Eerste bezoek gyn

Hoi Suusie,

Ik heb idd ook een kuurtje gehad om mijn menstruatie op te wekken. (provera)
Deze kreeg ik omdat bij mij de menstruatie ook niet op gang kwam. Bij mij werkte hij alleen niet omdat ik nog te kort gestopt was met de pil (ik was aan de prikpil geweest) de hormonen van die pil waren nog tgeveel in mijn lichaam aanwezig.

Ik ben inmiddels een jaar gestopt met de prikpil en ben wel weer ongie geworden alleen is het bij mij heel erg onregelmatig. Ben twee keer bij de gyn geweest. Tweede keer heb ik een inwendige echo gehad en hierop was niks afwijkends te zien. Ik was toen net na twee en een halve maand weer ongie geworden een week voordat ik naar de gyn ging. Dit tweede bezoek was op aanraden van de ha omdat mijn cyclus zo lang weg bleef en daarvoor erg onregelmatig was. Ik ben na dat tweede bezoek ongeveer om de week ongesteld geweest tot drie keer aan toe en niet een paar dagen nee gewoon volle weken.

Heb afgelopen maandag de gyn gebeld en heb nu weer diezelfde kuur provera voorgeschreven gekregen. Nu moet ik hem twaalf dagen slikken ipv. tien dagen en dan binnen drie a zeven dagen komt er weer een bloeding. Dit doen ze bij mij omdat deze bloedingen vaak heftiger zijn dan de gewone menstruatie. Dus ik wordt als het ware even goed schoongemaakt van binnen. Hierna hoop ik idd meer regelmaat te krijgen in mijn cyclus. Ik moet zowiezo weer voor controle bij de gyn in april om te kijken hoe het gaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb wel even het hele verhaal erbij gezet dan snap je beter waarom ik deze kuur heb gekregen.

Ik zou als ik jou was gewoon eens vragen naar de mogelijkheden bij de ha.

Heel veel succes en we horen wel van je toch?

Groetjes Russell

Hoi Russel,

Dan zijn onze situaties een beetje vergelijkbaar. Ik heb in september de implanon laten verwijderen. Ik ben wel 1x spontaan ongesteld geweest 56 dagen na verwijderen van de implanon en daarna 2x een klein beetje bloedverlies gehad (echt heel klein beetje 2 daagjes) en nu sinds 21 dec helemaal niks meer.
Bloeduitslagen en uitstrijkje waren goed, dus moet ik nu weer gewoon afwachten, maar ik ga, als ik over een half jaar nog geen (regelmatige) cyclus heb wel weer terug naar de HA. Misschien dat ik dan ook zo'n kuurtje kan krijgen.
Volgens de HA zal het straks ineens enorm gaan doorbreken en zal ik weer naar de tijd verlangen dat ik niet menstrueerde, maar daar geloof ik niks van. Ik bedoel, als je graag nog een kindje wil, zal je toch een cyclus moeten hebben he!?!
Maar goed. In ieder geval bedankt voor je informatie en ik zal zeker proberen om hier af en toe te laten weten hoe het met me gaat.

Hopelijk hoef jij hier niet lang meer rond te waren en ben je snel zwanger zonder vedere MMM.

Groetjes Suus

Hmmm rustig hier.
Er hoeft deze week zeken niemand naar de gyn

Ik heb na de HSG 3 dagen bloedverliest gehad. Niet veel hoor, maar wel elke dag wat.
Dus van het klussen is niet heel veel gekomen, want met bloedverlies klus ik liever niet.

Verder gaat hier alles z'n gangetje.
Ik wacht vol spanning af tot 26 Maart, want dan is m'n volgende afspraak.

Deedee: Zat je net in je klusperiode terwijl je het bloedverlies had......
Ik heb ook een dag of 3 een beetje bloedverlies gehad na de operatie, maar dat was nog voor de klusperiode. We hebben ff rust genomen deze klusmaand: we weten 1 dat het toch niet lukt en 2 had en heb ik nog wat last van de hechtingen, dus niet zo prettig om dan te klussen.
Hoe gaat het nu met jou ? Heb je geen nalast gehad ? Las dat het een vervelend onderzoek was geweest. Gelukkig duurde het niet lang he en was de uitslag goed...das dan een schrale troost.
Ik ben heel erg benieuwd over dik twee weken wat ze zeggen in het ziekenhuis !

Ik heb vandaag even naar het ziekenhuis gebeld daar de uitleg afspraak staat gepland op dag 5 van mijn cyclus. We hebben besloten dat we toch meteen de volgende cyclus gaan proberen....we gaan voor het kerstkindje !!! De assistente wist niet of het kwaad zou kunnen dus heeft ze de afspraak verzet naar a.s. woensdag.....just in case.
Er was iemand uitgevallen dus we kunnen gelukkig voordat ik ongesteld moet worden terecht ! 22 maart moet ik dan ongesteld worden en dan zou op 1 april de eerste IUI plaatsvinden.....en dat is geen grap ! Hihihihi. Als het de eerste raak raak zou zijn zou ik op 25 dec. uitgeteld zijn.
We gaan er voorzichtig van uit dat het pas na 3-4 keer raak zal zijn, maar van de andere kant.....waarom zou het bij ons niet meteen raak kunnen zijn........
En die datum......we zijn blij ALS we een kindje kunnen krijgen en meestal komen ze toch te vroeg of te laat.......en zelf ben ik ook niet zo'n fuifnummer als het gaat om mijn eigen verjaardag dus als het kindje wat van mama weg heeft is een verjaardag in de decembermaand niet zo erg......

Spannend he....over 3 weken is het zover: de eerste IUI......

Liefs, Sylvia

hallo allemaal!!! ik ben even een tijdje weg geweest maar ik ben nu terug en met goed nieuws! na verschillende bezoeken aan de gyn en een aantal kuren clomit te hebben gehad zonder resultaat (steeds geen goede eisprong) is het nu eindelijk zover!!
de test gaf gister 2 streepjes! JAA! ik ben zwanger!! ik vind het nog heel onwerkelijk en ik geloof het eigenlijk pas echt als ik een hartje zie kloppen. maar alle symtonen zijn er dus dat zal wel goed zijn!

Hallo allemaal,

Joke VAN HARTE GEFELICITEERD meid ga er lekker van genieten. Laat je af en toe even weten hoe het met je gaat??

Silvia: Wat spannend allemaal zeg die eerste IUI ik hoop voor jullei dat het meteen raak is. En idd als het dan rond de kerst is is het helemaal een perfecte kerst dit jaar... Ik ga zeker voor je duimen.

Suusie: ik ben blij dat je er iets aan hebt gehad. Ik ga ook zeker voor jou duimen. Ik ben ook zeer benieuwd wat deze kuur gaat doen.

Deedee: Ik duim voor je voor de 27ste

Verder iedereen succes

Groetjes Russell

Joke, Van Harte Gefeliciteerd!!

Wat goed zeg, snap dat het nog heel erg onwennig is.. maar het is wel zo!! :)
Wanneer moet je naar de gyn? En hoelang heb je er nu in totaal over gedaan?

Geniet ervan!!

Groetjes

bedankt voor de felicitaties, al ben ik er zelf pas echt blij om als ik het hartje zie kloppen.
ik heb pas 31 maart een afspraak bij de gyn! pff moet ik nog zo lang wachten! ik kan me niet herinneren dat het bij de eerste ook zo lang duurde. nou ja even volhouden dan maar.

Terug
Bovenaan