Eerste bezoek gyn

Joke: Gefeliciteerd !!!

Morgen is de dag....dan hebben we een afspraak over de IUI. Ik ben erg benieuwd over hoe en wat. Zodra ik terug ben zal ik jullie e.e.a vertellen.
Als ik zelf goed heb gerekend zou op 1 april de eerste IUI zijn....grappig he !
Ooooo ik hoop zo dat het snel mag gaan lukken middels de IUI.

Groetjes, Sylvia

Joke GEFELICITEERD!!!!
Hoe voel je je? Nog steeds onwerkelijk of begint het nu toch echt door te dringen?

Sylvia heel veel succes vandaag. Ik ben benieuwd wat je allemaal te horen krijgt.
Wel alles vertellen he?
Je vroeg of ik in m'n klusperiode zat vlak na de HSG. De HSG was op dag 10 van m'n cyclus. Ik heb een cyclus van 25 tot 28 dagen en m'n ei is zo rond dag 12 tot 14.
Ik heb 3 dagen wat bloedverlies gehad van de HSG, dus m'n klusperiode deze keer was er goed door verziekt.
Na een HSG is alles even doorgespoten en daardoor ben je 6 maanden meer vruchtbaar, dus dan neem ik deze maand maar voor lief.
Soms denk ik "wat maakt die enen maand nog uit op ruim twee jaar"
Maar dan denk ik weer "maar binnenkort heb ik vast zo'n wondertje in m'n buik"

Russell fijn dat je de 27 voor me wilt duimen..... maaar eh.... wil je dat een dagje eerder doen?  ik ga de 26ste naar de gyn.

Verder weinig nieuws hier, gewoon weer even afwachten.

sylvia succes vandaag! laat ons weten hoe het was!

deedee, ik vind het nog wel wat onwerkelijk, ik kwam gister heel erg moe van mijn werk en toen besefte ik wel waar door dat kwam. dus het begint nu wel een beetje tot me door te dringen. alleen moet nog zo lang wachten tot ik weer naar de gyn mag voor een echo! 31 maart pas!

Na lang wachten op een zwangerschap, kan een het wachten op de gyn er nog wel bij toch?
Kom op het is al binnen 3 weken, we slepen je er wel doorheen hoor.

Maar besef het maar: je bent echt ZWANGER!!!

Vergeet niet er ook een beetje van te genieten.

Deedee: Jammer dat het niet ging de vorige klusperiode.....maar inderdaad wat maakt dan nog die ene maand uit, zeker als je al twee jaar een kinderwens hebt.
Ik ben wel heel erg blij voor je dat alles goed was en is na de HSG. Wanneer moet jij weer ongesteld worden ? Ik de 22ste.....als het de komende ronde middels IUI gaat lukken dan ben ik op 25 dec uitgerekend....een kerstkindje dus !
Gaan we samen voor het kerstkindje !?

Hoe is het met de rest....? Het is een beetje rustig hier......

Ik kom net terug van het ziekenhuis. We hebben echt een hele lieve en fijne arts !
Natuurlijk had ik al e.e.a. gelezen en gehoord over IUI maar nu weten we echt hoe het traject bij ons persoonlijk zal gaan.
Allereerst heb ik volgende week woensdag een afspraak voor de uitleg over het zelf toedienen van pregnyl met een spuit. Deze spuit wordt in de buik gezet.
Zodra ik ongesteld wordt moet ik bellen naar de poli. Op dag 10 wordt ik dan verwacht bij de arts voor een inwendige echo waarop ze kan zien of er een eitje mooi rijpt en hoe groot deze is. 's Avonds moet ik dan die spuit zetten. Pregnyl wordt verkregen uit de urine van zwangere vrouwen dankzij moeder voor moeders. Pregnyl stimuleert een eisprong. Ook al is bij mij alles goed, middels deze spuit weten ze zeker wannneer precies de eisprong plaats vindt, zodoende kunnen ze de inseminatie zeer nauwkeurig plannen. De volgende dag op dag 11 zal dan waarschijnlijk de IUI plaatsvinden: dit is iets van 5 minuten.
Dag 12  ( ik heb een cyclus van 26 dagen ) vindt als het goed is mijn eisprong plaats en dan is het wachten geblazen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.
2 dagen voordat ik ongesteld moet worden moet ik bloed laten prikken en 's middag wordt ik dan gebeld of we wel/niet zwanger zijn.
Maar stiekem haal ik wat zwangerschapstestjes in huis die ik dan doe voordat ik bloed ga prikken.....misschien hebben we geluk en geeft de test een positief resultaat als het raak is. Lijkt me leuker om er zo achter te komen dan door een telefoontje.....maar ja we mogen niet kieskeurig zijn we zijn al blij ALS het  raak is !!
Mijn man en ik moeten alleen nog even kijken hoe we dit gaan aanpakken daar het dan door de weeks is en hij moet werken.....iemand leuke ideeen/tips ?!
Vind het niet zo leuk namelijk om hem op het werk te bellen met het minderleuke of leuke nieuws en als ik niet bel zit hij zich daar op te vreten van de zenuwen natuurlijk......
Er wordt trouwens 6 keer een IUI gedaan waarvan de eerste 3 keer zonder hormoontoediening. Als het na 6 keer niet raak is dan wordt het IVF.

Nou het wordt dus reuze spannend nu !
Over 3 weken hebben we onze eerste IUI al achter de rug....want op 1 april vindt de inseminatie plaats......das toch wel heel erg grappig he !!!!
En over een dikke maand krijgen we het verlossende telefoontje of het wel/niet is gelukt........
We hebben er zelf een goed gevoel bij dat het de eerste of de 3-4 keer gaat lukken.
We hopen dat ons gevoel goed zit net zoals we vanaf dag 1 voelde dat wij geen kinderen konden krijgen via de natuurlijke weg.

Ik hou jullie op de hoogte !! Jullie zijn de enige die dit alles weten. Onze omgeving weet wel dat we voor IUI gaan maar niet wanneer.....dat houden we graag voor onszelf en dan is het nog een beetje een verassing. Vlg. ons denkt de hele omgeving dat we pas over een paar maanden starten....

Groetjes, Silvia

heey silvia,
jeetje wat spannend allemaal zeg! ik zal voor jullie duimen. kan je man die middag niet vrij krijgen? zodat jullie samen kunnen zijn als het verlossende telefoontje komt? misschien is het anders inderdaad een idee om voor het bloedprikken samen een test te gaan doen. dan kunnen jullie samen de uitslag bekijken.
heel veel sterkte en succes! hou ons op de hoogte!

liefs

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2008 08:33:06'));

Na lang wachten op een zwangerschap, kan een het wachten op de gyn er nog wel bij toch?
Kom op het is al binnen 3 weken, we slepen je er wel doorheen hoor.

Maar besef het maar: je bent echt ZWANGER!!!

Vergeet niet er ook een beetje van te genieten.

je hebt helemaal gelijk! die paar weken kan ik ook nog wel wachten. ik geniet er ook echt van. ik kan niet wachten om het te gaan vertellen aan mijn omgeving. maar daar wachten we nog even mee tot na de echo. ik heb alleen het gevoel dat mijn   moeder al weer aan mij gezien heeft dat het nu raak is. ze zegt het niet maar ze kijkt me steeds zo aan! nou a ook zij moet nog even gedult hebben, want ik vertel het pas na de echo.

SORRY DEEDEE tuurlijk zal ik een dag eerder duimen. Het is ook wat als je zoveel moet onthouden....

Silvia: Spannend allemaal zeg ben erg benieuwd of jullie een kerstwondertje hebben dit jaar. HEEL VEEL SUCCES in ieder geval.

Groetjes Russell

Terug
Bovenaan