Eerste bezoek gyn

Belinda vervelend dat je pcos hebt, maar nu weet je in elk geval waarom je zo onregelmatig bent. Met Clomid is er een eisprong op te wekken, dus er is gelukkig wat hulp voor je lijf.
Waarom moet je 5 kilo afvallen? 5 kilo klinkt niet alsof het een wereld van verschil zal maken. Al hoor je wel dat je van Clomid aan kan komen, dus is het wel verstandig om eerst wat af te vallen, want na een maand zit er waarschijnlijk wel weer 5 kilo bij.

Suusie 2 weken wachten op de uitslag en dan weet je in elk geval of dat goed zit. Bij ons was de uitslag al na een week bekend en gelukkig was dat goed. Ik hoop dat het bij jullie ook goed zit, ik zal voor je duimen.

Russell het klinkt alsof het nog niet lekker op gang is bij jou. Was je voordat je aan de prikpil ging wel regelmatig? Lijkt me zo vervelend als ze je terug sturen met: kom over een half jaar maar terug. Laat je dit keer niet weg sturen hoor! de laatste prikpil is een jaar geleden, je zou toch denken dat het na een jaar een beetje regelmatig moet worden.

Joke ik hoop dat het deze keer hetzelfde gaat als bij je vorige kindje. En dat je dus niet meer terug hoeft naar de gyn!

Nina ga je vandaag weer naar de gyn? Heel veel succes meid ik hoop dat de echo goed gaat.

Hey meiden,

Mag ik me bij jullie aan sluiten? Een paar van jullie ken ik al wel.
Maar ik zal kort wat over mezelf vertellen.
Ik ben Inge 22 jaar en mijn vriend is 25.
Wij zijn nu 21 maanden bezig voor een eerste kindje maar is helaas nog niet lukt.
Nadat we een aantal maanden bezig waren zijn we naar de huisarts van mijn vriend gegaan omdat mijn vriend maar 1 bal heeft. We werden door verwezen naar een uroloog en mijn vriend kreeg een sperma onderzoek en een inwendig onderzoek. Bij de eerste sperma onderzoek bleek het sperma niet goed te zijn en we werden door verwezen naar de fertiliteitsarts. Daar werd ik onderzocht en bij mij was alles goed. Mijn vriend kreeg een 2e sperma onderzoek en ineens bleek ook dat allemaal goed te zijn.
We werden naar huis gestuurd met het antwoord als het over een jaar nog niet raak is komen jullie maar terug.
Nu zijn we dus alweer ene jaar verder en mogen we 15 februari weer terug komen.

Maar nu is mijn vraag wat kunnen we verwachten? Wat gaan ze doen? Kunnen ze iets doen.
Ik ben zo benieuwd. Aan gezien 2008 ons tot op heden nog niet veel geluk heeft gebracht denk ik ook dat dit tegen gaat vallen.

Liefs Inge

Hoi DeeDee,

Ja het wachten duurt idd lang. Nee ik heb bij mijn vorige bezoek aan de gyn ook te horen gekregen dat als het na een half jaar nog niet goed op gang was of helemaal nog niet dan mocht ik terug komen. En ik neem toch aan dat hij me dan nu niet weer zo gaat weg sturen. Ik blijf gewoon net zo lang totdat hij me helpt . Nee even alle gekheid op een stokje. De vorige keer dat ik er was wou hij al wel een inwendige echo doen maar hij stelde mij gerust dat de klachten die ik aan gaf wezen op een komende bloeding en dat hij daarvoor liever geen echo maakte. En hij had gelijk 6 dagen na bezoek eerste bloeding gehad en sindsdien erg onregelmatig en nu al 60 dagen niet. Dus ik denk dat hij zowiezo wel een echo maakt nu en anders vraag ik erom.
Wel grappig dat we een dag na elkaar moeten. Ben ertg benieuwd.

Verder iedereen succes

Belinda wat een schok voor je ondanks dat je het al verwacht had is het natuurlijk nooit leuk om zoiets te horen. Gelukkig dat je hendje geholpen wodt en dat je dan maar snel zwanger mag worden.

Groetjes Russell

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2008 09:05:12'));

Belinda vervelend dat je pcos hebt, maar nu weet je in elk geval waarom je zo onregelmatig bent. Met Clomid is er een eisprong op te wekken, dus er is gelukkig wat hulp voor je lijf.
Waarom moet je 5 kilo afvallen? 5 kilo klinkt niet alsof het een wereld van verschil zal maken. Al hoor je wel dat je van Clomid aan kan komen, dus is het wel verstandig om eerst wat af te vallen, want na een maand zit er waarschijnlijk wel weer 5 kilo bij.

Hee DeeDee,

Nou ik moet eerst 5 kilo afvallen om te kijken of er van zelf een cyclus op gang komt
omdat ik nu helemaal geen cyclus heb.Alles staat stil van binnen zeg maar.
En 5 kilo is eigelijk ook niets nee.En ze zei ook als het niet lukt is het nog ramp.
Dan gaan we toch beginnen in maart dus op zicht is er geen man over boord maar
het zal lekker zijn als je toch zelf er nog iets aan kan doen.
Het is nl voor PCO 's een hele opgave om af te vallen omdat je hormonen helemaal in de war
zijn.Ook de hormoon van je schildklier en die is weer voor het regelen van  je stofwisseling.
Alles is met elkaar in verbindenis.

En gelukkig is er nog een hele grote kans om met Clomid zwanger te raken dus daar zie ik  
niet tegen op.Maar ja het blijft niet alleen met zwanger worden te maken maar ook als
ik later in de overgang ga en de kans op  suikerziekte  is groter en dat soort dingen en nog
veel erger maar daar moet je maar niet aan denken.
Als ik straks zwanger mag zijn en bevallen ben dan is het nog niet afgelopen.
Maar  ja dat is een zorg voor later he eerst maar eens lekker genieten van ons kleine meisje
en dan eens kijken of het allemaal wil gaan lukken met clomid en dan zien we het van zelf wel.
Daar maak ik me niet meer zo druk om dat komt wel goed.

allemaal bedankt voor jullie steun.

Groetjes Belinda

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2008 08:53:30'));

Meiden, ik kom vanmorgen beneden en wat ligt daar op de mat?! Een brief van het ziekenhuis met daarin onze afspraak! Dat was sneller dan ik dacht! Nu mogen wij op 14 februari al komen! Ben blij en zenuwachtig tegelijk nu hoor!
Dus ik zal mijn 'info' even aanpassen!

Pipstip : 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken, volgende afspraak gyn:  25 feb.
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
Sylvia77(30 jaar): 16 jan naar gyn geweest: interne echo oke, semenonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig.
bloedprikken en urine inleveren.
7 maanden bezig, regelmatig ongesteld
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
NOD 27 januari
Nina(bijna 31)  : volgende afspraak gyn: 4 feb: uislag echo + kijken of ik goed ben ingesteld voor de clomid. 2e uitslag zaad test.+ bloeduislagen.
8 maanden bezig.
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusie (25 jaar): eerste afspraak gyn: 14 februari 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen), nu al 65 dagen geen ongi, potje ingeleverd.
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb

Russel en DeeDee,wij hebben achter elkaar aan onze eerste afspraak! 12, 13 en 14 februari.....
Russel, hebben ze bij jouw vriend ook al het zaad onderzocht eigenlijk? Bij ons wel, maar uitslag nog niet binnen, als het goed is komt die eind volgende week. Vind t toch wel erg spannend en ook wel een beetje eng hoor!
Weten jullie al of jullie gyn een man of vrouw is? Ik heb al een naam en volgens mij is dat een man, ga t zo even opzoeken, moet zeggen dat ik dat best ongemakkelijk vind, mijn huisarts is namelijk een vrouw en dat vind ik soms al ongemakkelijk!

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2008 08:53:30'));

Welkom Russell, jij gaat 1 dag voor mij naar de gyn. Duurt nog lang he?
Maar ik ben ook blij dat er eindelijk naar gekeken gaat worden.
Ik zet je even op het lijstje erbij.

Pipstip : 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken, volgende afspraak gyn:  25 feb.
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
Sylvia77(30 jaar): 16 jan naar gyn geweest: interne echo oke, semenonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig.
bloedprikken en urine inleveren.
7 maanden bezig, regelmatig ongesteld
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
NOD 27 januari
Nina(bijna 31)  : volgende afspraak gyn: 4 feb: uislag echo + kijken of ik goed ben ingesteld voor de clomid. 2e uitslag zaad test.+ bloeduislagen.
8 maanden bezig.
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusie (25 jaar): 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen)
potje ingeleverd.
afspraak bij  gyn: eind feb.
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb

Bontrie (22 jaar)
Regelmatige cyclus, 22 maanden bezig.

15 februari 2e afspraak fertiliteitsarts.

Belinda
5 kilo klinkt wel als te doen, maar het is toch fijn dat het niet erg is als het niet lukt. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten ik weeg nog geen 60 kilo dus mij zullen ze niet snel zeggen: val maar af.
Heb je met pcos ook meer kans op suiker? Goh weer wat geleerd. Maar suiker is niet zo'n ramp hoor, tuurlijk is het vervelend maar zeker ouderdoms suiker is makkelijk mee te leven. Mijn vriend en mijn vader hebben suiker dus ik weet er genoeg van.
In elk geval heel veel succes met lijnen!

Suusie fijn dat de afspraak nu staat. Mijn huisarts is ook een vrouw. Dat is soms idd wel zo prettig. Ik heb op 13 feb eerst een intake gesprek, dus dat zal waarschijnlijk nog niet met de gyn zelf zijn. Mij maakt het eigenlijk niet zo uit of mijn gyn nu een man of een vrouw is. Ik vind het zoiezo vervelend om voor een vreemde met de benen wijd te gaan hihi Maar dan denk ik toch ach hij/zij heeft het wel eerder gezien, ik ben niet de enige met een vagina hihi
Dus nee, mij maakt het niet zo uit maar ikkan me goed voorstellen dat je liever een vrouw hebt als gyn.

Bontrie Heb jij ook eindelijk de knoop doorgehakt? We moeten wel bijna allemaal in dezelfde week. Fijn dan kunnen we elkaar een beetje steunen van te voren.

Joke: Zou je mij wat meer willen/kunnen vertellen over de Clomid ? Heb je er bv veel bijwerkingen van ? Ik denk zelf dat ik ook aan de Clomid moet, daar ze vorige week geen eitje zagen op de echo en het wel erg vroeg zou zijn voor een eisprong.
Vandaag heb ik bloed laten prikken of er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Over ruim twee weken krijgen we alle onderzoeksresultaten; spannend !
Waarom hoef je pas over twee weken terug en niet over een paar dagen ? Over twee weken moet je toch ongesteld worden en is het eitje toch weg ?
Het wil dus niet zeggen dat je een goede eirijping en sprong krijgt met Clomid ????
Ik hoop dat het nu net zo mag gaan als bij de eerste......!!!

Nina: Zou jij me ook wat meer willen vertellen over Clomid ? Alvast heel erg bedankt !

Deedee: Wat fijn dat lijstje ! Je hebt je veel moeite gedaan !!!
Ik zal zo meteen even copieeren en plakken i.v.m. wat aanvullende info van mij.

Belinda: Gelukkig weten jullie nu wel hoe en wat, maar het is zeker shit !
Ik hoop dat het afvallen je goed en snel afgaat. Wie weet starten we strakjes samen aan de Clomid.....
Ga je een bepaald dieet volgen om af te vallen ?
Heeeel erg veel succes, voor dat je het weet is het maart en je weet het he: maart roert zijn staart.

Ik sluit me er bij aan dat ook ik het "fijn" vind dat er meerdere stellen zijn die niet vanzelf zwanger kunnen raken en dat dit forum er is. Zo sta je er niet helemaal alleen voor want inderdaad wordt er in de buitenwereld niet echt over gesproken. Je hoort er nooit iets over. En mensen die gewoon kinderen hebben kunnen krijgen begrijpen niet wat je doormaakt. Wij hebben ons ook al voorgenomen dat mocht in de toekomst ooit iemand hetzelfde doormaken wij dan graag open en eerlijk zijn en zoveel mogelijk steunen. En mocht het ooit lukken een kindje te krijgen dan steken we echt niet onder stoelen of banken dat we er lang over hebben moeten doen en dat we een handje zijn geholpen.

Voor alle nieuwe meiden op deze topic: van harte welkom !!!
En voor alle andere die ik misschien per abuis ben vergeten: sorry.....
Ik wens in ieder geval iedereen heeeeel erg veel sterkte en succes.

Liefs, Silvia

Terug
Bovenaan