Eerste bezoek gyn

He DeeDee, nou das toch heel goed nieuws?! En wordt er dan ook al gelijk verteld wanneer jullie weer kunnen klussen ( zoiets begreep ik van iemand anders)..

Hier alles wel goed, ben snel moe door de Provera en heb jeuk.. maar goed, als dat alles is :) ik moet vanavond mn laatste pilletje slikken en dan is het afwachten. hoop dat alles goed gaat en dat ik dus a.s. maandag ook bloed kan gaan prikken (ook voor de 2e keer)

Hoe is het met de rest?? Suus, waar hang je uit???

Knuffel voor iedereen!

Heey Deedee,

Dat is goed nieuws toch... Nu maar hopen dat het HSG onderzoek ook goed gaat verlopen. En ik geloof dat je schreef dat je dan ook meer vruchtbaar bent dus ik hoop voor je dat je dan maar gauw zwanger mag worden.

Groetjes Russell

He Diaan,

Ik heb ook een keer een kuurtje provera gehad en die heeft bij mij toen niet aangeslagen. Maar dat kwam door de hoeveelheid hormonen die nog in mijn lichaam zaten van de prikpil. Ik hoop dat je bloeduitslag goed is en dat ook jij maar gauw aan de clomid mag beginnen en dat je maar snel zwanger mag zijn.

De rest natuurlijk ook veel succes.

Groetjes Russell

PS. Soms wel eens een nadeel dat je niet alle berichtjes terug kunt lezen om daar dan vervolgens op te reageren.

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 14:07:40'));

Uitslag van het eerste bloedonderzoek: ik heb een goede eisprong gehad!
(vroeg me meteen af of je ook een slechte eisprong kon hebben)

Ik heb bloed laten prikken voor de tweede maal.
En wacht nu af tot ik (waarschijnlijk morgen) ongesteld wordt.

Hoe gaat het hier met iedereen?

DeeDee, wat goed zeg! Een goede eisprong gehad! Weet je ook wanneer ongeveer dan en hebben jullie toen ook geklust?? En morgen heb je al je NOD???? SPannend hoor!!

Ik verder nog geen nieuws, weinig last van de kuur gelukkig! Hoop alleen dat t mn ongi wel op gang brengt!! Zul je zien dat de kuur niet aangeslagen is.... nou ja dan moest ik wel mn bloed laten prikken dus dat gaat wel gewoon door, maar de gyn verwachte wel dat het aan zou slaan hoor.....

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 14:07:40'));

Uitslag van het eerste bloedonderzoek: ik heb een goede eisprong gehad!
(vroeg me meteen af of je ook een slechte eisprong kon hebben)

Ik heb bloed laten prikken voor de tweede maal.
En wacht nu af tot ik (waarschijnlijk morgen) ongesteld wordt.

Hoe gaat het hier met iedereen?

DeeDee, wat goed zeg! Een goede eisprong gehad! Weet je ook wanneer ongeveer dan en hebben jullie toen ook geklust?? En morgen heb je al je NOD???? SPannend hoor!!

Ik verder nog geen nieuws, weinig last van de kuur gelukkig! Hoop alleen dat t mn ongi wel op gang brengt!! Zul je zien dat de kuur niet aangeslagen is.... nou ja dan moest ik wel mn bloed laten prikken dus dat gaat wel gewoon door, maar de gyn verwachte wel dat het aan zou slaan hoor.....

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 14:22:42'));

He DeeDee, nou das toch heel goed nieuws?! En wordt er dan ook al gelijk verteld wanneer jullie weer kunnen klussen ( zoiets begreep ik van iemand anders)..

Hier alles wel goed, ben snel moe door de Provera en heb jeuk.. maar goed, als dat alles is :) ik moet vanavond mn laatste pilletje slikken en dan is het afwachten. hoop dat alles goed gaat en dat ik dus a.s. maandag ook bloed kan gaan prikken (ook voor de 2e keer)

Hoe is het met de rest?? Suus, waar hang je uit???

Knuffel voor iedereen!

Heeeeee Diaan,

IK ben er nog wel hoor!! Ik heb gelukkig weinig last van de kuur, word er niet misselijk van zoals in de bijsluiter staat! Wel heb ik ook last van jeuk, toevallig... terwijl we andere kuur hebben he!! Ik moet er nu nog 5 en als het goed is word ik dan woensdag of donderdag ongesteld.....

En de rest van de meiden, hoe gaat het met jullie allemaal???

He Meiden,
Moest even in lezen maar ben weer bij.
Nou ik was de afgelopen week ongi en hoe,ik heb endometriose,dus de pijn met ongi wordt iedere maand erger deze maand was het niet vol te houden,zo pijn met plassen dat ik het eerste half uur pijn heb,dit was ook het punt voor mij om te zeggen,oke doe die kijk operatie maar zo snel mogelijk en verwijder de endometriose en de cysten als ik dan toch moet.
Ik ben doodziek geweest,maar vrijdag naar de ars en bespreek ik de operatie.
Er is ook goed nieuws!!!!!!!!!
Ik ben per vandaag gestart met de clomid,en krijg een injectie om de eisprong te laten komen zodra de follikels groot genoeg zijn,dan weet ik zeker dat dat stukje goed zit.
En nu maar hopen dat ik zwanger ben straks ,bespaard me veel ellende!

DeeDee: Wat goed dat je een goede eisprong hebt van je zelf wees er maar blij om.
Ja als ik in jou schoenen stond was ik maar alleen of met me zus gegaan voor het onderzoek ,ja het is geen pretje denk ik maar wachten ook niet,en vooral omdat je eisprong goed is ,was die nou niet goed zou ik ook zo iets hebben van ja wacht wel
maar dit geval was ik gegaan dan maar even alleen de grote meid zijn.

Russel:Dat wist ik ook niet dat je een eisprong kan hebben als je ongi bent,ik dacht juist altijd dat als je ongi was juist dat enen moment was om het veilig te doen,zonder voorbehoedsmiddel dan he.
En je mag hier lekker even uiten hoor ,ga maar tekeer doe wat je wil schrijf 6 blz vol ,we zijn er met elkaar en voor elkaar en allemaal in het zelfde schuitje,dus weten allemaal de emoties /verdriet en het even niet meer zien zitten.

SuusleDat is mooi dat je geen last hebt van de kuur.en nu maar hopen dat ie aanslaat.

quote: nina30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 21:22:43'));

He Meiden,
Moest even in lezen maar ben weer bij.
Nou ik was de afgelopen week ongi en hoe,ik heb endometriose,dus de pijn met ongi wordt iedere maand erger deze maand was het niet vol te houden,zo pijn met plassen dat ik het eerste half uur pijn heb,dit was ook het punt voor mij om te zeggen,oke doe die kijk operatie maar zo snel mogelijk en verwijder de endometriose en de cysten als ik dan toch moet.
Ik ben doodziek geweest,maar vrijdag naar de ars en bespreek ik de operatie.
Er is ook goed nieuws!!!!!!!!!
Ik ben per vandaag gestart met de clomid,en krijg een injectie om de eisprong te laten komen zodra de follikels groot genoeg zijn,dan weet ik zeker dat dat stukje goed zit.
En nu maar hopen dat ik zwanger ben straks ,bespaard me veel ellende!

SuusleDat is mooi dat je geen last hebt van de kuur.en nu maar hopen dat ie aanslaat.

HEy Nina, wat rot voor je dat je er zo'n last van hebt joh! Gaat het nu wel weer een beetje?
Weet je al wanneer de kijkoperatie plaats gaat vinden dan?
Ik ga in ieder geval flink voor je duimen dat je ook maar gauw zwanger mag zijn hoor!

Ben ook erg blij dat ik weinig last heb van de kuur, maar hoop niet dat dat betekent dat ie niet aanslaat. Ik ben ook wel bang dat ik erg last ga hebben van de ongi als die komt, omdat het al zo'n tijd geleden is zeg maar... is dat raar? Maar gelukkig heb ik volgende week vakantie, dus als ik erg last heb, kan ik lekker op bed blijven liggen!

Poeh, even een weekje in de lappenmand en meteen heb ik heel veel in te halen hier: maar wel heel erg leuk dat er zoveel wordt geschreven !!

Russell: O wat fijn dat alles goed is.
Alleen wel vet balen dat je al ongesteld bent geworden. En je draaft niet door !! Je moet gewoon je verhaal kwijt en daar is niks mis mee !!! Daarvoor zijn we allemaal hier.

Diaanmike: Vanaf het begin hadden we gevoel dat het niet zou lukken, dat er iets niet oke zou zijn. We zijn dus wegens ons zeer sterke gevoel naar de huisarts gegaan en die deed meteen onderzoek en daar kwam uit dat het sperma niet goed is en ik een verhoogde Glamydiawaarde heb. Dus meteen door naar het ziekenhuis. Gelukkig ging alles heel erg snel en nu weten we dat we niet spontaan zwanger kunnen worden maar we geholpen moeten worden met IUI of IVF. Voor alle zekerheid krijg ik een kijkoperatie: de arts gaat er van uit dat alles goed is, maar just in case....
Als inderdaad alles oke is dan krijgen we in april onze eerste IUI ( dan krijgen we een kerstkindje !!! ). Ik heb er een goed gevoel bij dat het allemaal wel goed komt, misschien dat het nog wel even zal duren, maar het komt goed.
Nu heb ik rust omdat we niet meer klussen voor een baby, maar ik weet zeker dat straks die spannende tijd weer komt en de teleurstelling en angst als het niet is gelukt, dus ik geniet nog even van de tijd zonder stress, verdriet, angst en het wachten wachten wachten iedere maand weer......

Deedee: Wat goed dat ze bij jou ook zo snel zijn. Dat ging bij ons ook zo. Das heel erg fijn: binnen een maand weet je dan precies hoe of wat en kun je verder.
Uiteraard niet bepaald leuk als er iets niet oke is, maar dan heeft het wel een naam en kun je je gaan richten op eventuele behandelingen. Het komt goed !!!
Hoe nog heel even moed en geniet van even van de tijd samen, zonder slapeloze nachten en poepluiers....hihihihi.
We  hebben onze omgeving duidelijk uitgelegd wat ons te wachten staat en hoe we ons voelen, maar dan nog.....mensen blijven het graag positief bekijken en draaien.
Tuurlijk fijn om je op deze manier op te beuren en een hart onder de riem te steken maar het is ook wel eens fijn als men gewoon zegt dat het shit is allemaal.
Ik denk niet dat mensen zich kunnen inleven in de gevoelens e.d van anderen waarbij even iets tegenzit als ze zelf nog nooit iets hebben meegemaakt.......
Super trouwens dat overzicht !!!!
Ik zou het niet een maand uitstellen, wie weet wat dan weer is. Als je een goede band hebt met je zus zou ik haar meevragen. En misschien ook wel fijn als zij weet hoe en wat, dan kan ze steunen in de toekomst. Heel erg veel succes alvast met de HSG !!

Suusle: Ik weet niet wat ik moeten zeggen: wat erg daat jij ook PCO hebt. Ik lees dat veel meiden dat hiero hebben.....
Ik heb op het net eens gelezen over PCO omdat vele van jullie hier dat hebben, zodat ik een beetje weet hoe en wat. Ik las dat maar weinig mensen in Nederland dit hebben.....blijkbaar zitten die nu allemaal hier.....
Van Clomid heb ik ook goede verhalen gehoord en gelezen ! Alleen is de kans op een tweeling wat groter. Zelf denk ik dat onze IUI de eerste 3 maanden niet zal lukken en ik hormoonspuiten ga krijgen, daardoor is de kans op een tweeling groot, maar dat maakt ons helemaal niks uit. Alles is welkom en een tweeling vind ik super leuk !
Nou meid, heel erg veel succes met de onderzoeken en veel sterkte strakjes eind maart. Gelukkig heb je niet te veel last van de medicatie, maar hopelijk slaat tie wel heel erg goed aan !!! Succes !!

Nina; Ik vind jou verhaal erg aangrijpend. Iedereen hier kan het een naam geven waarom het niet wil lukken, alleen jij zit zo in onzekerheid. Dat lijkt me echt heel erg !
Als het cyctes zijn, kunnen ze deze dan goed weghalen met de operatie ? Heb je al wat meer info gekregen over de prognose daarna ?
Ik wens je ontzettend veel sterkte !!! Weet je trouwens al wanneer je geopereerd gaat worden ? Ik zal begin maart wel onder het mes gaan......
Maar wie weet ik het bij jou wel niet meer nodig ?!?!?! Succes !!!!
En tja betreft de omgeving.....mensen die dit niet allemaal meemaken kunnen zich dit niet voorstellen wat je voelt en wat het met je doet. Net zoals mensen een ernstige ziekte hebben....daar ik kan weer niet over meepraten....
Maar ik merk wel dat ik nu sneller me kan inleven wat mensen doormaken en voelen als het even helemaal niet mee zit. Sommige mensen hebben nog nooit niks meegemaakt en die willen alles positief draaien en dat gaat nu eenmaal niet altijd.
Juist van die mensen hebben mijn man en ik ff afstand genomen en praten we niet-bijna niet meer over onze zwangerschapswens. Heeft toch geen zin......

Bontrie: Wat fijn dat er nu actie wordt ondernomen, het heeft lang genoeg geduurt bij jullie he.....
Bij mijn man is het sperma ook niet oke. Gelukkig is bij mij wel alles goed.
Maar just in case doen ze een kijkoperatie bij mij en daarna kunnen we aan de slag met IUI.
Ik wens je ontzettend veel sterkte de 29ste en laat ons wat weten he !

Poe.....ik geloof dat ik wel zo'n beetje iedereen heb gehad.....nu maar hopen dat ik niks door elkaar heb gehaald. Ik had echt heel veel gemist !

Liefs en tot gauw ! Silvia

Terug
Bovenaan