Dreumes september 2019

Geen tips, wel herkenning. Afgelopen twee avonden ging het super. Vandaag precies hetzelfde ritueel gedaan en drama! Hij slaapt pas een kwartiertje en ligt nu naast mij in bed ?
Ze leren zo veel en hebben zo veel indrukken te verwerken. Ik geloof dat hij net niet kon slapen omdat zijn hoofd gewoon te vol zat. 'Zong' visje visje en alle dierengeluiden/-namen die hij kende kwamen voorbij. Elke keer als ik dacht dat hij ging slapen kwam hij weer overeind of rolde weer naar mij toe. (Wel lief; 'Maham, houwouwou'. Deze brabbel betekent 'hou van jou') Als ik hem bij me in bed neem duurt het inslapen vaak nog langer maar hij bleef anders maar huilen en ik had al een half uur naast zijn bed gezeten en was het zat ?. Voelt dan wel weer een beetje als 'gefaald' vandaag maar goed, morgen weer een nieuwe poging. Goede nacht allemaal! 
 
Leuk om al jullie verhalen weer even bij te lezen!
Uitje gefeliciteerd met de zwangerschap! Geniet ervan en doe rustig aan!
ZazouSept knap hoor die 21 maanden borstvoeding! Het gevoel van 'even slikken' snap ik heel goed; ik heb 18 maanden gevoed en toen vond zowel mijn dochtertje als ik het goed geweest. Na een maand of wat ging ik het ineens heel erg missen? Kwam misschien ook wel door alle hormonen van de zwangerschap. Ik kan nu niet wachten om weer borstvoeding te gaan geven, zoooveel zin in! ? (enorme stuwing en nachtvoedingen benoem ik maar even niet, hahaha)
Ik ben inmiddels alweer 25.5 week zwanger, tijd vliegt! Nog 9 weken werken en dan de rest van het jaar vrij ? Ik voel me heel goed nog dus hopelijk zet dat nog even mooi door? De baby is héél erg druk in mijn buik en ik voel haar enorm veel bewegen, heel fijn. Mijn 1e voelde ik veel minder, komt misschien ook omdat nu bij de 2e de placenta aan de achterkant ligt en bij de 1e (grotendeels) lag ie aan de voorkant. 
Vervelend al die avond-/nachtperikelen met jullie (bijna) peuters. Hier gelukkig niet aan de orde (afkloppen!?). Slaapt 's nachts van 19.30-07.00u door en overdag een middagslaapje van 2-2.5 uur. Ze vindt slapen zo fijn ook. Af en toe realiseren we ons wel dat we daar echt geluk mee hebben... Hopelijk heeft de 2e ook deze slaap genen?
Verder is ze wel echt een peuter nu. Gaat steeds beter praten, qua begrip verbaas ik me daarnaast gewoon echt wat ze al snapt en onthoudt. Heel fijn/leuk! Ook qua gedrag echt een peuter: als het haar niet zint, kan ze me een keel opzetten of gaat ze dramatisch op de grond liggen huilen. Dat vind ik wel vermoeiend soms. Is dat herkenbaar? ?
 
Oh wat herkenbaar Zazouseptember! Bij ons van de week ook, bleef maar kletsen en van alles opnoemen. Ik dacht ook wat gaat er allemaal in dat koppie om midden in de nacht ? Echt verwerking geloof ik. En de taalontwikkeling is natuurlijk ook bizar in deze periode. Ik snap je hoor dat je hem bij je in bed neemt, al werkt dat bij ons idd ook niet zo goed. Ze vindt het vooral een feest in bed.
Ons meisje zit in een ontzettende verlatingsangst en papa/mama fase. Ze zegt ook steeds mijn mama/papa (heel lief ook). En werd heel boos toen ik mijn kleine neefje vast had, helemaal jaloers. Wordt nog wat als haar broertje er over 3 maanden is? Ik probeer ook maar te genieten van dat ze zo klein is en al de leuke ontwikkelingen. Val vandaag wel bijna in slaap op werk? hoop dat de slaapregressie niet te lang gaat duren ;) 
 
Liesforum volgens mij maken we echt hetzelfde door! Hier ook zware verlating angst. Ik ben best goed in af en toe ze beetje te laten huilen, maar dat overstuur mama waar ben je mama waar ben je. Breekt m’n hart echt van. Hier werkt in bed nemen ook averechts en erbij blijven ook dus vooral om de zoveel minuten troosten en weer proberen neer te leggen (ipv staan haha). Wij merken vooral snachts ook dat ze alleen mama wilt dus dat doen wij vooral niet en dat helpt enorm. Bij mij blijft ze drama schoppen en bij papa accepteert ze het allemaal snel. Ach alles is een fase zullen we maar weer denken!
 
He dames, omdat we een tweede verwachte zat ik weer eens hier te neuzen. Wat leuk om allemaal namen te zien die in het uitgerekend in september 2019 ook heb langs zien komen.
Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en dat jullie net zo genieten van jullie kleine bengel met steeds meer eigen idee :)
 
Mientje hier ook dat gedrag hoor! Heel herkenbaar!! Meneer wil dolgraag de maaltijd starten met een toetje en krijst, gilt, dramt bij de koelkast zoals je soms in films ziet ? ik hou mijn poot stijf… maar soms wel vermoeiend haha. Dat doorzettingsvermogen en temperament gaat hem vast nog ver brengen..

Het nachtelijke gespook herken ik gelukkig niet (hoop dat dat zo blijft). Wel héél lang kletsen en staan in bed voor hij slaapt.. maar ach moet er soms ook wel om lachen.

Hier inmiddels 14 weken zwanger maar lijk wel het dubbele. Mijn God wat een buik vergeleken met de eerste zwangerschap. Moet er soms wel bewust meer van genieten. Zo anders dan met de eerste!
 
Ik lees wel eens mee maar het reageren schiet er vaak bij in. Ons meisje is van begin september, dacht dat Anemoontje toen dezelfde due date had ook. En as zaterdag uitgerekend van nummer 2! 
Heb niets te klagen, echt een goede zwangerschap wederom maar o wat is het wel anders een tweede keer. Het gaat zo ontzettend snel. We hebben ook nog niet perse het gevoel dat we er nu al klaar voor zijn ofzo.... maar goed het zal zichzelf wel weet wijzen als de kleine er eenmaal is.
 
Alleen is onze dochter op het moment ziek. Buikgriep, nou dit kenden we nog niet. Ze is zo zielig en heeft het echt zwaar te pakken. Hoop dus dat de baby nog even niet komt. En vind het dan nu ze niet naar de opvang kan ook wel pittig. Ik had die daagjes voor mezelf ook nog wel nodig voor mijn gevoel... en wilde zo graag ook met zijn 3 nog even wat leuks doen zo op het eind.
Maar goed zon kleintje kan ook wel weer makkelijk overal mee naartoe straks. 
Voor de rest is het ook echt een heerlijk kind. Inclusief driftbuien, vinden we een lastige fase wel. Maar ook zon heerlijke kletskous inmiddels 
 
 
Juffielies die buik herken ik wel. Hier 17 weken, maar ik zie eruit als 25 geloof ik haha. Ik hoop niet dat het zo blijft groeien dat het alleen in het begin snel gaat. Andere dames ervaring mee hier die al 2e hebben?
 
Terug
Bovenaan