Eerste bezoek gyn

Dat is geen leuk nieuws bericht, maar inderdaad heeft het nu wel een naam en kan het (hopelijk goed) aangepakt worden: je weet nu meer waar je aan toe bent en dat geeft ergens een beetje rust. Ik weet helaas niet wat PCO is.....kun je me daarover wat meer vertellen ?
Zodra je ongesteld wordt kun je dan gewoon zwanger raken via de natuurlijke weg ?
Wat  vrouwen die graag zwanger willen raken  wel niet allemaal kunnen hebben zeg........

Heej meid,

Ja het is idd geen leuk bericht, maar zoals je al zegt.. ik weet nu wat het is en wat er aan gedaan kan worden. ik zal je een btje uitleggen wat het inhoudt. normaal gesproken heeft een vrouw een aantal eiblaasjes, waarvan er dan eentje groter wordt, een eitje. Bij mij is het zo dat ik heel veel eiblaasjes heb, deze hebben dus niet de ruimte om groter te worden en dus een eitje te worden. ik heb dus gewoon geen eisprong. ik begrijp van de hormonen die ik nu slik, dat dit een soort van effect heeft zoals de pil, ik word ongesteld (als het goed is..). En zodra ik dus ongesteld word, moet ik bloed laten prikken zodat er nagegaan kan worden of ik hierdoor wel een eisprong krijg.

Ik hoor verschillende verhalen over pco, maar ook een aantal verhalen die echt positief zijn en op dit moment wil ik nog niet te negatief denken. we gaan er gewoon voor en we zien even aan hoe het gaat met de medicijnen. het maalt wel erg door mn hoofd hoor, maar lief dat je even vroeg.

Groetjes

Silvia,

lees nu eigenlijk pas je hele bericht.
Wat naar voor je dat het bij jullie zo loopt.. hoe is dat gekomen? en heb je al veel onderzoeken/testen gedaan?

ik snap wel een btje wat je bedoelt over het feit dat mensen eigenlijk heel makkelijk zeggen: oh nou mooi toch..! terwijl jullie zo'n gevoel hebben van: pfff denk eens na.. het is niet mooi, we hebben geluk dat er iets gedaan kan worden maar verder. goed dat je hebt gezegd: we zeggen er een klein btje over, niet teveel. denk dat dat wel goed doet.

nou beterschap met die griep he en kop op, hoop dat er voor jullie veel goeds gaat gebeuren in de toekomst. want ik denk altijd: als je het zo donker hebt gehad, moet het wel  heeel erg licht worden in de toekomst! (klinkt btje zeikerig haha, maar zo denk ik erover)  

Groetjes

Russel,

meid, supernieuws toch! voor nu in ieder geval!!
ik zou zeggen: lekker druk gaan klussen met zn 2en en wie weet...

we hebben dus gelukkig niet allemaal slecht nieuws deze week! das goed!

Groetjes Diaan

Russel,

Groetjes Diaan

Russel,

Groetjes Diaan

Ik ben vanmorgen bij de gyn-assistente geweest voor een intake gesprek.

Eerst legde ze even uit wat ons ongeveer te wachten stond de komende tijd.
- bloedonderzoek
- interne echo
Als daar niets uit komt:
- HSG onderzoek
- Dan 6 maanden kijken of het op natuurlijke weg alsnog wil lukken (na een HSG schijn je meer vruchtbaar te zijn)
Mocht het dan nog niet zo zijn:
- IUI

Ze bekeek m'n temp kaartjes en die zagen er goed uit. Er is ook echt heel duidelijk te zien dat ik een eisprong heb, want dat zag ik zelf al.
Ze keek of de gyn tijd had, gelukkig was dat zo. Dus er kon meteen een interne echo gemaakt worden. Ze zei wel twee keer dat de echo INTERN zou zijn   :lol:   Maar dat had ik al wel begrepen van jullie.
Tijdens de echo zijn de gyn: je zit in de tweede fase van je cyclus. Dat klopt, dus het was mooi dat zij dat blijkbaar kon zien. Baarmoeder zag er goed uit, eierstokken gevonden.
Links was blijkbaar pas gesprongen (wat ik vreemd vond want ik dacht dat mijn eisprong ruim een week terug was)
Van de echo zelf voelde ik weinig, was een beetje raar gevoel. En het zag eruit als een joy-stick tussen m'n benen en zo bewoog de gyn hem ook   :lol:
Gyn was een aardige vrouw met grijs haar, verder heb ik haar nog weinig gesproken.

Omdat het dag 20 van mijn cyclus was kon ik meteen bloed laten prikken (ook op glamydia).
Dinsdag nog een keer bloed laten prikken.
Dag 2-4 van mijn cyclus nog een keer bloed laten prikken.
Als ik ongesteld word afspraak maken voor HSG (moet tussen ongesteldheid en eisprong, dus ergen op dag 8 tot 10 van de cyclus)

Ik heb wel het gevoel dat ze meteen aanpakken. Gelukkig maar want we wachten nu lang genoeg.

Diaanmike Balen dat je pco hebt, maar wel fijn dat het nu een naam heeft en dat er medicijnen zijn die je kunnen helpen om een normale eisprong te hebben.
Bij mij hebben ze gezegd dat ik dat in elk geval niet heb. Blijkbaar is het makkelijk vast te stellen.

Suus ik hoop dat je de uitslag van het zaad morgen krijgt en dat dat goed is. Heel veel succes morgen. Maar mij viel het alles mee, dus je hoeft niet zenuwachtig te zijn.  

Sylvia Wat vervelend dat je griep hebt, het heerst weer geloof ik. Hopelijk ben je snel weer beter.
Ik begrijp je gevoel goed dat er weinig begrip is. Maar bedenk wel dat mensen zeggen: "fijn dat er IUI is" omdat ze niet goed weten wat ze moeten antwoorden. Ze bedoelen het goed, maar omdat er weinig over gepraat wordt weten ze zich geen houding te geven.
Kijk als iemand overlijd kan je zeggen: gecondoleerd. Maar wat zeg je tegen iemand die moeilijk of geen kinderen kan krijgen?
Geef aan goede vrienden gewoon aan hoe jij het wilt hebben, spreek af of ze er regelmatig naar mogen vragen of dat je er liever zelf over begint. Tuurlijk is dat lastig, maar daarna is het in elk geval duidelijk.

Russell wat fijn dat het er allemaal goed uitziet! Fijn dat het gewoon nog door de prikpil komt en dat je je (nog) geen zorgen hoeft te maken. Ik hoop dat je cyclus snel regelmatig wordt.

Nina30 hoe gaat het?

Bontrie ben je er nog? Succes vrijdag!

Hoi Deedee,

Ja die interne echo was idd net een joystick. Was idd ook niet pijnlijk maar een raar gevoel. Bij mij zei hij ook dat ik op de helft van mijn cyclus zat terwijl ik net sinds maandag van de ongie af was dus vond dat een beetje vreemd. Hij zei later dat het dan een eitje was wat nog moest gaan springen. Nou ja we zullen zien aan het klussen zal het in ieder geval niet gaan liggen

Ben blij voor je dat ze het direkt goed aan pakken dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Groetjes Russell

Terug
Bovenaan