Eerste bezoek gyn

Hey Allemaal.........wat is het rustig hier.........

Gisteren heb ik de prikles gehad. Een hele lieve en geduldige mevrouw legde alles uit.
Het valt op zich wel mee dat prikje maar het idee om jezelf te prikken vind ik nog steeds heel erg eng. Ik heb twee keer geoefend en het ging prima.
Ik moet me gewoon even goed concentreren en rustig doen en dan gaat het wel: gelukkig hoef ik de eerste 3 keer maar een keer per maand te prikken. Dus ik hoop echt dat het lukt met de IUI binnen 3 maanden.

Volgende week dinsdag kan ik gaan bellen voor ene afspraak op dag 10 voor de echo en dan krijg ik die dag te horen hoe laat ik de spuit moet zetten: kan ook midden in de nacht zijn. En dan volgt al heel snel de eerste IUI.
Het wordt steeds spannender allemaal......ik ben erg benieuwd !

Hoe is het met jullie verder ?

Groetjes, Silvia

He die Silvia,

Nou spannend allemaal hoor. Voor je het weet zit het er al weer op. Ikkan me best voorstellen dat het eng is om jezelf te prikken. Ik vond het al eng om iemand insuline te prikken en dat is niet eens bij mijzelf. Nog een kleine week te gaan geloof ik of niet en dan is de eerste keer. Nou ik ga heel hard voor je duimen hoor.

Ik ben nog steeds in afwachting. Ik heb ook een heel verhaaltje getypt onder het kopje ongesteld na kuur provera en bij on2bemoms.

Ik lees hier steeds wel mee maar is hier niet meer zo druk.

Groetjes Russell

Nou meiden ben gister bij de gyn geweest.
Gekeken of ik zwanger was maar ja dat wisten
we al wel dat dat niet zo was ik ben nu dus
begonnen met een kuurtje provea en als
ik daar eind volgende week ongi van ben geworden
moet ik op cyclus dag 3 met clomid gaan starten en
me temp in de gaten houden en op cyclus dag
13,14, 15 echo maken om te kijken of er een eitje
groeid en dan moet we weer een echo maken op
cyclus dag 28 of 30 kijken of we zwanger zijn.
Zo ja dan hebben we heel erg veel geluk zo niet dan
moeten we weer over nieuw beginnen maar dan met
een hogere dosering clomid.

Dit was het even weer van mij kant.

Ik wil iedereen een fijn paasweekend wensen.

Groetjes Belinda

Hoi allemaal,

Belinda: Heel erg veel succes met je kuur en met de clomid we gaan uiterraad voor je duimen dat het snel raak mag zijn.

Verder iedereen nog een prettige laatste paasdag.

Groetjes Russell

Hey Sylvia,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik ben er best veel wijzer door geworden! Ik wist eerlijk gezegd niet wat IUI was, maar het is dus kunstmatige inseminatie. Ze kunnen dus het sperma van de man als de kwaliteit niet zo goed is op 1 of andere manier verbeteren en dat insemineren?? Interessant.

De huisarts heeft bij ons helemaal niets gedaan. Ik heb hem kort ons verhaal verteld en hij gaf direkt een verwijsbrief voor de gyn. Die wilde ik direkt bellen voor een afspraak, maar ze waren daar op goede vrijdag niet bereikbaar dus dat kan morgen pas. Hopelijk hebben ze snel tijd voor ons daar, anders proberen we het eerst zelf nog maar eens. Gisteren was mijn ei (ja ja, een echt paasei!!), dus we hebben flink geklust. Nu maar weer 14 dagen wachten.

Groetjes Wietske

Hey Wietske; O wat fijn dat je er wat aan hebt gehad. Ga je vandaag bellen voor een afspraak ? Ik hoop dat je snel terecht kunt, maar wie weet is het strakjes niet meer nodig.....hoop dat het (paas)ei een mooi kuikentje wordt !

Ik zit hier een beetje te balen.
Mijn man en ik hadden mooi een vakantie gepland....nog niks geboekt dat willen we pas last minute doen. Nu ben ik 2 dagen later ongesteld geworden (mijn cyclus is dus na de operatie veranderd: SHIT ! ) en nu ligt mijn hele vakantieplanning in het water. Als we nu onze vakans laten doorgaan ben ik de hele week ongesteld en daar heb ik geen zin in !
Anders zat ik al op dag 3 als we in het vliegtuig zouden stappen en dat was geen probleem geweest.
Nu zullen jullie wel denken: nou dan plan een andere week......tja.....dat dacht ik ook, maar omdat we afhankelijk zijn middels IUI moet ik vanaf dag 10 iedere dag een echo laten maken en dan de IUI zelf. Als we de vakans omzetten dan missen we een maand een kans op een zwangerschap en dat willen we ook niet.
En dan heb je nog weken waarin het wel zou kunnen maar waarin dan net een bruiloft staat gepland, mijn man geen vakans kan krijgen op zijn werk of een weekje weg peperduur is.
Ik baal nu als een stekker. Normale koppels hoeven alleen maar rekening te houden met de menstruatie. Wij kunnen alleen maar gaan van dag 14 - dag 28.
De enige optie is over 3 weken: medio april maar dat vind ik erg vroeg. We hebben pas zomervakans vanaf eind aug.....dus dat is dan 4 maanden ertussen.....das lang.
Ik hoop dat mijn man begin mei vakantie kan krijgen want dat is de volgende mogelijkheid voor ons. We hopen op mooi weer dan kunnen we lekker thuis blijven anders nemen we een last minute. Het is dan wel duurder als laatst april, maar ja dat moeten we dan maar voor lief nemen.

Groetjes, Silvia

O ja ik kan vanmiddag gaan bellen voor de echo op dag 10. IUI op 1 april gaat niet door dat zal wel 4 april gaan worden omdat ik pas gisteren ongesteld ben geworden i.p.v. zaterdag.

Hey Silvia,

Kun je niet ergens redelijk in de buurt van de gyn met vakantie? Wij gaan vaak in Nederland een kort weekje of lang weekend weg. Dan ben je er toch even uit en kun je tussendoor naar de gyn, bruiloft of andere dingen. Soms zijn er redelijk dicht in de buurt verrassend mooie plekjes en niet zo duur. Wij gaan in de zomerperiode vaak kamperen, is helemaal goedkoop en lekker buiten, moet het wel mooi weer zijn natuurlijk.

Ik heb vanochtend gebeld voor een afspraak. Het kon op 7 april, maar waarschijnlijk wordt ik 6 april ongesteld dus dat is niet zo handig, hebben nu de afspraak op 14 april. Eerst nog maar even wachten of het paasei bevrucht is dus.

Interessant om te lezen hoe dat gaat bij zo'n IUI. Hoe lang heb je geprobeerd zwanger te worden voordat je hulp zocht?

Groetjes Wietske

Terug
Bovenaan