Dreumes september 2019

Wij hebben vorig jaar van die kleine uitdeelboekjes gedaan. Bij ons op de opvang wordt dat verder nooit gedaan. Hier krijgen we heel veel belleblaas en de badeentjes en kikkertjes zijn ook heel populair
 
Wat naar al die moeilijk slapende kindjes. Erg sneu en heeftig. Wij zijn op vakantie en nergens last van. Helaas wel in NL dus het weer is niet super.. hopelijk volgend jaar weer naar het zonnetje.

Hier zijn we ook altijd blij met uitdeelboekjes, juist leuk! Hier is het gebruikelijk om bij verjaardagen iets te eten te geven en bij een afscheid van de opvang (is bij ons voor 0 tot 4 jaar) een klein cadeautje. Vaak inderdaad bellenblaas of zo’n boekje. Wij trakteren daarom maar weer eens rozijntjes dit jaar ;-)

Verder loopt het hier allemaal fijn en goed. We hebben ook de 20 weken echo gehad voor onze allerkleinste en we krijgen opnieuw een jongen ? even schakelen, want we zijn van plan het bij 2 kindjes te houden en dat betekent dus een mannen huishouden. Erg gezellig, maar moest wel even slikken bij het idee de moeder-dochter band te “missen”. Nu het een paar dagen later is besef ik me juist hoe gelukkig we mogen zijn nog een gezond jochie op de wereld te mogen zetten en daarnaast dat het vast erg gezellig wordt, 2 broertjes, lekker samen spelen!
 
Wij hebben een goede zomer achter de rug qua rust. Zoonlief sliep overdag ineens dutjes van 1,5 a 2 uur en snachts van 19.30u tot 06.30u. Heel fijn om zo mn eerste trimester zwanger te zijn na de heftige 1,5 jaar die we achter de rug hebben.

Deze week weer begonnen met werken en helaas ging t afgelopen weekend even mis qua slapen op de camping bij mn ouders. Beetje protest in de middag en meneer werd uit bed gehaald onder 't mom 'hij wil niet'. Meteen drama nacht. We proberen het sindsdien weer recht te trekken maar helaas. Dutjes van 30 minuten en gebroken nachten met veel krijspartijen. Ik gaf mn moeder al de schuld, maar als ik het hier lees kunnen wij ook toevallig in dezelfde fase zitten als jullie met de beginnende peuters. Oeps. Wellicht inderdaad de 2 jaar regressie.

Hij trakteert op de opvang een cadeauzakje met een doosje rozijntjes en een stoepkrijt in LEGO poppetjes vorm.
We moeten overstappen op het peuter forum he!
 
@uitje ik bedacht mij halverwege het verhaal dat jij prilgeluk bent haha ;) nog wennen aan de nieuwe naam! Maar wel heel positief dat jullie zoontje zo goed sliep en vooral tijdens het eerste trimester heerlijk. Hopelijk is snel het ritme weer terug. Wij merken de laatste tijd wel dat ze uit haar doen is als ze ergens anders slaapt, misschien ook even een fase die bij de regressie hoort (hoop ik). 
En ja het worden peutertjes, nog niet eens aan gedacht. Wat gaat het snel he, cliché maar zo waar.
@juffielies gefeliciteerd met de goede echo, toch altijd spannend. Snap dat je even moest schakelen! Had ik ook bij de tweede. 
Bij ons op de opvang doet bijna iedereen een cadeautje erbij, maar met 2,5 gaat ze naar de volgende groep dus eigenlijk is dat best snel op elkaar. Ga er nog wel even of nadenken of ik beiden keren een cadeau er bij wil doen, beetje overdreven misschien. 

 
 
 
Het is dus niet zo gek dat kindjes rond deze leeftijd moeilijk slapen, als ik jullie verhalen lees. Ergens toch fijn om te weten. 
De krijsaanvallen zijn gestopt, we zijn weer gewoon melk gaan geven en heb toch het idee dat de sojamelk producten niet zo goed zijn gevallen. 
Wel weer terug naar 05:00 uur wakker worden en naar beneden willen. Vanochtend wilde ze ook echt niet meer tussen ons in liggen en was het ook huilen geblazen toen ik haar even in haar ledikant deed om te gaan douchen.
Zit te kijken wat we haar geven voor haar verjaardag, ze is helemaal gek van ballenbakken en leek me leuk om die te geven. Maar denk niet dat het een goed idee is om dat op haar kamer te zetten, nu ze al zo slecht slaapt ;-)  Heb ook echt zin om haar kamer wat te gaan veranderen, lijkt me ook zo leuk om een peuterbed te gaan kopen. (maar ook dat doen we maar voorlopig niet... of zou dat juist helpen als ze er zelf uit kan? )
 
 
 
Hoi,
Mijn zoontje is van eind augustus en heeft ook echt enorm last gehad van die 24 maanden slaapregressie. Slecht inslapen/vanaf 3 uur 's nachts wakker en gewoon niet meer slapen:O, middagdutje overslaan etc.
Het is nu, na een aantal weken met pieken en dalen wel zo goed als over (volgende week wordt hij 2).
Hou hoop! Ze komen er echt weer doorheen... maar het is zwaar en frustrerend!

 
O my! We moeten idd bijna naar het peuterforum. Ik vind het wel heel gezellig dat een deel van ons vanuit het 'uitgerekend in september 2019'-topic nog steeds actief is!! ?
 
Juffilies dat schakelen herken ik. Bij ons ook het tweede meisje op komst, maar omdat onze eerste qua longen niet helemaal gezond is zijn wij maar al te bewust hoe mooi het is als het gezond is. Dan maar geen jongen die de naam voortzet haha!

Uitje: wat fijn dat je het eerste trimester goed bent doorgekomen op deze manier. Dat had je ook niet verwacht!

Onze dame gedraagt zich al als een echte peuter dus dreumes waardig is het niet meer haha. Peuter drift buien, demonstratief midden in een winkel centrum op de grond gaan zitten, maar ook de leuke dingen liedjes echt met volle zinnen zingen en heerlijk zelf wat fantasie krijgen om te spelen.
 
Terug
Bovenaan