Dreumes september 2019

Wat heftig Prilgelukseptember, 45 minuten slaap is veel te weinig om de hele dag door te komen. Ook gek dat hij zo overstuur wakker wordt! Sterkte nogmaals en slaap ligt echt niet aan de genen, ken helaas meerdere gezinnen waarbij (gelukkig) slechts 1 van de kinderen een heel slechte slaper was. Vrienden van ons hebben met kindje van 1-2 jaar oud dus jaar lang gehad dat ze niet wilde slapen 's nachts, sliepen paar uur per nacht. En opeens ging het weer goed. Waren beiden ook overspannen, heftig zoiets. 


@anemootje wat fijn dat het gelukt is met de speen. Knap hoor dat jullie hebben doorgezet. Hier heeft ze hem alleen voor inslapen, altijd zo gedaan en ze heeft een speendoekje eraan waardoor ze hem makkelijk terug vindt.
Zijn er al mensen bezig met zindelijk trainen? Ik zit er aan te denken maar deels ook te lui nu ik zwanger ben? 
@mientjee wat vervelend dat overgeven zeg. Hopelijk snel minder kwaaltjes. Bij mij lijkt het nu langzaam af te nemen. Heb ook niet overgeven en eten lijkt vooral te helpen dus helaas val ik niet af haha. Kom ook niet aan dus ach prima. Maar ik heb echt nog paar kilo teveel van vorige zwangerschap dus wil dit keer beter opletten, toen op het einde veel aangekomen door snaaien.. 
 
Liesforum: heb er wel aangedacht zindelijk training. Ze geeft namelijk vooraf!! Aan wanneer ze gaat poepen. Dus het is heel verleidelijk, maar na wat inlezen schijnt het als ze wat ouder zijn gemakkelijker te gaan dus ik wacht nog even. Wellicht in augustus september als ze rond de 2 is en we een week vakantie hebben zodat ze zonder broek kan lopen binnen. Heb me wel al ingelezen naar mogelijkheden en weet ongeveer ook wel de aanpak:)
 
@Liesforum, wij hebben sinds een paar weken een potje staan waar na het eten op geplast wordt :) het leek mij juist wel chill als ze zindelijk zou zijn voor nummer twee er is ? Ze is het dus al gewend, deed het eerst goed, toen weer een tijdje niet en nu weer wel. Als het wat mooier weer is wil ik er echt wat serieuzer mee aan de slag. Nu alleen nog wennen en leren lang genoeg te blijven zitten ?
@Prilgeluk, sterkte nog maar eens!! Ik vind het zo vreselijk voor jullie. Diep respect dat je elke keer de draad weer oppakt, nu weer met een nieuwe slaapcoach. Succes met alles
 
Wij willen ook met het potje gaan beginnen. Na elke maaltijd even erop zitten. Veel succes prilgeluk! Ik duim mee dat dit jullie gaat helpen. 
 
Prilgelukseptember wat vreselijk moet het zijn voor jullie. Ik hoop dat jullie het kunnen verwerken allemaal, het is niet niks wat jullie mee maken.

Hier is het proberen met melk nog geen succes. Dat wil zeggen dat hij het niet wil drinken. Hij heeft nu 30 ml op. Maar wil er echt niks van weten ook niet als ik het meng met pap of iets anders. Morgen nieuwe poging met van die kant en klare melk met biscuit enzo erin. Is kijken of dat werkt.

Heeft er trouwens iemand een goede tip voor binnen speelgoed? Hij is echt toe aan een nieuwe uitdaging. Klautert overal op en over en vooral de dingen waar hij het niet mag. Ik zat al te kijken naar van die grote foam kussens maar die zijn hartstikke duur wat ik zag.
 
@anemoontje ik had het er met de leidster over, die zei dat kindjes er vaak wel klaar voor zijn als ze kunnen aangeven dat ze moeten poepen/plassen. Mijn dochter geeft het helaas nog niet aan haha.
@minni wat goed dat ze al op het potje plast! Het lijkt mij ook wel fijn als ze zindelijk is voor de tweede komt. Denk dat ik ook met het mooiere weer ermee ga oefenen. 


@majom helaas geen tips voor kinderspeelgoed. Ben op het moment ook beetje zoekende, ze lijkt met heel veel speelgoed klaar. Wat ze nu wel leuk vindt is de poppetjes van de duplo, gaat ze dan soort van mee situaties naspelen. De wobbel blijft ook een succes. Boekjes zijn hier altijd goed. Verder gaan we vaak naar buiten, ook al kan ze nog weinig in de speeltuin ze vindt de andere kinderen geweldig. 
 
@Majom: de dingen waar hier het meest mee wordt gespeeld is Duplo en blokken. We hebben een grote ouderwetse echte houten blokkendoos die je vaak op basisscholen ziet. Hij kan daar echt ruim een half uur zelf mee spelen. We hebben ook Bing stapelblokken en die zijn ook in trek. Verder wordt er vooral gespeeld met alles wat geen speelgoed is, op dit moment is een grote emmer enorm populair (dingen in doen, ermee rondlopen, dingen uithalen en het hele riedeltje opnieuw ?)

Wij hebben trouwens zo’n uitvouwmatras ding, gebruikte we vroeger wel eens als hij ons nodig had met slapen. Dat is nu een soort turn/kunstjes matras geworden die ik eens in de zoveel tijd uitleg in de woonkamer. Meestal zo’n 1-2x per week als ik echt even niet meer weet wat te doen en het regent buiten.
 
Bedankt voor het meedenken. We hebben zelf inmiddels via marktplaats wat dingen van fisher price aangeschaft, boerderij, vliegtuig enz. Dat lijkt hij nu ook leuk te vinden.

Kussens komen er hier nu ook. Mijn ouders hadden nog een paar schuimblokken en daar is mijn moeder een hoes omheen aan het maken.

Ook heb ik mij ingelezen over een Pikler driehoek. Mijn man heeft een eigen timmerbedrijf dus die gaat nu in zn vrije tijd er zelf eentje maken. Hij heeft voor de dagen waarop we niet veel naar buiten kunnen echt klimuitdaging binnen nodig en moet zijn lichamelijke energie kwijt kunnen. Iemand die toevallig al een Pikler driehoek heeft en kan vertellen hoe die bevalt? :)
 
Terug
Bovenaan