Dreumes september 2019

Wat lastig majom als de wensen daar niet gelijk over zijn. Wilde je man het al niet of door de heftige baby periode? Wat fijn dat er wordt doorgeslapen. Hier ook al een enige periode! Maar wel klokslag 06:10 oogjes open en smiddags met moeite 1 tot 1,5 uur slaap.

Hier wordt nog steeds de vocabulaire dagelijks uitgebreid. Het is ook soms net een papegaai ze herhaalt alles de hele dag wat ik zeg en doe. Zinnen met 3-4 woorden zijn hier geen uitzondering meer. Geweldige leeftijd lekker kopjes thee proeven en nep ijsjes en taartjes eten. Aan de fantasie ligt het niet haha.
 
Je bent niet de enige hoor Majom. Wij beginnen er voorzichtig wel over te praten maar meer in de zin van ‘áls er ooit een tweede komt', nog geen concrete plannen. Ik riep steeds: totdat hij 2 is wil ik er niks over horen ? en dat lijkt aardig te kloppen. Waar ik er voorheen echt nog niet aan toe was begin ik er nu wel wat meer over na te denken. Ik hoop dat jij en je man er samen uitkomen!
Hier is het ook genieten van deze leeftijd. Zowel motorisch als qua praten is hij niet heel vlot. Ik vind wel dat hij veel begrijpt. Er komen nu in rap tempo nieuwe woordjes bij. De zinnetjes zijn nog van het niveau: daar paard, bzzzz nee (hij vond de bijen in de lavendel eng haha). Hij noemt mijn man nu ineens pap in plaats van papa. Dat klinkt zo grappig. Wij zaten al in de auto, toen stapte mijn man ook in en dan hoor je ineens vanaf de achterbank: Heeejjjj, pap!!
 
Majom, hier ook nog geen tweede op komt hoor ?, om dezelfde reden. Mijn man wil het niet. Komt puur doordat we het zo heftig hebben met ons zoontje.

Gek genoeg wil ik het wel. We zitten nog vol in de therapie, ons zoontje en ik. Maar ik weet nu al dat ik het nog één keer wil meemaken. En dan hopelijk met iets minder pech. Ik wil zo graag die roze wolk ervaren, of in ieder geval geen donderwolk. Dus hoewel hier nog niet wordt doorgeslapen en we er nog lang niet zijn, droom ik wel al van een tweede. Als ik nu zwanger zou raken is hij al ruim 2,5 tegen de tijd dat de baby geboren wordt. Dat klinkt zo ver weg, komt wel goed dan lijkt me.

Maar goed. Mn man moet er niet aan denken. Die is gewoon kapot. Maar komt wel goed denk ik.
 
Gefeliciteerd Minni met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat je spoedig herstelt en inmiddels lekker aan het genieten bent van jullie gezin!
Anemoontje, van harte met de zwangerschap! 
Hier ook nog altijd heel weinig woorden hoor Majom. En als er dan eindelijk een nieuw woord is, valt een ander weg. Hier is alle focus alleen maar op de motoriek. We zitten nu in de fase van koprollen, springen en loopfiets met twee wielen. Hij racet de hele speeltuin door. 
Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen dit zo'n leuke leeftijd vindt. Ik vind het juist een drama. Misschien omdat hij zo vreselijk slecht "praat". Ik ben het continue zeuren de hele dag zo zat. Niet tevreden te krijgen, alleen als we buiten zijn of als er een filmpje is. Anders is het huilen en flinke driftbuien. Deze fase kan me niet snel genoeg gaan. Hij kan ook gewoon niet aangeven wat hij wil o.i.d. dus dat maakt het extra moeilijk. Dit is dan wel het nadeel van twee op elkaar, je kunt niet altijd streng blijven omdat het ook belangrijk is dat de jongste slaapt. Maar goed, het gaat vast een keer over. 
 
Ik kan me voorstellen dat het moeilijke praten hier wel belemmerend in kan zijn mariekesep. Onze zoon kan nu juist heel goed aangeven wat hij wil omdat het praten denk ik al wat vlotter gaat (alleen helaas voor hem is dat niet altijd alleen een toetje en het tv programma bing ;-) want dat is wat hij wil). Hier uiteraard ook wel driftbuien maar kan hem best wel snel afleiden heb ik het gevoel.

Hier wordt op dit moment nauwelijks tot niet gegeten in de avond. Dacht wel achterin al een achterste kies te zien in zijn mond. Benieuwd of dat het kan zijn..

Verder neemt hier de misselijkheid af van de zwangerschap. Bijna 11 weken nu. Wat is het anders, een tweede zwangerschap, zo minder bewust met het kindje in mijn buik bezig. Soms moet ik er echt even bij stil staan ;-)
Wat betreft Majom en pril geluk, mijn man gaf eerder ook aan het niet meer te willen. Hij vond ons gezin compleet en zag ook de voordelen van 1 kindje. Na veel gesprekken en goed naar elkaar luisteren uiteindelijk toch nader tot elkaar gekomen. Soms heeft het voor de een wat meer tijd nodig dan de ander. Ik hoop dat jullie er in ieder geval (ook) samen uit komen.
 
Best ‘grappig’ om te lezen dat bij jullie de mannen vooral niet willen denken aan een tweede. Bij ons was juist ik degene die er nog niet aan moest denken. Mijn man wilde al vrij snel een tweede maar echt geen denken aan bij mij. No way dat er nog een keer polonaise aan mijn lijf zou gebeuren!
Dit heeft zeker ruim een half jaar geduurd voordat ik dacht ‘hmm oké, een tweede, misschien’. Toen ik zover was lukte het niet meteen. Althans niet meteen, op de dagen dat ik ovuleerde voelde ik toch een soort druk en dat eindigde meestal in ruzie en niet tussen de lakens dus het duurde ook even voordat ik daadwerkelijk zwanger was.
Mijn tip voor jullie; blijf er wel over praten met je partner. Misschien moet hij, net als ik, onwijs wennen aan het idee dat er straks nog eentje rond huppelt en je je aandacht moet verdelen, etc.
 
Dames, in de categorie mijlpalen en 'help, hij wordt groot', heb ik er weer eentje; meneer wilde geen borstvoeding meer, dus na precies 21 maanden ben ik nu gestopt. 


Ik vond het even slikken omdat ik het niet zag aankomen maar ik vroeg: 'wil je drinken?' En hij zei 'nee'. De avond daarna vroeg hij nergens om en heb ik het ook niet meer aangeboden. 


En zo is ineens een tijdperk voorbij. Zonder dat ik ooit ook maar 1 pot nutrilon heb gekocht is hij zo groot gegroeid ?. Ok, hij eet alles wat los en vast zit. Maar ik ben best een beetje trots ??
 
Terug
Bovenaan