Dreumes september 2019

IrisK leuke tips, ga ik eens kijken! Ik heb trouwens net een achterzitje aangeschaft, kreeg haar met moeite in voorzitje maar dat komt vooral door de zwangerschap. Het voorzitje zit nu bij mijn vriend op de fiets. Achter heb ik een urban iki, mijn vader heeft dit ook voor de kleinkinderen en vind persoonlijk deze sluiting veel fijner dan de yepp. Tot nu toe tevreden ;) 
@zazou wij hebben nog geen uitnodiging van CB. Ze wordt 1 oktober 2 dus vast ergens in oktober. Ik denk dat ze wat aan de zware kant is. Ze eet niet veel te veel, maar valt mij wel op dat ze steviger is dan leeftijdsgenootjes. Maar maak mij er niet druk om ofzo ;) 
Grappig dat verschil in kindjes, ons meisje rent juist op iedereen af en niet verlegen. Terwijl mijn partner en ik als kind heel verlegen waren.
Met mijn zwangerschap gaat het goed, alweer 31 weken. Nog 2,5 week en dan verlof, kijk er enorm naar uit! Jij hebt nog geen wens voor een tweede dus, voelt het al compleet of denk je dat de wens wel een keer komt? Ik heb wel een tijd lang geroepen dat ik het niet wilde maar veranderde echt opeens haha. 
 
 
Hier ook een stevig kindje liesforum. Maar dat is hij vanaf de geboorte al met bijna 4400 gr dus hij volgt daarin wel zijn eigen lijntje. Onze afspraak staat nu voor 9 sept dus wij gaan al voordat hij 2 wordt. Ik weet dat sommige mensen een hekel hebben aan het consultatiebureau maar ik vind het altijd wel leuk. Ben altijd wel benieuwd wat ze willen weten en wat hij 'moet laten zien'. 


Hier nog geen plannen voor een tweede inderdaad. Misschien ooit wel maar op dit moment is het goed zo. Alweer bijna met verlof joh! Geniet ervan!!
 
Hi allemaal
Vorige week is onze dochter van 23 maanden een paar dagen ziek geweest. Een dag wat diarree, daarna 4 dagen 39/40 graden koorts en hoesten en een loopneus. Ze is vrijdag bij de HA gecontroleerd, geen luchtwegeninfectie, geen oorontsteking en zondag nog getest op corona. (negatief getest) Maandag was de koorts weg en was ze weer redelijk de oude, maar werd ze om 02:00 uur wakker was ze ineens zo hard aan het krijsen en alles aan te spannen. Ze leek ergens pijn te hebben, en was non stop aan het overstrekken en krijsen. Gister overdag niets te merken, vannacht om 00:15 weer krijsen en overstrekken. We hebben de HA post gebeld, maar die wisten ook niet wat er zou kunnen zijn. Na ruim een uur alles bij elkaar gekrijst, kregen we het eindelijk voor elkaar om een zetpil te geven, dat lukte gewoon niet eerder omdat ze zoveel aan het spartelen was. Of dat hielp, of dat ze gewoon zo moe was dat ze in slaap viel weten we niet. Maar we zijn vooral heel erg geschrokken en bang dat er iets aan de hand is met haar, maar ja ze kan nog niet vertellen waar ze last van heeft. Ze zit ook midden in een verlatingsangst fase, wat het nog lastiger maakt om te ontcijferen wat er is. 
Zou het een allergie of intolerantie voor iets kunnen zijn? Of misschien tot hele erge verlatingsangst?  
 
Oh gwennabeez wat naar zeg! Heel apart maar wij hebben twee weken geleden bijna hetzelfde meegemaakt. Onze dochter was ook van maandag t/m donderdag erg ziek, dondermiddag naar de huisarts en die zag eigenlijk niks. Vrijdag leek ze wat op te knappen en zaterdag was de koorts weg maar krijsde ze een uur lang alles bij elkaar (alleen niet 's nachts maar overdag toen ze net 20 minuutjes sliep). We hebben achteraf geen idee wat het geweest is. Al denken we dat ze buikpijn had want 's avonds in bad kwam er een heel pijnlijke poep uit. Doordat ze dagenlang niet at tijdens het ziek zijn heeft ze obstipatie ontwikkeld, helaas ging het de afgelopen twee weken ook niet over dus sinds gister een laxatiemiddel via de huisarts. Zal vast wel heel toevallig zijn als dit ook het geval is bij jullie dochter, maar heeft ze de laatste dagen wel gepoept? Of dat er tandjes doorkomen ofzo? Lastig he dat je het niet weet.. hoop dat ze het niet weer heeft vannacht. En anders toch morgen nog een keer langs bij de huisarts misschien? 
 
Raar maar waar. Hier een soort zelfde verhaal. Paar dagen koorts gehad en bijna niet eten en willen drinken. En nu ineens de afgelopen 2 nachten huilend over stuur wakker. Niks helpt. Zodra ik hem weer in zijn bed leg is het brullen. Normaal zou hij dan na een paar minuten wel gaan slapen, maar maandagnacht ben ik 2,5 uur bezig geweest en heb ik hem uiteindelijk maar op schoot genomen en is hij na een half uur in slaap gevallen. Afgelopen nacht weer raak.
Ik dacht zelf een beetje aan verlatingsangst. Wel heel toevallig een beetje dezelfde verhalen rond dezelfde leeftijd...
Hopelijk is het snel weer over!
 
Hier ook sinds afgelopen vrijdag drama snachts. We zijn helemaal uitgeput. Het lijkt vooral verlating angst naar mij toe. Vaak van 00 tot 03:30 bezig. Vannacht is ze uit logeren geweest want we zijn op. Het gillen en roepen gaat door merg en been en laten huilen oid heeft echt totaal geen zin. Hier geen ziektes enzo maar wel een zware tijd. Ben zo bang niet meer uit deze fase te komen.
 
Ah wat heftig anemoontje. Kan mij voorstellen dat jullie op zijn. Er schijnt met 2 jaar ook een slaapregressie te zijn, laatst gegoogled toen wij ook meerdere dagen een huilend kind hadden. Bij ons was het gelukkig binnen een week over, hopelijk bij jullie ook?
Inderdaad Majom apart dat er meer zijn die er nu last van hebben. 


Totaaal anders topic, maar aangezien de september kindjes binnenkort 2 worden hebben jullie nog leuke traktatie ideeën op de opvang? Ik vind zelf die kleine uitdeelboekjes altijd leuk, die worden allemaal nog gelezen door onze dochter. Maar vinden jullie als ouders dat je er dan op een gegeven moment teveel van hebt? ?
 
Wat akelig dat jullie van die slechte nachten hebben! 


Is toch leuk zo'n uitdeelboekje? Daar zou ik blijer mee zijn dan met iets te eten als traktatie. 
 
Terug
Bovenaan