Een broertje of zusje voor onze zoon

Hallo allemaal,

Ook wij gaan voor een 2e kindje.
We hebben een meisje van ruim 2 jaar.
Het is een heerlijk, ondeugend, ondernemend en lief meisje. Ik zou haar voor geen goud meer willen missen.
Toch valt het moederschap mij soms best wel zwaar hoor.

3 weken geleden ben ik gestopt met de pil.
Van mijn meisje was ik super snel zwanger. Achteraf was het de 2e week al na het stoppen met de pil.
Op dit moment voelt mijn lijf alles behalve happy. Sins een week veel buikpijn als ik dingen onderneem,  ik vergeet alles wat er gezegd wordt en kan zo nu en dan misselijk worden van bepaalde luchtjes.
Nog 1 week en dan weten we of het de hormonen zijn of een nieuwe zwangerschap.

Leuk om te ontdekken dat er veel meer meiden zijn die voor een 2e kindje gaan.
Ik wens iedereen een fijne tijd toe en dat de zwangerschappen niet zo lang op zich laten wachten.

groetjes,
Ikky

Hallo meiden,

Wat gezellig dat er steeds meer vrouwen hier gaan schrijven. Het valt me op dat er best wel veel van ons een huilbaby hebben gehad. Ik geloof dat ik dan maar van geluk mag spreken met mijn eerste. Ons zoontje  is eigenlijk altijd wel redelijk rustig geweest.  
Tje janu en cee. Raar hoor dat jullie bij de eerste al heel snel zwanger waren en  dat het  nu maar niet wil lukken. Mijn verhaal over dat ik nu  in elk geval weet dat we beide vruchtbaar zijn, gaat nu ineens niet meer op. Bij de eerste duurde het bij mij een jaar. Ik  hoop dat het nu iets sneller zal gaan.  
En  Cee ik zal voor je duimen hoor. Ik hoop voor je dat het deze maand wel raak is en dat je over een paar dagen er achter zult komen dat er een tweede op komst is. Laat het ons wel even weten hé.  
En  Mootje wat ga jij  doen woensdag? Ga je gelijk testen als je niet ongi wordt of wacht je nog een paar dagen?    

Tot snel

Groeten van mij.

Vandaag m'n Nod, maar nog niets te bekennen. Spannend hoor, ik durf nog niet te testen. Ik ben twee keer eerder overtijd geweest en toen gaven beide testen negatief aan en werd ik een dag later toch ongesteld. Dus nu maar proberen te wachten. ....pff dat zal niet meevallen. Zou het dit keer echt???.........

hoi cee,

Goh, nu ontmoeten we elkaar toch weer op dit forum he, leuk hoor.

spannend jof, vandaag nod! Het zou nu toch een keer raak moeten zijn he, ik zal heel erg voor je duimen dat die duivels wegblijven!

Ik heb ook wel weer goede hoop voor de toekomst. Vooral ook omdat je vaak hoort dat vrouwen na een HSG sneller zwanger worden!

Misschien is ronde 14 het voor ons allebei wel en kunnen we samen naar het zwangerforum, ik hoop het zo!

Ik moet nog even afwachten, nod is 29 augustus, dus eerst moet m ´n ei nog komen. Weet nog niet of ik ovulatietesten ga gebruiken deze maand. ik wil toch proberen er niet te erg mee bezig te zijn, maar dat is erg moeilijk!

Nou ik duim voor je en hoop snel goed nieuws van je te lezen, en van de andere meiden ook natuurlijk!

Liefs Janu

Hallo alle meiden,

Cee spannend voor je hoor.....zal super voor je duimen!!!!
En toppertje of dat ik woensdag zal testen??? zeker, ik ben helaas niet zo geduldig het is ook pas de eerste maand proberen voor de tweede dus erg spannend.
Misschien ga ik het nog wel eerder doen.....erg he? kan het niet laten.
en jij??
he, lieve meiden allemaal veel succes en we houden elkaar op de hoogte!
liefs Mootje

He Mootje,

Weer een dag verder. Haha ben toch echt wel een beetje aan het aftellen. Volgende week weet ik misschien al wel meer. Spannend hoor. Vrijdag is mijn NOD. Ik hoop natuurlijk dat de rode duivels weg blijven. Ik ga vrijdag nog niet testen. Ik denk dat ik(wanneer ik niet ongi word)  zaterdag een test ga kopen en dan pas zondag ga testen.  Moet dus nog een hele week wachten............................hmm. Ach  ik kom de tijd wel door.  We gaan deze week allemaal leuke dingen doen en daagjes weg. Voor  ik het weet is het al  vrijdag/zondag. Toch heb  ik absoluut niet het idee dat ik zwanger ben. Ik ga er echt vanuit dat ik ongi ga worden. Dat was bij de eerste heel anders. Toen was ik elke keer erg teleurgesteld als ik ongi werd. Ik probeer me dit keer niet druk te maken.  Je laat het ons wel gelijk even weten he als je  getest hebt.  Tot snel.

Groeten van mij

Hoi Cee,

Hoe is het met je?  Ben je ongi geworden of  is er nog steeds hoop? Ik ben nog steeds druk  voor je aan het duimen en kijk natuurlijk elke dag  hier of je al iets hebt geschreven. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent. Laat  maar  snel wat van je  horen.

Groeten van mij  

Hey Toppertje,

wat goed dat je zo geduldig kan zijn. Het ene moment denk ik ook, maak je niet gek, je hebt een heerlijke meid rondlopen en tijd genoeg....maar het andere moment denk ik geef me een test want ik houd het niet meer!! Erg he!
Maar goed omdat ik dus altijd een cyclus heb van 25 dagen, heb ik vanochtend 3 testen van clearblue gehaald, die digitale van 20,00 euro, wat een geld zeg!!!!
Nu ga ik morgenvroeg een test doen, zit dan wel pas op dag 22, maar het zou kunnen omdat ik denk ik op dag 10 de ovulatie heb gehad. Mijn man is morgen ook thuis en het zou wel leuk zijn om samen de test te doen....
We zien wel.....

Hey Cee, alles goed met je???
we zijn zo benieuwd en duimen voor je!
liefs Mootje.

hallo allemaal,

leuk om al die verhalen te lezen van jullie... ook wij zijn bezig voor een tweede.
ik heb een super leuke dochter van bijna 21 maanden.
3 maanden geleden ben ik gestopt met de pil en was gelijk weer zwanger, maar helaas is die zwangerschap vorige maand uitgelopen op een miskraam na 9 weken zwangerschap.
ik wil nu graag zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar door die miskraam heb ik even geen idee hoe mijn cyclus nu zal zijn, dus het is een beetje gokken.
zelf heb ik het idee dat ik vorig weekend mijn ei gehad heb en we hebben flink geklust.... dus wie weet.
sinds een paar dagen heb ik een beetje pijn heel laag onderin mijn rug en sinds vandaag een rommelend gevoel in mijn buik en af en toe wat steken...... wat zou het betekenen?? zwanger ?? of toch niet?? of nu pas mijn ei?? geen idee.
als ik uitga van een normale cyclus van voor de miskraam heb ik rond 23 aug. mijn nod, dus echt spannend...

ik las dat er meer dames erg snel bevallen zijn, nou daar kan ik over meepraten, bij mij ging het echt te snel.
ook ik ( ik las het nog ergens ) had al weken een soort van oefenweeen ( niks pijnlijks, maar een soort van harde buiken ) op 16 dec. om half 4 's middags braken mijn vliezen en vrijwel direct daarna begonnen mijn weeen, gelijk al erg heftig en zeer snel achter elkaar. de vk is direct gekomen en ik had 4 cm. ontsluiting. 8 uur ''s avonds zou ze terug komen, maar om 6 uur kreeg ik persweeen, dus ze is direct weer gekomen, om half 7 was ze er en om 7 uur is mijn dochter geboren!!
van begin tot eind heeft het dus maar 3,5 uur geduurd en dat kon ik echt niet bijbenen hoor.....

ik vind het echt geweldig om moeder te zijn en heb een hele gezellige, drukke, makkelijke en lieve dochter... we hebben het erg gezellig samen ( overdag ben ik altijd alleen met haar, als haar papa werken is ) en ik denk dat ze een broertje of zusje erg leuk zou vinden..

nou ik hou jullie wel op de hoogte en ben benieuwd hoe jullie je nod doorkomen... zonder duivels hoop ik maar... ik duim voor iedereen..

groetjes van mij

Terug
Bovenaan