Dreumes september 2019

Wat fijn prilgeluk: eindelijk een stipje aan de horizon. 


Anemoontje: tja waar hadden we geen last van?! ;). Koorts, spierpijn, geen geur en smaak,.. hoesten. En zó slap. Ik kon op bepaalde dagen die kleine niet eens de trap op dragen. Nu is de koorts weg en gaat het gelukkig iets beter. De huisarts had een saturatiemeter gebracht zodat ik mijn zuurstofgehalte in de gaten kon houden (omdat ik astma heb). En nu maar wachten tot het over is,.. zit al bijna op 2 weken. Ben het wel zat hoor! Vooral ook omdat die kleine draak heeft bedacht dat hij echt niet meer in zijn eigen bed gaat slapen. En doorslapen is ook niet meer cool. 
 
Dank je wel allemaal!

Wat fijn dat jullie wat verschil merken prilgeluk.. wat een weg hebben jullie bewandeld!

Zazou dat klinkt niet best. Hopelijk knappen jullie snel op, en zie je met de dag het een beetje vooruit gaan!
 
Heftig zeg! Lijkt me zo vreselijk als je echt geen energie hebt en dan zo’n spokende dreumes haha.

Fijn prikgeluk! Wat doen ze dan met zo’n kleintje tijdens zo’n therapie? Heb daar echt geen beeld bij merk ik.

Wij hebben de laatste weken/maanden echt een heel makkelijk kind. Dat ik dat ooit ging zeggen, maar inmiddels na zo’n 3 maanden stabiel durf ik het wel. Zeurt amper tot nooit en speelt heerlijk en kletst de hele dag door. Als iemand mij dat een jaar terug zei zou ik diegene uitlachen. Het slapen overdag is ongeveer 1 uur en kwartier soms iets langer en snachts is het hier na 10.5-11 uur wel klaar, maar dat went inmiddels bij ons ook wel. De ochtenden beginnen vroeg. Ze heeft energie voor 10 en is niet te stoppen en al niet moe te krijgen dat belooft wat haha
 
Ah wat heerlijk Anemoontje dat het nu zo goed gaat! Zal vast ook helpen dat ze zich zo goed kan uiten, ze klets al een hoop toch of zei jij dat niet? 


@ prilgelukseptember wat goed dat jullie met therapie zijn gestart. Ik wist niet eens dat emdr bij zulke jonge kinderen al kon, hopelijk gaat het ook snel werken in de zin van dat hij beter gaat slapen. Als dat gebeurd zullen jullie niet weten wat jullie mee maken waarschijnlijk, gun het zo! 


@juffielies gefeliciteerd met je zwangerschap, wat leuk zeg! Wanneer ben je uitgerekend?
@zazou oh wat heftig klinkt dat zeg. Wij hadden laatst geen corona maar wel allemaal zelfde soort symptonen, vriend had zelfs beginnende longontsteking. Vond het ook heel erg pittig zorgen voor je kind terwijl je ziek bent. Hopelijk ga je je snel beter voelen!
Bij ons is alles na een maand lang kwakkelen met ziek zijn ook weer goed. Behalve dat ik nu een blaasontsteking heb. Hele gezin omstebeurt aan de antibiotica hier. Dochter bleef na een hevige griep weken lang moe en bleek een gehoorgangontsteking te hebben. We hebben nu ons vrolijke meisje weer terug. Heerlijk sociaal kletskousje. Vind dit wel echt een leuke leeftijd met de interactie die je nu hebt, ik lach mij vaak kapot om haar. 

Ze legt nu soms haar handje op mijn buik en zegt dan baby, geen idee of ze het echt begrijpt of straks bij iedereen met een buikje baby gaat roepen maar lief is het wel?

 
Fijn Anemoontje, ik merk ook dat het hier erg rustig is, het loopt gewoon allemaal lekker op dit moment. Sommige kinderen zijn gewoon beter in niet-meer-baby zijn denk ik ;-)
Hier wordt ook echt veel gepraat. Geeft precies aan wat hij wil hebben en hoe. Ideaal. Hier overdag ook 1 uurtje slapen en snachts vaak van half 8 tot 7 ongeveer.

Liesforum wat klinkt dat lief! Wanneer komt jullie tweede kindje? Voel je je goed?

Ik ben begin januari uitgerekend als het goed is. Ik voel alleen zo weinig deze zwangerschap (tot nu toe echt 0 klachten) en moet zeggen dat ik dat ook wel spannend vindt. Maar misschien komt het omdat hier een hoop afleiding rond wandelt en ik daarom minder gefixeerd ben op “symptomen” ?
 
Leuk om weer wat updates van jullie te lezen dames! Ik vind het nu ook weer optimaal genieten, echt kleine peutertjes worden het!! Duidelijk aangeven wat ze willen, ideaal inderdaad. Heb het idee dat het ook steeds een beetje makkelijker wordt. :) 
@Zazou, Klinkt heftig, beterschap!! Hier ook nog geen twee-woord zinnen. Heeel af en toe, dan is het mama auw ofzo (als ze te hard op mijn buik ploft ?). Maar wel iedere dag nieuwe woordjes erbij, genieten!
@Prilgeluk, wat fijn dat er stappen gemaakt worden. Maar ik vind het ook zo knap hoe jullie na 20 maanden nog overeind staan. Blijf bewondering voor jullie hebben! ❤️ Heel fijn dat hij de dagen wat beter trekt ?
@Anemoontje, klinkt ook superfijn zo'n vrolijk, actief meisje! 
@Liesforum wat schattig. Ons dametje praat ook heel wat af over de baby in de buik, maar het blijft erg abstract voor haar ? Ze voelt wel soms trapjes van de baby als ze op mijn buik ligt, dat kan ze niet echt plaatsen denk ik, al zegt ze dan wel baby ?
@Juffielies, gefeliciteerd!!! Ja die eerste periode is weer superspannend. Je bent nog pril zwanger toch? Dus die symptomen zouden zomaar ineens wel weer kunnen opspelen ? Hele fijne zwangerschap gewenst!!
@MariekeSep, hoe gaat het met jouw twee jongens? Jullie jongste is nu ook alweer een paar maanden oud, heb je al een nieuw ritme te pakken of is het nog zoeken? (asking for a friend ?) Ik ben nu bijna 37 weken dus het is aftellen geblazen. Het gaat best lekker deze zwangerschap, vooral de vermoeidheid die continu aanwezig is vind ik heftig, en heb nu wat meer bekkenklachten dan de vorige keer maar deze zwangerschap is toch minder zwaar dan de eerste. Echt weer alles anders! 
 
Jeetje Minni, ik had geen idee dat je alweer bijna uitgerekend bent! Wat spannend?
Wordt het, als je het voor het zeggen hebt, een thuis- of ziekenhuisbevalling? 
 
Terug
Bovenaan