Eerste bezoek gyn

Hoi Meiden,

Vanmiddag zijn wij weer in het ziekenhuis geweest. Een jaar geleden allerei onderzoeken gehad bij het eerste onderzoek bij mijn vriend was het sperma niet goed en bij  het tweede onderzoek wel bij mij was wel alles goed.   De dokter vond het ook erg jammer dat het nog niet gelukt is. Zijn nu 2 jaar bezig. Volgende week de 21e  moet mijn vriend weer zijn deel inleveren en dan gaan ze kijken of het nu nog steeds goed is.En dan moeten we de 29e weer komen voor de uitslag.  En  als het sperma goed is krijg ik een  eierstok onderzoek. Ik ben blij dat er nu eindelijk actie ondernomen word.

Liefs Bontrie

He meiden ik pas ff het lijstje aan hoor anders raak ik straks alsnog de draad kwijt.
Ik hoop dat ik niemand vergeet, anders zelf maar even aanpassen hoor.

Pipstip : 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken, volgende afspraak gyn:  25 feb.
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
ZWANGER!!!
Sylvia77(30 jaar):  10 jan naar gyn geweest: interne echo oke, spermaonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig. 7 maanden bezig, regelmatig ongesteld.
12 januari: sperma gebracht welke werd opgewerkt om te kijken of IUI nog mogelijk is.
15 januari; Beide bloedprikken en urine brengen.
16 januari: dag 12 van de cyclus: inwendige echo om te kijken naar de eisprong. Bloed van mij  was oke: lichaam bereid zich voor op eisprong, maar op echo niks te zien ! Of een hele vroege eisprong gehad of geen......
23 januari: bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
8 februari: afspraak arts: uitslag van alle onderzoeken & opstellen behandelplan.
Kijkoperatie en dan IUI
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
Bloedprikken.
Dag 8 tot 10 volgende cyclus HSG onderzoek (NOD 21 februari)
Volgende afspraak: 26 Maart
Nina(bijna 31)  :   22 feb afspraak arts., voor bloed en zaad! 9 maanden bezig, nod 13 feb ? Bij echo cysten ontdekt. Gaat starten met Clomid of krijgt een operatie om cysten te verwijderen.
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusie (25 jaar): 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen)
potje ingeleverd(uitslag: goed).
afspraak bij  gyn: eind feb. uitslag: PCO
Medicijnen Duphaston en straks Clomid
Volgende afspraak: 27 Maart
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
Afspraak gyn 11 februari: Uitslag: PCO
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb
Oorzaak onregelmatige cyclus: naweeen waren van de prikpil
Gaat voorlopig zonder de gyn proberen!
Bontrie (22 jaar) Regelmatige cyclus, 22 maanden bezig.
15 februari 2e afspraak fertiliteitsarts,
29 februari afspraak uitslag semenonderzoek

Bontrie wat is een eierstok onderzoek?
Hoe gaat dat in z'n werk?
Ik hoop dat het "deel" van je vriend nu helemaal in orde is.

Nina het zit jou niet echt mee volgens mij.
Al die onzekerheid. Je verwacht toch dat als je naar de gyn gaat dat het duidelijker wordt en niet onduidelijker.
Ben je van het weekend ongesteld geworden?
Hoe gaat het nu verder? Krijg je nog een kijkoperatie ofzo om te zien of het echt cysten zijn? Of zijn de cysten weg en mag je aan de Clomid beginnen?

Sylvia ben je al weer beter? Vervelend hoor die griep
Alvast succes met je kijkoperatie

Suusie toch PCO! Daar was je al bang voor he?
Ben je al van de schrik bekomen? Misschien toch een beetje fijn dat je nu weet wat het is? Onzekerheid is ook niets namelijk. We moeten weer dezelfde week naar de gyn! Ook toevallig he.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik zie op tegen de HSG. Vooral omdat m;n vriend volgende week op cursus is en dus niet mee kan als ik volgende week de HSG zou hebben. Misschien kan m'n zus mee. Maar dan zal ik eerst moeten vertellen dat we bezig zijn voor een kindje want zij weet nog van niets. Ik heb ook geen zin om het een maand uit te stellen. Maar ja ik wil ook niet alleen. M'n vriend wil graag mee. Wat zouden jullie doen?

Hallo meiden,

Nou ik heb een enorme BAAL dag vandaag. Ik heb 5 februari na twee en een halve maand eindelijk weer een menstruatie gehad. Vorige week dinsdag bij de gyn geweest uitslag goed. Hij zei dat mijn ei al gesprongen was terwijl ik zoiets had dat kan niet want ben net sinds gisteren weer van mijn ongie af. Toen zei hij dus dan zal het wel een restje zijn of hij gaat nog springen. Wij dus druk aan de klus want ja je weet het maar nooit..

Nou waar ik al bang voor was is nu dus gebeurt. Vorige week net van mijn ongie af nu begint het al weer echt enorm K*T...

Had de gyn dan toch gelijk? Ik wist niet dat je tijdens je ongie ook een eisprong kunt hebben wat bij mij dan het geval is geweest. Hij zei dat ik op de helft van mijn cyclus zat en dat klopt dan ook precies. Nou ja nu maar hopen dat het snel weer voorbij is kunnen we WEER opnieuw beginnen. Af en toe zakt me de moed in de schoenen maar we blijven hoop houden...

Hoe is het met de rest???

Sorry ik draafde even door maar moest even weer mijn verhaal kwijt.

Groetjes Russell

Suusie toch PCO! Daar was je al bang voor he?
Ben je al van de schrik bekomen? Misschien toch een beetje fijn dat je nu weet wat het is? Onzekerheid is ook niets namelijk. We moeten weer dezelfde week naar de gyn! Ook toevallig he.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik zie op tegen de HSG. Vooral omdat m;n vriend volgende week op cursus is en dus niet mee kan als ik volgende week de HSG zou hebben. Misschien kan m'n zus mee. Maar dan zal ik eerst moeten vertellen dat we bezig zijn voor een kindje want zij weet nog van niets. Ik heb ook geen zin om het een maand uit te stellen. Maar ja ik wil ook niet alleen. M'n vriend wil graag mee. Wat zouden jullie doen?

Hey hoi, ja das toevallig, weer een dag na elkaar he!
Ja ik dacht al PCO inderdaad, ben ondertussen van de schrik bekomen, zat er donderdag wel even doorheen, maar heb veel gelezen en toch best veel positieve reacties op Clomid gezien, dus ik hoop met een paar maandjes ook goed nieuws hoor!

Maar wat is precies HSG?
Ik zou ook nu gaan, hoe eerder je dat gehad hebt, hoe eerder je weer verder kunt toch?

Oja, ik ben ttrouwens Suusle en niet Suusie hoor, zijn er 2, wel beetje verwarrend he?!
Zal t ook even veranderen in het overzicht (erg handig ttrouwens!!)

Hmm een suusie en een suusle ?
Maar in dit topic toch alleen een suusle he?
Sorry hoor meid ik heb het gewoon verkeerd gelezen en als ik eenmaal iets verkeerd lees dan blij ik het verkeerd lezen. Suusle dus, ik ga het onthouden nu

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken ben. Maar nu weet je in elk geval hoe je aan die onregelmatige cyclus komt en met medicijnen is het een stuk regelmatiger te krijgen.

HSG is een foto van je baarmoeder. Daarvoor spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder. Om dat te kunnen doen moeten ze de baarmoedermond op 1 plaats houden. Het kan een nogal vervelend en soms ook pijnlijk onderzoek zijn.
Maar het goede nieuws is dat je eileiders meteen doorgespoten worden waardoor je de maanden erna extra vruchtbaar bent.

Russell gooi het er maar lekker uit hoor meid! Daarvoor heb je het forum!
Ik denk dat je cyclus gewoon nog helemaal door de war is en je nu een hele korte cyclus hebt gehad of dat je ongesteldheid niet je hele baarmoeder heeft leeg gemaakt en je lichaam dacht: dat is niet schoon genoeg dat doen we nog eens over.
Je baarmoeder moet natuurlijk wel mooi leeg zijn voor het baby'tje dat er straks komt te wonen he?
Je mag best even stevig balen, maar daarna met frisse moed weer verder he!

Hoi Deedee,

Ja daarom vindt ik het ook zo lekker om hier af en toe ff mijn frustraties te uiten. Ik Vindt het ook heel dubbel eerst blijft het twee maand weg en dan nu met een week er tussen in drie weken gewoon twee keer ongi... Het heeft wel goed doorgezet. Ik heb nu ook eigenlijk pas de ongie klachten zoals lage rugpijn en zo'n zeurderig gevoel in mijn buik. We wachten het maar weer rustig af.
Jij heel veel succes met het HSG onderzoek zal aan je denken.

Groetjes Russell

Uitslag van het eerste bloedonderzoek: ik heb een goede eisprong gehad!
(vroeg me meteen af of je ook een slechte eisprong kon hebben)

Ik heb bloed laten prikken voor de tweede maal.
En wacht nu af tot ik (waarschijnlijk morgen) ongesteld wordt.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Terug
Bovenaan