Dreumes september 2019

Terecht trots!! Klinkt heel fijn dat hij het zelf zo aangegeven heeft. Maar ik kan mij voorstellen dat het wel even slikken is omdat je dus niet wist dat het de laatste keer zou zijn ? Bijzondere mijlpaal! ?
Hier beginnen er net twee woordzinnen te komen als: "papa op" (papa heeft zijn bordje leeg gegeten), "opa-oma auto" (opa en oma komen met de auto) en "mauwmauw tuiten" (de poes is buiten). Ik ben mega trots! Geen idee of het snel of langzaam is: hoe zij het doet, is goed ? Ik vind het praten zo leuk nu omdat ze bepaalde letters goed kan uitspreken en na één keer een woord horen het al kan na zeggen. Ik houd het niet meer bij! ? 
 
ZazouSept daar mag je zeker trots op zijn. Dubbel maar heel mooi dat hij het zelf aan heeft gegeven.

Nou ik had natuurlijk niet moeten zeggen dat hij doorsliep. Dat duurde daarna nog welgeteld 2 dagen en sindsdien drama! Mede door de 4 hoektanden die nu tegelijk aan het doorkomen zijn. Het zijn helse nachten. Je vraagt je af hoe je dat toch allemaal vol houdt. Voordat ik een kind had was ik al kapot na 1 nacht slecht slapen haha.
 
Balen is dat hè? Als de nachten slecht zijn. Hier is hij met de achterste kiezen bezig en dan is alles door. Hebben we dat ook weer gehad. Het in slaap vallen is nu erg lastig (ik denk dat hij toch iets mist nu die laatste borstvoeding eraf is) dus ik breng 's avonds aardig wat tijd naast het ledikantje door. De nachten gaan gelukkig wel een stuk beter dan een aantal weken geleden. 


Morgen gaat hij voor het eerst (mee) naar de tandarts. Heeft een van jullie kindjes dat al wel eens gedaan? En lieten ze het toe dat de tandarts even keek?
 
Bij ons komt er een tweede meisje aan. M’n gevoel zei het al, maar dat is nu even bevestigd. Wordt dus weinig shoppen beetje jammer haha!

Zazou onze dochter hoefde alleen mee en niet te kijken nog maar toen was ze 1,5 in juli moet ze weer dan wellicht wel? Weet nu al 99% zeker dat ze het niet toelaat. Beetje getraumatiseerd door dokters etc.

Dat avond slecht in slaap komen is een fase die altijd begint geloof ik tussen 1.5-2 wij hebben hem nu 3-4 weken gehad en hij was pittig, maar consequent zijn en altijd op dezelfde manier handelen heeft bij ons geholpen. Je moet dan natuurlijk de manier kiezen die je zelf prettig vind!
 
Ah wat leuk, Anemoontje! Gefeliciteerd!

Hier gaat het slapen de afgelopen dagen ook stukken minder. Mede mogelijk gemaakt door een dikke verkoudheid en hoesten. Heel vervelend!
 
Prilgelukseptemer hier. Naam veranderd want ook hier een tweede in aantocht. Wie had dat gedacht.

Het gaat goed hier sinds trauma behandelingen. Het slapen overdag juist wat beter. Hij slaapt elke dag een uur tot 5 kwartier. Is vrolijk, eindelijk. Alleen 's avonds veel strijd. Elke avond huilen zodra we weggaan maar erbij blijven doet ook niets. Zijn meestal een drie kwartier verder voor hij opgeeft. En elke ochtend 05.45u wakker.

Als we kijken waar we vandaan komen doet hij het fantastisch maar dat vele huilen savonds is wel jammer en de vroege ochtenden ook. Maar goed, wie weet wordt dat ooit beter.
 
Wat een mooi nieuws! Gaaf dat jullie er weer voor durfden te gaan en dat het snel gelukt is. Een nieuwe naam en een nieuw begin dus!
 
Zijn er eigenlijk nog dames in de groep die niet zwanger zijn en ook niet bezig zijn? Ik las gisteren een artikel dat je vruchtbaarheid verminderd kan zijn door een keizersnede en dan ga ik wel twijfelen of we niet te lang moeten wachten (ik ben ook al 35). Hoe ging dat bij de dames die ook een keizersnede hadden? Duurde het inderdaad langer dan bij de eerste of viel dat wel mee?
 
Gefeliciteerd Uitje!!!! ? Van jou had ik het inderdaad nog niet verwacht haha, maar wat heerlijk dat jullie er weer voor gaan. Onze zoon is nu bijna 6 weken oud en ik heb al ontdekt dat twee kinderen veel makkelijker is dan één! Uiteraard heb je meer werk maar je hebt niet meer zo'n hyperfocus op die ene, alles is meer in balans. 
@Zazousept, het is echt een babyboom hier hè?! Volgens mij vond Majom het ook nog goed zo ? Wat betreft vruchtbaarheid na de keizersnede: bij ons was het gelijk raak, net als bij de eerste. Wij zijn bofkonten wat dat betreft! Geen idee hoe vaak die verminderde vruchtbaarheid voorkomt maar dat komt dan volgens mij door verklevingen/niche in de baarmoeder. Mocht je je veel zorgen maken zou je dmv een echo kunnen kijken of daar sprake van is.
@Majom, ja bijzonder hoe je aan vermoeidheid went, je grenzen worden gewoon steeds verder opgerekt. Maar alsnog heb ik enorm respect voor hoe je overeind blijft staan! Ik hoop toch voor jullie dat hij binnenkort gaat weer opnieuw gaat doorslapen 
 
Terug
Bovenaan