@Zazou, ik denk beide. Hij is echt rustiger sinds de EMDR maar hij is verbaal ook snel dus hij kan ons goed vertellen als hij iets wil.
Wel lopen we er onwijs tegenaan dat hij geen 10 seconde zelfstandig kan spelen. En dat is niet eens overdreven. Hij heeft best wat speelgoed, niet super veel maar echt voldoende en ook genoeg verschillend. Hij is gek op boekjes lezen en bouwen met de Duplo maar alles samen. We hoeven er vaak alleen maar bij te zitten op de grond (ik zit nu ook op de grond naast hem terwijl hij een treinbaan bouwt), maar we kunnen geen seconde opstaan. Als je op staat gaat hij huilen en aan je armen trekken 'mama/papa spelen, mama bouwen, mama kijken' of iets in die trend.
Ik ben twee dagen alleen met hem vrij doordeweeks, en die dagen kan ik dus niets. Geen vaatwasser, geen doekje ergens langs, niet even een kop thee drinken, niet koken, niets. Betekent dat als mijn man thuis komt het huis een puinzooi is en er nog gekookt moet worden. Allemaal geen ramp en vanuit hem alle begrip (en medelijden ?) naar mij toe, maar ik zie het straks hoogzwanger niet zitten om nog hele dagen op de grond naast hem te zitten. En als straks de baby er is al helemaal niet.
Iemand van jullie tips?