Dreumes september 2019

Wat een leuk idee, Prilgelukseptember. Helaas geen tips. Wij gaan naar de Groenlo. Mocht iemand daar tips voor hebben, dan zijn die natuurlijk ook welkom.

Hier gaat alles goed, na een periode met flink ziek zijn. Hij had een vreselijke hoest met ook wat koorts. Door die hoest steeds snachts wakker. Dat duurde wel 2,5 week. Koorts gelukkig maar 3 dagen. Het lijkt nu sinds een paar dagen weer goed te gaan.

Heerlijk he het zonnetje. Lekker de hele dag buiten spelen, ik hou er van! Ik ben nu wel echt toe om wat leuke dingen te kunnen gaan ondernemen bijvoorbeeld dierentuin o.i.d.

Fijne zondag allemaal!
 
Het slapen was duidelijk even een overgang van de zomertijd. Het slapen gaat hier weer als vanouds. Tussen 18.30-19.00u ligt ze erin en wordt rond 7.00-7.30u wakker. Vorige week zelfs een uitschieter tot 9u! We wisten niet wat we mee maakte, beetje jammer dat het op maandag was en we moesten werken maargoed..

Heerlijk hè dat zonnetje? Merk ook dat onze dochter er zo lekker op gaat. Ze houdt zo erg van buiten zijn. Sinds dit weekend heeft een tricycle, helemaal leuk! Ze wilt alleen maar fietsen nu

Hoe is het met jullie en de kindjes?
 
Ik heb ook niet veel tips, wij zijn eigenlijk nog helemaal niet erop uit geweest sinds de geboorte van Siem bedenk ik me nu. Best zonde al hebben we wel genoeg leuke dingen in de buurt. Voor als iemand in de buurt is van Leiden is het Panbos erg leuk (bij Katwijk)!

Wij zitten hier nu echt vol in een peuterpuberteit fase volgens mij. Het is his way or the highway. Wat kan er veel geluid uit zo’n klein mannetje komen zeg ?. Nog steeds ook periodes dat het gezellig is maar het is soms ook echt strijd. Gelukkig gaat eten en slapen nog altijd goed dus dat is wel heel fijn. En heerlijk dat het mooier weer begint te worden, dan kunnen we in ieder geval naar buiten.

Hoe is het met alle zwangeren? Minni, jij hoeft niet heel lang meer toch?
 
Hier ook alles prima met de kleine meid. Ruim anderhalf nu en lekker aan het kletsen. Van de week tikte ze met dr handje op de wc en zei: mama potje plassen. ? Echt zo leuk. 


Verder is de zandbak een ontzettende hit en stoepkrijt vindt ze ook heel leuk. We proberen lekker vaak buiten te zijn. Wij hebben zelf schaapjes en eendjes en konijnen en koeien en ze loopt er lekker vrolijk tussendoor en vindt alles interessant. Hopelijk houdt ze dat!


Maar ook de "ikdoehetzelluf" en de nee-fase zijn ingetreden. Soms zit ze met dr eigen gevoelens overhoop dat het haast sneu is. Maar komt vast goed, ze moeten er even doorheen!
Weten jullie nog dat jullie baby's ienieminie mensjes waren? ?
 
Jeetje wat praat ze al goed MamavanIj. Hier wel losse woordjes maar zeker nog niet zulke zinnen. Ik ben al trots als er weer een nieuw woordje bij is haha. Bijv: Hij vindt de boekjes van kikker zo leuk en zegt dan bij elk plaatje waar hij de haas ziet: 'Haassss' met zo'n lekkere slis-s. 


Gisteren nog even bij de huisartsenpost geweest want hij viel voorover op de tuintegels en heeft een enorm ei op zijn voorhoofd! Gelukkig zag alles er goed uit en hoefden we hem alleen te wekken tijdens zijn middagslaapje maar niet tijdens de nacht. Het was wel weer even schrikken zeg! 
 
Wij vertrekken van de zomer naar noord Brabant. Lekker commercieel groot park uitgekozen waar veel te beleven is. Verder komt het nu hopelijk steeds dichter bij dat er leuke dingen te doen zijn. Deze dagen qua weer zijn al een cadeautje. 


Hier worden er ook hele zinnen gesproken van 3-4 woorden. Iemand zei laatst dan praat je waarschijnlijk ook heel veel tegen haar en dat klopt eigenlijk wel want we kletsen de hele dag samen haha! Hier verder in een rustig vaarwater van peuterbuien tot lekker spelen. De nachten gaan sinds 4 dagen goed (4 nachten doorgeslapen) volgens mij is dat nog nooit gebeurt? We gebruiken nu een slaaptunnel blijkbaar de uitkomst. Alleen de vroege vogel gaan we er niet uit krijgen, maarja we zijn zelf ook vroege vogels. Dus die 6 uur moeten we maar voor lief nemen. 


 
 
Wat is een slaaptunnel precies? Wel heerlijk dat ze vier nachten heeft doorgeslapen. Dat doet een mens echt goed.
Grappig dat alle kinderen zich zo op hun eigen manier ontwikkelen hè? Ik ben logopedist dus ik weet zeker dat het met het taalaanbod wel goed zit haha maar toch is het geen vlotte prater. Het aanbod heeft zeker invloed maar hoe je kindje zelf is nog veel meer denk ik. 
 
Het is een laken die rondom het matras zit. Geeft geborgenheid en kan dus niet los raken. Het is ook allemaal maar zoeken en alle kindjes zijn anders, maar ach ze worden allemaal groot gelukkig haha. 
 
Terug
Bovenaan