Dreumes september 2019

Haha handig he, die taakjes. Zo vindt hij het hier leuk om alle was boven te verzamelen en in de mand te gooien. Of schoenen op te ruimen in het schoenenrek, de tafel te dekken (met gevaar voor het servies maar t gaat tot nu toe goed) en afval in de prullenbak te gooien. Ideaal.
 
Prikgelukseptember, echt respect inderdaad voor jullie als gezin. Het moet niet makkelijk geweest zijn voor jullie, hopelijk zal de therapie steeds meer z’n vruchten afwerpen en fingers crossed dat hij misschien ook wel beter/langer gaat slapen. Want krijsend wakker worden om 5.30u lijkt me inderdaad geen fijne start van de dag.

Onze dochter speelt ook heel graag buiten. Echt een buitenkind, zoals we haar noemen. Beetje struinen, fietsen, rommelen, etc. Onlangs een mini bezem gekocht bij de Hema, tip! Vindt ze helemaal geweldig, de hele tuin is ze aan het vegen op haar manier. Ook hebben we een klein moestuintje gemaakt oa aardbeien en tomaatjes erin. Dus iedere dag gaat ze even met papa kijken naar de plantjes.
Zie haar van de zomer al helemaal zittend naast de moestuin snoepen van de aardbeien ?
 
Bedankt voor de tips. Ben even naar een meerijdplankje gaan zoeken, maar die blijkt er voor de mutsy nio niet te zijn haha. Ik denk dat ik de baby eerst maar veel ga proberen te dragen en dan wel weer verder zie. Tegen de tijd dat de baby een half jaar is wil Fiene vast niet meer veel zitten in de kinderwagen. 

Wij hebben ook echt een buitenkind. Rond 8.30 uur wordt ze chagrijnig binnen en moeten we er echt op uit haha. Met de regenachtige dagen vind ik het soms wel lastig, dan gaat de tv ook weleens eventjes aan. Meestal roept ze peppa of ienemini. Ze weet zo goed wat ze wil. Als ze het avondeten niet lekker vindt roept ze ook gelijk wat ze wel wil, boterham of toetie (yoghurt). Consequent zijn en zeggen bord leeg eten zou ik uiteindelijk wel willen maar ze krijgt op dit moment dan een woede aanval en gooit met het eten dus tsja ? Meestal is ze lief en rustig, maar als ze iets wil en ze krijgt het niet komt haar temperamentje naar boven. Vind het ergens ook wel een mooie eigenschap die ik zelf helemaal niet heb. 
Ik ben inmiddels gewend aan het idee dat we een jongetje krijgen, moest wel echt paar dagen wennen haha. Ik vind meisjes kleding ook gewoon zo leuk ;) Ben wel heel benieuwd of het weer totaal anders is een jongetje. Hopelijk wordt het een mama's kindje, want ons meisje wil toch altijd het liefst getroost worden door papa en bij papa zijn?
@prilgelukseptember wat een heftig idee ook dat hij als baby'tje al zo'n trauma heeft opgelopen en jullie natuurlijk ook. Zo zielig voor zo'n kleintje.
 
Wat sneu voor zo'n kleintje dan he dat hij daar een trauma aan over heeft gehouden, Prilgelukseptember. Ik hoop voor jullie dat de therapie nog verder aan gaat slaan.

Hier ook een heel erg actief kind dat het liefste buiten is. Hij is de hele dag bezig met klimmen en klauteren. Gelukkig kan hij zelf goed inschatten wat wel en niet kan.
Tips voor binnen: een pikler driehoek, speeltunnel en een gymmat (ikea). Ideaal voor regenachtige dagen!
De speeltunnel gaat bij ons bijvoorbeeld voor de helft op de bank, zodat hij erin omhoog moet klimmen. Ook doen we de gymmat soms voor de helft op de pikler driehoek (dan moet je hem wel vasthouden).
 
Ha dames, hoe gaat het met jullie kleintjes en de zwangerschappen? 
Hier wordt er ineens heel veel gekletst, iedere dag nieuwe woorden, gaat zo snel!! 
Ondertussen is ook ons zoontje geboren! Het was een geplande keizersnede ivm mijn vorige bevalling, echt wat een verschil ten opzichte van een spoed, herstel valt mij 100% mee! Met de beebs gaat het ook super, hij lijkt net zo'n chille baby te zijn als zijn grote zus: drinkt goed, slaapt goed, groeit goed dus doet alles wat hij moet doen. Optimaal genieten nu met zijn viertjes! ?
 
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Minni!
En wat fijn om te lezen over de geplande keizersnede! Dat geeft mij wat hoop voor oooit in de toekomst ?
 
Gefeliciteerd minni! Wat fijn dat de keizersnede deze keer zo is meegevallen. Hoe reageert jullie dochter op jullie zoontje?

Hier nu 9 weken zwanger en vorige week een goede echo gehad met mooi kloppend hartje. Waar ik de vorige zwangerschap totaal niet misselijk was, was ik nu enorm beroerd. Gelukkig medicatie van de dokter gekregen en voel me nu echt hartstikke goed. Zo fijn dat ik weer voor ons zoontje kan zorgen en wat kan eten ;-)
 
Jahoor @Zazousept, je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar ik herstel echt veel sneller. Vol goede moed erin mocht het ooit nodig zijn! 
@Juffielies, ze is heel lief voor haar broertje! Helpt met flesje vasthouden en speentje in zijn mond doen, geeft kusjes en aait hem! Ze roept de hele tijd baby of broertje en gaat 's morgens eerst even bij hem kijken. Suuuperleuk dus! Ik had geen enkele verwachting maar toch overtreft dit alles ?
Gefeliciteerd met het kloppend hartje!! Blijft bijzonder hè? Vervelend dat je je zo ziek voelde, dat is dan best pittig, die zwangerschap is toch wel anders als er al een kleine rondloopt. Gelukkig voel je je nu weer goed!
 
Terug
Bovenaan