Dreumes september 2019

Wat leuk om al jullie updates te lezen! Zo te lezen gaat het bij iedereen z'n gangetje.
 Juffielies gefeliciteerd met de positieve zw.test! Geniet ervan☺
Prikgelukseptember fijn om te lezen dat de therapie effect lijkt te hebben. Waarvoor heeft je zoontje trauma verwerking therapie nodig als ik vragen mag? Heeft hij een bepaald trauma opgelopen dat jullie weten?
Minni spannend hoor de laatste loodjes, heel veel succes! Jullie kregen een jongetje toch? 
ZazouSept wat vreselijk al die corona klachten. Inmiddels opgeknapt? Geef je nog borstvoeding eigenlijk?? weet nog dat wij samen paar maanden terug wel eens over hadden. Ik ben inmiddels gestopt met borstvoeding na 1.5 jaar gegeven te hebben, het was goed geweest? Wel héél blij dat ik mijn dochtertje zo lang heb kunnen voeden!
Ik ben inmiddels 16 weken zwanger van onze 2e spruit: weer een meisje!?? Deze week gehoord, zooo leuk 2 zusjes straks. Ik voel me gelukkig sinds een aantal weken ook weer stukken beter; 1e trimester was echt enorm afzien vond ik qua intense vermoeidheid en misselijkheid. 
Mijn dochtertje slaapt overdag nog vaak zo'n 2-2.5 uur, 's nachts van 19.15u-07.00u. Dus dat is heerlijk. Ze begint steeds meer te praten en de nieuwe woorden vliegen me om de oren. Verder enorm ondernemend en een enorme klimgeit; overal op en af klimmen. Als ze 2 is, wil ik heel graag peutergym gaan doen, vindt ze denk ik fantastisch!
 
@mientjee wat leuk nog een meisje, leek mij ook een leuk beeld 2 zusjes. Heb zelf ook een zus denk dat het daar vandaan komt. Vandaag te horen gekregen dat we een jongetje krijgen en moet er eerlijk gezegd even aan wennen. Ja ik weet hoe erg dat klinkt, maar het is wel de waarheid? Ben alsnog heel dankbaar hoor begrijp mij niet verkeerd, maar had mezelf altijd als meisjesmama gezien? 
@minni oh spannend zeg de laatste loodjes! Wat fijn dat je je zo goed voelt deze zwangerschap. Aftellen tot de baby er is☺️

Hoe doen jullie dat straks met het tweede kindjes trouwens, een dubbele kinderwagen of zo'n staplankje (naam kwijt) aan de kinderwagen? Ik twijfel nog. Ons meisje vindt het heerlijk om de wagen te zitten, maar misschien wil de baby straks wel heel graag in de draagzak zitten.. 
 
Mientje, ik geef idd nog borstvoeding. Met Pasen zijn we terug gegaan van twee voedingen naar alleen nog een avondvoeding. Eerst vond hij dat wel even moeilijk en 'vroeg' erom maar nu is hij er aan gewend. Ik was even bang dat het flink terug zou lopen nu door Corona (en ik was ook nog ongesteld) maar het gaat nog steeds goed. Als was het ook ok geweest als het nu gestopt was hoor. Door het ziek zijn is het even erg moeilijk met slapen en hij zoekt veel nabijheid dus ik ben wel blij dat ik niet nu geforceerd hoef te stoppen. Maar ergens tussen nu en de tweede verjaardag wil ik wel stoppen. Op een moment dat alles relaxed gaat en hij goed slaapt ?
 
@ZazouSept, het wordt het ziekenhuis! Vorige keer was het een spoedkeizersnede net als jij als ik het me goed herinner. Wat tof dat je nog borstvoeding geeft! ? En ja het begint nu wel spannend te worden, maardie kleine meid zorgt voor veel afleiding ?
@Mientje, wij krijgen een jongen ja! Dus straks van allebei 1, vind ik heeel erg leuk, al had ik twee meiden ook supergezellig gevonden. Fijn dat je je beter voelt! Ik vond het eerste trimester ook heel pittig qua vermoeidheid/misselijk, maar voelt voor mij alweer zo lang geleden dat ik het al bijna vergeten ben, haha. 
@liesforum, ik heb nog niets extra's gekocht, wilde even kijken hoe het gaat ? Ik krijg ons meisje zelden nog in die wagen en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ze op zo'n plankje zou blijven staan /zitten ? dus het schuift allemaal door naar de babyboy. Ze zit nu vaak op de loopfiets of wandelt gewoon mee. Mocht het echt nodig zijn om haar vast te snoeren dan denk ik zij in de wagen en baby in de draagzak. 
En helemaal niet gek hoor dat je even moet wennen, dat komt vanzelf ? 
 
Wat leuk toch al die baby's op komst! Ik kan me voorstellen dat je soms echt even moet wennen als je een bepaald beeld in je hoofd hebt of een bepaalde verwachting. Maar voor de dames die eerst een meisje kregen,... ik kan jullie geruststellen dat een jongetje ook heeeel leuk is!!
Vandaag stond hij achter me over mijn haar te aaien en dan hoor ik heel zachtjes 'haars' (haartjes). *smelt*
 
Wat fijn zeg al die goede praters, ben ik wel een beetje jaloers op ;-)! Hier echt nog heel weinig woorden, zijn op twee handen te tellen. Zeker nog geen zinnetjes oid. Ik hoop dat het snel komt want ik denk dat het fijn zou zijn als hij zich iets beter kan uitdrukken. We overwegen een logopedist in te schakelen maar goed, je leest toch ook vaak dat het bij jongens wat langer kan duren en opeens enorm kan veranderen.
@Zazousept: wat heftig zeg, zo'n tijd ziek al! Heel veel beterschap en hopelijk knappen jullie snel op. En super knap, al zo lang borstvoeding!
@Juffelies: van harte! Super leul! Januari is best een hele fijne maand om in te bevallen. Je kunt namelijk al lekker snel veel naar buiten omdat de lente voor de deur staat (alhoewel ik nu nog met winterjas buiten in de speeltuin sta ;-)). En heerlijk weinig kwaaltjes, geniet ervan!
@Prilgeluksep: wat goed zeg dat de therapie aanslaat en het wat beter gaat met jullie allemaal.
@Minni: aftellen is dus begonnen, spannend! Was jullie dochter op tijd? Mag je nu een vaginale bevalling proberen of wordt het een keizersnede? Hier hebben we het ritme prima te pakken. We kregen vanaf 2-2,5 maand een goed ritme. Ze slapen nu ook vaak beide rond het middaguur wat heel prettig is. Hij is nu alweer bijna 4 maanden oud, gaat zo snel. Ik vind het oprecht meevallen twee kids, al ben ik wel goed moe aan het einde van de dag. Maar we boffen enorm met twee goede nachtslapers. Hugo is ook gewoon een relaxte baby. Enige is wel dat je een soort hyperalert wordt en echt altijd aan staat, want stel de ene huilt de ander wakker. Dat is best lastig om een beetje los te laten. Maar het onvoorspelbare van een baby gaat er nu wat af (je weet wanneer ze trek hebben, de spuitluiers worden minder) dus dat scheelt al een hoop. Hopelijk gaat straks bij jullie alles helemaal goed, in iedergeval wens ik je een goede bevalling toe!
@Liesforum: wij hebben een duowagen (Bugaboo Donkey) maar we gebruiken vaker de enkele versie met meerijdplankje. De oudste zit absoluut niet graag dus staat liever zodat hij alle auto's, vrachtwagens, bussen en treinen beter kan zien. De wagen is overigens wel ideaal met dat boodschappenmandje erbij, zo kan ik lekker veel dingen meensen als we gaan buitenspelen. En wat Zazousept zegt: jongens zijn echt super leuk, ze zijn zo lief en lekker wild (al zijn meiden dat natuurlijk ook!). Ik dacht vroeger altijd dat ik twee meiden zou krijgen maar prijs mezelf echt super gelukkig met m'n mannengezin. Ik denk zelfs dat mocht er een derde kindje komen dat ik in shock zou zijn als dat een meisje wordt haha ;-)
 
Wat leuk om alle updates te lezen! En bedankt voor alle felicitaties :)

Mariekesep dat klinkt erg fijn, hoe het bij jullie loopt. Blijft jullie oudste wel netjes op zo’n plankje staan? Hier zie ik dat nog niet helemaal voor me ?

Liesforum ik snap wel wat je bedoelt. Je hebt toch een bepaald beeld in je hoofd hè. Moet misschien ff landen bij je, de gedachte een meisje en een jongen. Maar zoals eerder al gezegd; een jongen is echt hartstikke leuk. Geef het wat tijd, komt wel goed :)

Minni succes met de laatste loodjes en zazousep wat knap idd zo lang borstvoeding! Respect!
 
Marieke, laat je nou nét toevallig een logopedist hier in de groep hebben. ? Als je vragen hebt wil ik die gerust beantwoorden hoor. 
 
Terug
Bovenaan