Wij geven ook uitdeelboekjes met zijn tweede verjaardag, ik vind dat zelf leuk om te krijgen en ook leuk om te geven. We doen er dan iets lekkers bij en je hebt een hartstikke leuke traktatie.
We hadden vanochtend de 2 jaar afspraak bij het CB (over 1,5 week wordt hij alweer 2!). Had er wat meer van verwacht eigenlijk aangezien we een hele vragenlijst moesten invullen. Uiteindelijk moest hij blokken stapelen, bij een pop aangeven wat welk lichaamsdeel was (ze zei dan bijv. neus en hij moest het aanwijzen) en ze had een boekje waarbij hij had moeten zeggen wat hetgeen was dat ze aanwees. Nou dat laatste gaat bij ons niet op haha, wij hebben een doorverwijzing voor de logopedist op zak. Had al het vermoeden dat dat zou komen. Verder natuurlijk wegen en meten (alweer 12,8 kilo en 88cm). Wel grappig dat ze in het begin gigantisch snel gaan qua groei en dat je nu echt merkt dat je heel lang met kleding doet. Zijn broer zit in drie (soms zelfs twee) kledingmaten kleiner en is 16 maanden jonger...
Hier vallen de driftbuien mee tenzij het om de speen gaat. Dan is het huis te klein, manmanman. Ik weet echt nog niet hoe we het moeten gaan afbouwen. Cold turkey zie ik niet zitten, daarvoor is hij voor mijn gevoel te gehecht. Wij hebben hier niets van een slaapregressie gemerkt. Nog niet in ieder geval. Elke dag is echt hetzelfde tegenwoordig, 1,5 uur in de middag en 19:00 uur naar bed. Ik besef sinds de komst van de tweede wel nog meer hoe fijn dat is want die wil weliswaar ook om 19:00 uur naar bed maar is tussen 04:30 en 05:00 uitgeslapen. Vre-se-lijk..
@Zazousept: wat leuk dat kletsen en het navertellen. Ik kijk echt uit naar die periode! Hij kletst nu wel maar ik herken gewoon geen enkel woord (behalve het eeuwige papa dan ;-)).
@Juffelies: Wat fijn de goede 20-weken echo en leuk nog een zoon! Voor ons is een derde niet uitgesloten (al moet ik er momenteel niet aan denken) maar moest ook even wennen hoor aan het idee van nu geen dochter. Maar die twee samen nu is echt geweldig leuk.
@Uitje: super fijn dat jullie zoontje een tijd zoveel beter heeft geslapen, dat scheelt zo erg en zeker als je zwanger bent!