Dreumes september 2019

Wij waren met 6 maanden al gestopt met de speen. Ik ben dat met nummer 2 ook van plan omdat het denk ik voor die kleintjes sneller vergeten is dan wanneer ze al groter zijn. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat wanneer het leven met nr 2 soepeler verloopt en een betere slaper blijkt, ik de noodzaak van het wegnemen van de speen minder zal voelen. We'll see.

Wij mogen over een klein maandje naar t cb. Heb zelf een afspraak gemaakt, want ik hoorde maar niets. Vind het na een jaar wel weer leuk een keer te gaan.

Hij praat heerlijk, veel woorden en inmiddels zinnen van 4 a 5 woorden. Heel fijn want scheelt veel frustratie. Zindelijkheid dan juist weer helemaal niet mee bezig. Hij vindt het prachtig als hij op de vloer plast voor of na t douchen, maar het potje is nog echt een no go. Komt vanzelf denk ik.
 
Ik heb inderdaad ook zelf gebeld voor een afspraak omdat ik ook nog niets gehoord had. Wat heerlijk al van die lange zinnetjes en zo'n lekkere kletser! Dat duurt hier denk ik nog wel even. 
 
Leuk om weer even bij te lezen over jullie en jullie (bijna) peuters!?
Ons dametje wordt over 3 weken alweer 2 jaar. De laatste tijd gaat ze enorm hard qua spraak (3/4 woorden achter elkaar) en komen er dagelijks nieuwe woordjes bij; dat ik denk: huh dit kon je gisteren nog niet zeggen? Ze kan zich verbaal nu ook heel goed uiten wat ze wil of waar ze pijn heeft. Toch wel heel handig hoor straks helemaal met de baby erbij ? Daarnaast weet ze heel veel kleuren ineens op te noemen en als ze de kleur ziet is het: blaaaaauwe auto, roze beker, groene boom etc.
Hier ook nog een speen met slapen en af en toe in de auto. Verder niet. Ik ga er nog geen energie in stoppen om het af te leren; ze slaapt me te goed en vooral met inslapen zowel middag als avond heeft ze die rust ervan nodig (na een tijdje valt de speen ook uit en heeft ze m de hele nacht niet meer in; alleen als ze 's ochtends wakker wordt pakt ze m even weer om rustig wakker te worden). Afleren gaat denk ik gepaard met gedoe op moment en dat is het me nu nog niet waard haha. Straks als ze wat ouder is en ze het beter begrijpt, gaan we idd misschien zo'n Sinterklaas tactiek doen.
Verder hier alweer 32 weken zwanger. Nog 2 weken werken en dan verlof, zin in? Voel me nog steeds erg goed, alleen wat vermoeider en als ik teveel zit/loop achtereen voel ik mijn bekken wat. Maar verder geen klagen.
Jullie nog cadeautips voor de 2-jarigen? Moeten nog steeds een cadeautje verzinnen...
 
Begint al op te schieten mientje! Bijna verlof en jullie tweede kindje! Hier inderdaad ook al veel kleuren. Super leuk.
Hier gisteren de verjaardag vast gevierd. Onze zoon is as donderdag jarig. Hier vooral veel auto’s, puzzels en leesboekjes. Hij is helemaal fan van de serie van “boer Boris”. Daarnaast nog een spelletje van Haba (mijn eerste spellen), nieuwe regenlaarzen en stickers om te plakken.
Van mijn ouders een loopfiets (die we hadden is nog veel te groot). Van ons een oerlelijke Toet Toet auto garage maar daar heeft hij nu al veel mee gespeeld haha.
Vond het enorm leuk om nu eindelijk echt zijn verjaardag te kunnen vieren. Het was erg gezellig!
 
Hoi mama's, ik wilde even delen hoe leuk en hoe vermoeiend vakantie is met een peuter  haha, dat was vorig jaar nog wel anders. Uit eten bijvoorbeeld is een grote uitdaging en alles is of 100% leuk of 100% stom. Maar oh dat koppie als de zee in beeld komt,  in de zee, in de zee!! Haha. Helaas waait het erg hard op het strand en is het niet zo relaxed als we hadden gehoopt. Daarom besloten 2 dagen eerder terug te gaan. Dan toch een volle week aan zee gehad, nogmaals, heel leuk maar ook heel vermoeiend ?
 
Ik ga me vast voorbereiden IrisK, wij gaan over een maandje (voor het eerst) op vakantie met onze kleine man. ?Momenteel is hij ook wel erg alles is heel leuk of heel stom dus dat herken ik wel. Hij huilt al als ik in zijn ogen twee meter de verkeerde kant op loop en zegt bij allerlei dingen dat ik moet helpen terwijl hij het best zelf kan. Herkenbaar voor andere mama's? Wat knap dat sommige kindjes al kleuren kunnen benoemen. Dat verwacht ik hier niet op korte termijn. Ik ben al blij dat hij nu zinnetjes maakt van twee woorden of heel soms drie woordjes. 
 
Haha echt irisk? Ik heb juist onze ervaring als veel relaxter ervaren… zandbak en schepje en speeltuintje op de camping en meneer was tevreden. Minder slaapjes en dus vaker samen leuke dingen doen. Ook veel betere nachten dan afgelopen jaar omdat hij ontzettend moe was van alle buitenlucht.
Zo zie je maar dat het overal anders is haha.

Ook jouw stukje herken ik niet zazou. Wel af een toe een “melt down” bij onze zoon om de stomste dingen maar kan het vrij snel ombuigen moet ik zeggen.
 
Wat grappig zazou ik herken dat dus totaal niet! Ik mag niks doen en bij alles is het ik kan het zelf mama! dood vermoeiend want alles duurt tien x zolang en niet alles lukt ook. Drama als ik dan wil helpen haha!

Juffielies onze vakantie was idd ook relaxter omdat ze zich meer zelfstandig kon vermaken en de nachten voorspelbaarder zijn en het middag slaapje veel meer flexibiliteit met 1
Slaapje :)
 
Terug
Bovenaan