Eerste bezoek gyn

Hoi meiden,

Mag ik me hierbij toevoegen?
Ik moet morgen voor het eerst naar de gynaceloog na een jaar bezig zijn.
Ik zou het leuk vinden om met jullie dingen te delen.

Veel succes!!

Groetjes Melanie

Sylvia Hoe was je kijkoperatie gisteren?
Heb je de uitslag al gehad?
Viel het mee of viel het tegen?
Hopelijk was alles goed en is de operatie goed gegaan.

Russell goed dat je gebeld hebt, want dit klinkt echt niet gezond!
Ik hoop dat het met die medicijnen goed komt. Maar provera is toch om ongesteldheid op te wekken? Of haal ik nu medicijnen door elkaar?

Melanie welkom hier. Ik snap dat je je liever bij een groepje had aangesloten die ongelofelijk snel zwanger zijn, maar goed, hier heb je in elk geval lotgenoten die snappen wat je doormaakt. Ben je wel regelmatig ongesteld? Want vaak wordt je na een jaar niet eens doorverwezen. Fijn dat er naar gekeken wordt he?

Dadelijk naar het ziekenhuis voor m'n HSG.
Ik begin nu toch echt wel zenuwachtig te worden hoor.
Maar goed over 3 uur ben ik er vanaf en weet ik hopelijk meer

Het lijstje nog een keer, ik heb een poging gedaan om het bij te werken, als het niet klopt dan moeten jullie het zlef maar even verbeteren hoor.

Pipstip : 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken,
volgende afspraak gyn:  25 feb.
Proverna en clomid gekregen
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
ZWANGER!!!
Sylvia77(30 jaar):  10 jan naar gyn geweest: interne echo oke, spermaonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig. 7 maanden bezig, regelmatig ongesteld.
12 januari: sperma gebracht welke werd opgewerkt om te kijken of IUI nog mogelijk is.
15 januari; Beide bloedprikken en urine brengen.
16 januari: dag 12 van de cyclus: inwendige echo om te kijken naar de eisprong. Bloed van mij  was oke: lichaam bereid zich voor op eisprong, maar op echo niks te zien ! Of een hele vroege eisprong gehad of geen......
23 januari: bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
8 februari: afspraak arts: uitslag van alle onderzoeken & opstellen behandelplan.
Afspraak 3 maart : kijkoperatie en daar na IUI
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
Bloedprikken.
Afspraak 4 Maart  HSG onderzoek
Volgende afspraak: 26 Maart
Nina(bijna 31)  :   22 feb afspraak arts., voor bloed en zaad! 9 maanden bezig, nod 13 feb ? Bij echo cysten ontdekt. Gaat starten met Clomid of krijgt een operatie om cysten te verwijderen.
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusle (25 jaar): 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen)
potje ingeleverd(uitslag: goed).
afspraak bij  gyn: eind feb. uitslag: PCO
Medicijnen Duphaston en straks Clomid
Ondertussen wel ongesteld geworden.
Volgende afspraak: 27 Maart
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
Afspraak gyn 11 februari: Uitslag: PCO
Ondertussen wel ongesteld geworden(met een beetje hulp van medicijnen).
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb
Oorzaak onregelmatige cyclus: naweeen waren van de prikpil
Gaat voorlopig zonder de gyn proberen!
Tevaak ongesteld krijgt provera
Bontrie (22 jaar) Regelmatige cyclus, 22 maanden bezig.
15 februari 2e afspraak fertiliteitsarts,  
Afspraak 5 Maart uitslag semenonderzoek
Melanie, 1 jaar bezig
Eerste afspraak 3 Maart

Hallo Allemaal,

Bij deze laat ik ff weten hoe het gisteren is gegaan.
Gisterenmorgen moest ik al om 7.45 uur in het ziekenhuis zijn. Om 8.30 ging ik richting OK en een half uurtje later werd ik geopereerd. De operatie is goed verlopen, toen ik wakker werd hoorde ik twee mensen praten dat alles goed was gegaan en dat mijn bloeddruk perfect was. Dus toen er een man aan mijn bed kwam heb ik ff gevraagd of hij wist of alles goed was en hij vertelde dat de vloeistof er prima door heen ging en dat alles open was en verder was alles prima gegaan ( yippie !! IUI is dus mogelijk !!!!!). Ik was nog heel erg moe dus mocht nog ff blijven liggen voordat ik naar de afdeling ging. Een uur later kon ik alweer naar huis. Heb wel ff moeten huilen: vooraf was ik toch wel wat zenuwachtig en dat kwam er toen pas uit en ik baalde ook wel een beetje dat ik dit alles moet doormaken terwijl het eigenlijk niet nodig is........niet leuk naar mijn man toe, maar ja zo voelt het wel even: als zijn zaadjes oke waren geweest had ik dit allemaal niet hoeven mee te maken........maar ja....
Gisteren heb ik wel veel pijn gehad aan mijn schouders van het koolzuurgas dat ze tijdens de opeartie inspuiten, maar gelukkig had ik sterke pijnstillers meegekregen.
Nu is die pijn gelukkig weg, maar trekt het wondje bij mijn navel wat.....is ben echt een held met bloed en hechtingen....brrrrrr. Het opstaan en zitten gaat nog wat moeizaam, maar verder gaat het prima met me. In het ziekenhuis drukte ze me echt op het hart dat een weekje rust moet nemen dus dat doe ik dan ook maar: ik heb op werkgebied een super drukke tijd achter de rug dus een weekje rust is wel erg op zijn plaats nu.
Vanmiddag belt onze fertiliteitsarts met de uitslag en dan wordt ook een afspraak gemaakt voor over een weekje of 2: dan krijgen we de uitleg over de IUI.
Ik wil vragen of ze niet komend weekend al een eerste poging willen doen, maar dat zal wel niet. Vraag dan wel ff waarom want stel dat het zaad goed was geweest en bij mij wat was verkleefd en door die vloeistof open is gegaan en we daarna zouden klussen dan zou het ook raak kunnen zijn.......dus ja waarom geen poging IUI doen....
Als het niet, dan niet dat wachten we nog even.....begin april zouden we dan de eerste poging kunnen doen, maar misschien dat we het toch nog even een maandje uitstellen. Stel het zou de eerste keer meteen lukken dan is de uitrekendatum 25 dec. en dat vinden we voor het kindje toch minder leuk.  In ons geval mogen we blij zijn als we uberhaupt een eigen kindje kunnen krijgen en niet zeuren over een datum, maar toch...........nu we de luxe hebben om te kiezen.........

Zo ik ga nu weer even terug naar mijn bed; even plat en even rusten.
Ik reageer snel op al jullie berichtjes !!!

Liefs Sylvia

Sylvia fijn dat je operatie goed is gegaan en dat alles goed is.
Heel veel succes met het vervolg traject.
Geef alsjeblieft niet de schuld aan je vriend, kinderen krijgen doe je samen!
Het lukt bij jullie samen niet vanzelf, ga niet iemand aanwijzen als hoofdschuldige, maar kijk samen hoe het wel gaat lukken.
Zo als mijn gyn zei:
kinderen krijgen = 1/3 vrouw + 1/3 man  + 1/3 onbekend

Gisteren heb ik m'n HSG gehad. Het goede nieuws: mijn ei-leiders zitten niet verstopt en er was verder niet vreemds te zien.
Maar jee wat een rot onderzoek zeg!
Het duurt maar 10 minuten ofzo en daarna is de pijn snel weg.
Ik had een hele lieve gyn (een man) die alles goed uitlegde wat hij deed.
Ze brengen een slangetje in met een ballon eraan, die ballon is om de boel op z'n plek te houden. Eerst probeerde hij het zonder tang, maar dat lukte niet, toen pakte hij m'n baarmoeder mond met een tang vast: AUW! Ballon naar binnen, tang los, ballon opblazen en natuurlijk schoot die ballon bij mij weer naar buiten.
Dus opnieuw die tang  in m'n baarmoedermond: AUW! Ballon naar binnen,  ballon opblazen. Dat ballon opblazen is een rot gevoel. Het doet niet echt heel zeer, maar je voelt vanalles, soort menstruatie kramp in combinatie met jodium in een wond.
Dit keer bleef de ballon zitten, dus tang los, eendebek eruit.
Daarna werd de vloeistof naar binnen gespoten, dus vond ik wel pijnlijk. Volgens mijn vriend kneep ik ook steeds harder in zijn hand.
Op een scherm zag je de vloeistof in de baarmoeder lopen en daarna door de eileiders. Alles was dus open.
Ik was blij dat ik er vanaf was. Ik heb wel een traantje gelaten hoor, waarschijnlijk deels door de spanning, maar ook wel omdat het gewoon zo vervelend is.

26 Maart ga ik weer naar de gyn dan krijg ik de uitslagen van het bloedonderzoek, de HSG zal dan ook wel besproken worden en dan kijken we wat we verder kunnen doen.

Hoi Deedee,

Dat is ook wel zo. Nu gaat het gelukkig weer beter me: voel me weer een heel anders mens als twee dagen geleden. Als je dan zoveel pijn hebt en je kunt niet fatsoenlijk vooruit is het even niet leuk je te realiseren dat je dat alles eigenlijk voor nop hebt moeten doormaken. Maar gelukkig heeft onze arts gebeld om te zeggen dat alles goed is bij mij.
Wat een super nieuws dat ook bij jou alles goed was: heerlijk gevoel he ?!
We hebben ook de 26e maart een afspraak in het ziekenhuis ! Die dag krijgen we tekst en uitleg over de IUI. Ik zit dan in dag 5 van mijn cyclus en zou dus een week later de eerste poging kunnen doen, maar we wachten nog een cyclus. Eerst willen we even ons goed informeren over wat ons te wachten staan en ff alles verwerken van de afgelopen maanden. Tevens willen we medio april nog even naar de zon en liever willen we toch de feestmaand december omzeilen als eventuele geboortemaand.
Als alles goed gaat zouden we dan meteen na de vakantie een eerste poging kunnen gaan doen. Als het de eerste keer mag slagen dan zou ik wel een heel erg leuk moederdag kado hebben, maar we gaan er van uit dat het na 3-4 keer lukt.
We hebben er een goed gevoel over.

Nu komt het echt dichtbij allemaal. Ik kan me er nu nog helemaal niks bij voorstellen betreft het hebben van een dikke buik met daarin een baby en dan die bevalling......
Ik denk dat als we straks weer serieus gaan proberen het wel weer allemaal zal komen.....dus hou maar een plaatsje warm op het  ongesteldheidswachtbankje.....

De komende twee maanden ga ik heeeel erg streng lijnen om nog snel ff 3-4 kilo af te vallen en nog even genieten van de tijd met ons tweetjes.....

Hoe is het met de rest allemaal ????

Gr. Silvia

Hallo dames,

Deedee: Wat een geluk dat de uitslagen allemaal goed zijn. En dat het er allemaal goed uit ziet. Ik hoop voor jullie dat je gauw uitslag hebt over hoe jullie nu verder gaan.

Silvia: Wat fijn voor je dat je je weer wat beterder voelt. Het zal wel niet meegevallen zijn die operatie. Maar ik ben blij voor jullie dat jullie gauw aan de slag kunnen met de IUI.

Voor de rest iedereen ook succes hier.

Groetjes Russell

Hallo meiden,

Sorry dat ik hier even inbreek hoor, maar ik heb een aantal van jullie verhalen gelezen en heb zoveel herkenning gevonden, dat ik toch ook even wilde reageren.
Ik ben dan nog maar een half jaar bezig, maar ik ben nog maar 1x ongesteld geweest.
Ik ken dit niet van mezelf. We hebben 2 kinderen en ik heb altijd een korte cyclus gehad (21-28 dagen). Nu we voor de 3de wilden gaan, wordt ik niet meer ongesteld.
Ik heb een uitstrijkje laten maken (omdat ik dit jaar 35 wordt) en toen vroeg de assistente of er bijzonderheden waren. Heb dus over mijn (ontbrekende) cyclus verteld. Zij vond het een vreemd verhaal en vond dat ik bij de HA langs moest gaan. Dat heb ik dus inmiddels gedaan en ik ben inmiddels getest op de overgang. Gisteren de uitslag gekregen met goed nieuws. Ik ben dus niet in de overgang. Heel fijn natuurlijk, maar ik ben ook nog steeds niet ongesteld.
Nu lees ik dat velen van jullie medicijnen krijgen om een menstruatie op te wekken.
Nu is mijn vraag; komt daarmee je cyclus weer terug of is dat iets eenmaligs? Worden jullie nog uit jezelf ongesteld? En wanneer zijn jullie naar de HA gegaan voor een verwijzing naar de gyn?

In ieder geval allemaal heel veel succes met zwanger worden! Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen zijn!
Als ik jullie verhalen lees, prijs ik me al ontzettend gelukkig met mijn 2 gezonde kids!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan