Dreumes september 2019

AvdS ik ruim wel eens de vaatwasser leeg hoor, met het gevolg dat hij dus huilend aan mn benen staat te trekken. We houden beide vol tot de vaatwasser is leeggeruimd. Als ik dan zeg 'Nu is mama klaar en kom ik met je spelen' dan krijg ik een heel vrolijke 'okee mama bouwen!' van hem. Als ik op de bank ga zitten gaat hij naast me zitten en wil hij tv kijken.

Op de opvang heeft hij hier geen last van. Daar speelt hij met andere kindjes of alleen en vermaakt hij zich goed. Hij zoekt wel de aandacht van de leidsters maar absoluut niet extreem. Hij komt vooral naar ze toe met een boekje als hij voorgelezen wil worden. Maar verder gaat spelen daar dus wel prima. Als we bij vrienden met andere kinderen zijn dan gaat het ook best goed. Het is dus vooral thuis of bij opa en oma als hij het enige kindje is. Tot zn zusje mee kan spelen duurt t nog wel even.
 
Oh wat lastig uitje! Ik speel ook wel mee tussendoor als ik een kopje thee moet nep drinken of iets, maar 70% of meer speelt ze wel zelf. Met dit mooie weer kan ik gewoon binnen rommelen en zij buiten met dr zandbak spelen, stoep krijten of trampoline springen. Wel ben ik altijd duidelijk ze weet na het ontbijt mama gaat de tafel afruimen, keuken, vaatwasser en daarna eventueel kom spelen. Zo is dat ook na het avondeten. Ach het went straks vanzelf waarschijnlijk met z’n zusje.

Zijn er nog leuke cadeaus ontvangen van de kindjes die al 2 zijn geworden? Nog een klein beetje inspiratie heb ik nodig.
 
Dat is inderdaad moeilijk als het zelf spelen niet goed lukt. Hier kan hij gelukkig wel goed zelf spelen. Wel vind ik dat hij sommige dagen vooral bezig is met alles overhoop halen en dat hij dan niet echt tot spel komt, maar ach.. hij vermaakt zich wel?. Na het ontbijt doen we op vrije dagen even een spelletje/puzzel/tekenen we aan tafel. Daarna kan hij dan even zelfstandig spelen en kan ik iets anders doen. 
Onze cadeauideetjes zijn een keukentje en houten groenten en fruit, een spel met avocado's over emoties ?, een containerschip met blokken, badspeeltjes, speelfiguurtjes van insecten, boeken, Duplo, en speelfiguren van Bing. 
 
Hier wordt ook niet zelfstandig gespeeld, ik ben echt jaloers op jullie verhalen!!! Heel af en toe eens 5 minuten, maar dat zijn uitzonderingen en dan durf ik niet te bewegen want dan stopt het direct ?. Wij hebben ook een trampoline bijvoorbeeld maar dan moet ik er echt bij staan.
De meeste dingen die ik zelf wil doen bewaar ik gewoon voor 's avonds, want dan is het uiteraard 10x sneller klaar. 
Omdat ik nu ook een jongen erbij heb van ondertussen 3 maanden, is erbij zitten spelen geen doen meer, daar kom ik gewoon nauwelijks aan toe! Gevolg is dat ze zich vaak verveelt en dan irritant is. Ik probeer twee keer per dag met de kids de deur uit te gaan, dan kan ze haar energie kwijt en verder zijn we zo ongeveer alleen maar bezig met eten, drinken, flesjes, en "vertrekken", haha. Ach, het komt allemaal vast wel weer als ze net wat ouder is!
Ze kan overigens wel al samen met de baby spelen. Had ik niet zo snel al verwacht. Samen in de babygym, met een kralenspiraal spelen, boekjes voorlezen: super schattig (en handig!).
 
Och dat klinkt lief zeg Minni!
Verder hier ook niet echt een zelfstandige speler. Wanneer ik iets opruim/poets wil hij vooral helpen (waardoor het allemaal nog langer duurt haha). Verder speelt hij soms met de auto’s of juist door dingen uit elkaar te halen maar al gauw is het “mama!! Pelen!!”
En alles is maar 5 min interessant. Zoals kleuren; 2 min en dan mogen alle stiften weer opgeruimd. Ach ja het zal met de tijd vast beter worden haha.

Onze zoon is inmiddels 2 en qua cadeaus hier vooral autootjes en Toet Toet speelgoed (ik vind het afschuwelijk maar daar kan hij dus wel soms mee spelen), een loopfiets, boekjes, eerste spelletje van haba, stickers, bad foam plakkers, nieuwe regenlaarsjes, puzzels…
 
Wat leuk dat voorlezen Minni. En dat je kindje al weer 3 maanden is joh! Wat gaat de tijd toch snel. 


Ik had nog een vraagje over fietsstoeltjes. Hebben jullie je kindje al in een achterzitje zitten? Mijn zoontje zit nog voorop. Ik vind dat zo gezellig (wij fietsen alleen voor ons plezier, niet echt als 'vervoer' zogezegd) maar ik merk dat zijn voetjes te groot zijn om nog goed in de voetbeugeltjes te passen en het wordt eerlijk gezegd ook best zwaar. Hij past nog wel goed in het zitje zelf. Ben benieuwd wanneer jullie zijn overgestapt/gaan overstappen. 
 
Oe hier ook jaloers op de zelfstandig spelende kinderen! Maar ben ook blij om te lezen dat we niet de enige zijn.

Wij zijn deze zomer overgestapt op een achterzitje. Dit omdat we naar Center Parcs waren en de leenfietsen daar een klein voorzitje hadden. Dus toen maar een achterzitje gehuurd en ging prima.
Ik vond het ook spannend worden omdat onze bink het leuk vindt om een soort heen en weer te waven met zn armen in de lucht. Dat was niet te houden voorop. Hij vindt het heel gezellig achterop en ik word steeds over mn rug geaaid en gekriebeld met 'mama lief'. Dus ik ben blij dat we over zijn!
 
Wij zijn ook al een maand of 2 overgestapt ze paste er echt niet meer in. Ik dacht ook dat voorop veel gezelliger was, maar eigenlijk maakt het haar niks uit en maakt ze er achterop een even groot feestje van!
 
Terug
Bovenaan