slaapt ze verder. Als we er heen gaan wordt ze wakker en is het helemaal feest ?
 
Terug
Bovenaan