Eerste bezoek gyn

Pipstip
: 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken, volgende afspraak gyn:  25 feb.
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
Sylvia77(30 jaar):  10 jan naar gyn geweest: interne echo oke, spermaonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig. 7 maanden bezig, regelmatig ongesteld.
12 januari: sperma gebracht welke werd opgewerkt om te kijken of IUI nog mogelijk is.
15 januari; Beide bloedprikken en urine brengen.
16 januari: dag 12 van de cyclus: inwendige echo om te kijken naar de eisprong. Bloed van mij  was oke: lichaam bereid zich voor op eisprong, maar op echo niks te zien ! Of een hele vroege eisprong gehad of geen......
23 januari: bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
8 februari: afspraak arts: uitslag van alle onderzoeken & opstellen behandelplan.
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
NOD 27 januari
Nina(bijna 31)  : volgende afspraak gyn: 4 feb: uislag echo + kijken of ik goed ben ingesteld voor de clomid. 2e uitslag zaad test.+ bloeduislagen.
8 maanden bezig.
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusie (25 jaar): 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen)
potje ingeleverd.
afspraak bij  gyn: eind feb.
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb

He Suusle,

Nee het "goedje"van mijn vriend is nog niet gecontroleerd zal misschien nog wel moeten. Ik heb wel al contact gehad met de huisarts of ik van te voren kon bloedprikken en dat kon niet omdat de gyn waarschijnlijk op meerdere dingen wil testen dan de huisarts weet. Ik wacht het af tot 12 februari. Ben idd ook best wel zenuwachtig vooral omdat je ook niet weet wat je te wachten staat.

Belinda: Ik hoop voor je dat de clomid snel aan slaat en dat je snel zwanger mag raken. Heel veel succes met het afvallen. Ik ben zelf aan de Sonja Bakker gaat wel redelijk ben in  2 en halve week 2 kilo kwijt. Misschien een idee?/

Groetjes Russell

Hoi meiden,

Graag zou ik met jullie willen "meekletsen".
Ik ben 'Ken"' en ben 26 jaar.
Vanaf mei 2007 gestopt met de pil en daarna erg onregelmatig ongesteld. (Tussen de 20 en 60 dagen)
Agfelopen december ben ik maar langs mijn huisarts gegaan. Ik dacht; wie weet wordt er iets gedaan en anders zien we wel.
Hij gaf gelijk een formulier mee om bloed te laten prikken en vertelde dat ik ook maar gelijk een afspraak moest maken met mijn gyneacoloog. (daar liep ik al)
Dus de volgende dag bloed laten prikken en een afspraak gemaakt bij mijn gyn.
Daar ben ik vorige week geweest.
Ik liet mijn lijsje zien waarop stond wanneer ik ongesteld ben geweest.
Hij zei; dan zullen we gelijk maar eens gaan kijken.
Ik kreeg toen een inwendige echo.
Daar zag hij gelijk dat ik pcos had.
Ik had er al veel over gelezen, dus het was niet echt een grote schok. Ik was allang blij dat er iets gevonden was én dat er iets aan gedaan kon worden.
Ik mocht gelijk starten met een clomid kuurtje van 5 dagen.
Afgelopen maandag heb ik mijn 5e en laatste pil geslikt.
Ik had weinig last van bijwerkingen. Wel wat jeuk en een brandend gevoel op mijn borst.
Er staan heel wat bijwerkingen op, maar niet om te zeggen; wat zijn dat verschrikkelijke bijwerkingen.
Ook staat er beschreven dat je er rekening mee moet houden dat je dan meer kans hebt op een meerling zwangerschap.
Nadat ik 5 dagen die clomid had genomen, moest ik van de gyn erop rekenen dat ik 10- 12 dagen daarna mijn eisprong kon verwachten. Dus ben ik vanaf gisteren aan de slag gegaan met mijn ovu sticks.
Wil mijn eitje niet missen natuurlijk!
20 Februari moet ik weer terug naar de gyn. Hij hoopt te vertellen dat ik dan zwanger ben. (En ik hoop dat dan natuurlijk)
We zullen het zien...

Ik vind het inderdaad ook fijn om te lezen dat ik niet alleen ben. Je leest toch vaak dat het zwanger worden snel lukt. En om je heen zie je allemaal zwangere buiken.
Laten we hopen dat het bij ons ook snel mag lukken met wat hulp!

Liefs ken

quote: russell reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2008 17:39:44'));

He Suusle,

Nee het "goedje"van mijn vriend is nog niet gecontroleerd zal misschien nog wel moeten. Ik heb wel al contact gehad met de huisarts of ik van te voren kon bloedprikken en dat kon niet omdat de gyn waarschijnlijk op meerdere dingen wil testen dan de huisarts weet. Ik wacht het af tot 12 februari. Ben idd ook best wel zenuwachtig vooral omdat je ook niet weet wat je te wachten staat.

Hey Russell,

Ik heb inderdaad ook nog geen bloed hoeven prikken, vond ik ook wel vreemd toen, maar dan zal de gyn het wel doen neem ik aan....
Ja precies het niet weten wat je te wachten staat, daar ben ik ook zenuwachtig om, gelukkig houd iedereen elkaar hier op de hoogte over wat er gaat gebeuren, dus dat is wel erg fijn he?!

Hee Silvia 77 en alle anderen,

Ik ga proberen om wat meer te kijken naar me eet gedrag.
En heel veel water te gaan drinken en fruit want dat eet
bijna niet dus wel belangrijk.Het is maar 5 kilo dus dat
is nog wel te over zien en de gyn zei ook als het niet lukt.
Is het niet een groot probleem maar je heb gewoon meer kans
dat de poging in 1 keer slaagd.Dus ik ga er wel echt voor en
probeer toch af te vallen maar PCO's is het een hele opgave om
af te vallen.maar ik ga het zeker wel proberen.

Groetjes Belinda

Iedereen heeel veel suc6.

hallo silvia,
ik heb van de clomit geen bijwerkingen gehad. ik voelde mij niet anders en had geen vreemde klachten.
 dat ik nog geen goede eisprong heb gehad kan verschillende oorzaken hebben. het kan zijn dat ik een wat langere ciclus heb dan normaal. het kan ook zijn dat ik een wat zwaardere kuur moet hebben de volgende keer.
de gyn wil over 2 week kijken of  er  later alsnog een eisprong komt door dat ik misschien een langere ciclus heb. afwachten dus.

succes bij de gyn en hou ons op de hoogte.

groetjes!

Ik vind het niet zo heel vreemd dat je erg weinig over hoort dat mensen er lang over doen. Ik heb het zelf ook tegen niemand verteld, behalve tegen 1 vriendin waarvan ik toevallig hoorde dat ze ook lang bezig was. Helaas heeft zij het tegen 1 iemand verteld en die heeft het tegen iedereen verteld die ze kent behalve tegen mij. Ik vind het zelf heeel vervelend dat iedereen het weet.
Misschien als ik eenmaal een kindje heb dat ik er anders over zou denken, maar nu vertel ik het liever niet. Mensen gaan er "rekening" mee houden. Juist niet over kinderen praten enzo. Bah, nee als het aan mij had gelegen had niemand het geweten.
Maar aan de andere kant is het zo fijn om "lotgenoten" te treffen. Jullie snappen tenminste wat ik doormaak. Ik ben echt blij met een forum.

Ken welkom hier. Balen dat je ook al pcos hebt, maar zoals je leest ben je in elk geval niet de enige in deze groep.

Belinda water drinken en meer fruit eten zodat je ook minder trekt krijgt in slechte dingen klinkt als een prima manier om wat kilo's kwijt te raken. Heel veel succes ermee.

Een mail-vriendin van mij gebruikt ook clomid en zij had stemmingwisselingen, jeuk en ze kwam aan. Maar ja het zijn hormonen dus ik denk dat iedereen er anders op zal reageren.

Dames ik wil jullie even succes wensen komende week. Jullie zullen het even zonder mij moeten doen, want ik ben een heerlijk weekje skieen!!!

hoi deedee, ik begrijp wat je bedoeld. ik had het ook alleen aan een vriendin verteld. maar deze week moest ik naar de gyn en de volgende dag vraagt mijn moeder wat ik in het ziekenhuis moest! een kennis van haar had mij gezien bij de gyn!! en had doodleuk tegen mijn moeder gezegt dat ze mij tegen was gekomen in het ziekenhuis. ik baalde er best wel van. ik ben bang dat ze nu steeds gaat vragen hoe het er voor staat.
ik had haar liever verteld als ik zwanger zou zijn.

fijne vakantie!

Terug
Bovenaan