Dreumes september 2019

Pikler driehoek is echt superleuk. Ik heb het zelf niet maar wel gehoord van kindjes die er dagelijks eindeloos mee bezig zijn. Wij gaan er ook één voor binnen aanschaffen maar eerst nog even verhuizen. Je kunt ze trouwens ook op Etsy kopen, mocht je man er niet aan toe komen ;) maar het lijkt me ook wel een leuke klus. 
Wij hebben nu ook op strategische plekken in huis dozen staan, daar wordt dan mee gespeeld met de loopwagen, rondje maken, dingen in een doos leggen, eruit halen en mee in de wagen is helemaal top op dit moment. Heb toevallig ook net een toet toet auto brandweerkazerne gekocht. VTech blijft mega populair hier.
We hebben ook een leeshoekje gemaakt met al haar boekjes rondom, zo schattig. Gaat ze zelf een boekje uitzoeken en dan ploft ze daar neer om een boekje te lezen ? Maar echt een halfuur spelen met iets lukt hier niet hoor! Duplo idd en Mega Bloks blijven ook in trek.
 
Wat leuk! Hopelijk gaat onze zoon er ook zo veel plezier van hebben.

Vtech en duplo zijn hier ook populair, alleen is hij er nu even op uitgekeken. Vandaar op zoek naar nieuwe uitdaging.

Maar vandaag gelukkig mooi weer, dus we gaan er lekker op uit en vanmiddag in de tuin spelen :)
 
Hier is lego heel populair en kleuren vindt hij leuk. Ik heb van die 3kants potloden gekocht en een kleurboek. Hij pakt dan zijn stoel (zo'n klein Ikea schoolstoeltje) en zet die bij de salontafel. Dan gaat hij kleuren.

Ook speelt hij graag met poppen en barbies. Ik heb de mijne bewaard dus dat komt goed van pas. Hij is dan heel lief met de poppen aan t spelen. Op de stoel zetten, flesje geven, aaien. En boekjes zijn ook erg in trek. Wel al het bovenstaande met mij in zijn aura. Daar mag ik niet uit vandaan. Maar ik hoef er alleen maar bij te zitten. Meespelen hoeft niet eens perse.

En ik heb een glijbaan via marktplaats gehaald voor €5,- en een gratis zandbak voor in de tuin. Daar wordt ook goed gebruik van gemaakt.
 
Nieuw onderwerp, wij gaan deze zomer naar CenterParks de Eemhof in Flevoland. Hebben jullie nog leuke tips om daar te doen in de omgeving. Ze grote spruit is dan natuurlijk bijna 2 jaar.

En voor de mensen die naar de kust gaan in Noord Holland (in de buurt van Wijk aan Zee, Heemskerk of Castricum aan Zee, daar heb ik dan weer wat to do tips voor.
- Johanna's hof in Castricum (bos / speelbos / pannenkoekenhuis met kinderboerderij)
- Smaekkamer in Beverwijk (eetgelegenheid met overzichtelijke buitenspeeltuin + speelkamer binnen, staat op de rand van een klein park)
- Uitgeestermeer (overzichtelijk strandje aan een meer ipv zee)
- Peddelpoel Spaarnwoude (idem als Uitgeestermeer)
- Gasterij de Kruisberg in Heemskerk. Hier kom je langs als je door de duinen naar t strand fietst. Heerlijke lunch / koffie, er staan ezels buiten en met een beetje geluk kom je in het duin Schotse Hooglanders tegen (die lopen wel los rond in t wild, dus pas op haha).

Zie graag jullie tips!
 
Wat leuk dat je tips deelt Prilgelukseptember. Ik woon helaas niet in de buurt van jullie vakantiebestemming dus geen tips. Moet zeggen dat ik mijn omgeving ook nog weinig tips heb, sinds ze kan lopen zouden kinderboerderijen enzo leuk zijn maar alles zit potdicht hier. Zo jammer, gelukkig hebben wij voor ons huis een speelplek waar heel veel kindjes spelen en zij zich goed vermaakt. Het bos in gaan is ook altijd goed☺️


Hoe gaat het met iedereen? Ons meisje is vorige week behoorlijk ziek geweest, eerst paar dagen koorts daarna nog dood moe en futloos en op zaterdag nacht kotste ze haar hele bed onder, zo zielig. Gelukkig werden we wakker van het geluid. Samen onder de douche gesprongen, maar kwamen zelf daarna moeilijk in slaap. Bleek wel pittig een ziek kind thuis, werken en zelf zwanger zijn. Merk echt dat ik vandaag met mijn vrije dag en dan volledige dag echt voor haar alleen moeten zorgen helemaal kapot ben. Wat een verschil met een eerste zwangerschap zeg?
Inmiddel wel de termijnecho gehad, alles was goed. Nipt test volgt woensdag, ook weer spannend. 

Van het sprongetje merk ik tot nu toe vooral dat ze zich niet lang kan vermaken en constant grenzen op zoekt. Gaat steeds weer op een kast tekenen terwijl ze weet dat dat niet mag enzo. Blij dat het vandaag mooi weer was en we lekker naar buiten konden ;) 
 
Hallo Dames,
Hoe gaat met jullie kleintje? En de nieuwe kleintjes in wording? :)
Hier geen tips wat betreft vakantie. Wij zijn een week voordat ik zwanger bleek te zijn verhuisd dus we zijn eigenlijk nog alles aan het ontdekken in onze nieuwe omgeving. 


Ik hoop echt dat er snel wat meer dingen open gaan. De kinderboerderij, het zwembad,.. ik wil ook graag een keer naar zo'n binnenspeeltuin, dat bij lekker een beetje kan klimmen en klauteren. Als dat soort dingen mogelijk zijn hoef ik niet eens op vakantie. Hij geniet zo van kleine dingen, dat doe je dan zelf automatisch ook. 


Aan het eind van onze straat is een weiland waar soms paarden staan. Hij vindt het zo geweldig om daar te gaan kijken. Met boodschappen doen kwamen we er vanmorgen langs maar stonden ze nog niet buiten dus vanmiddag wilde hij maar al te graag nog een keer een kijkje gaan nemen. We lopen dan (met 100 keer stoppen voor elke tak, steen en bloem haha) daar naar toe en pakken op de terugweg twee speeltuintjes mee. Hij loopt dan meer dan een uur. Best veel voor die kleine beentjes vind ik. Al hoe wel,... of je dat getreuzel echt lopen kan noemen?! ?
 
Hoiii mommy’s!
Zelf ook weinig tips. Woon in het westen van het land en hier is vlakbij een boerderij waar je heen kan waar ze lammetjes, kippen, konijnen etc hebben staan. Hartstikke leuk vindt ze dat! Ook kan je er een ijsje kopen dus dat maakt het helemaal af ?
Verder van de week eerste echo gehad, goed kloppend hartje. Wel weer gek om naar de verloskundige te gaan, dit keer met een mondkapje op. ?

Verder met de kleine dame alles goed. Ze is vandaag precies 1,5 en doet het eigenlijk prima. Wel merk ik dat ze sinds de zomertijd ‘s middags slechter slaapt. Vaak wordt ze na 1u al wakker ? vaak kunnen we het rekken tot 1,5u maar 2-3u slapen heeft ze niet meer gedaan.
Meer die hier last van hebben of tips?
 
Hoe is het nu met slapen AvdS?
Hier geen herkenning. Hij slaapt zowel 's middags als in de nacht heel goed momenteel. Daar ben ik echt elke avond nog dankbaar voor dat ik hem nu gewoon weg kan leggen. Wat is dat een drama geweest een tijd lang. 

Hoe gaat het verder met jullie en de kindjes?
 
Terug
Bovenaan