Eerste keer zwanger willen worden

Oo jemig linz wat een wachttijd! Wel fijn dat je meteen een doorverwijzing hebt gekregen! Hopelijk word je gauw ongesteld en kan je weer verder. Zou die afspraak in ieder geval wel lekker laten staan mocht je ongesteld worden, je weet maar nooit wat dan je volgende cyclus weer gaat doen.
Welkom Vonne en Aaltsje! Gezellig dat jullie meeschrijven ? Hoop voor jullie ook dat het gauw raak mag zijn
 
Bedankt voor jullie welkom ? 
@ Aaltje, wist niet dat er zo'n lange wachttijden konden zijn voor een afspraak bij de gynaecoloog.. Maar goed dat je in ieder geval vast een datum hebt, dat is al iets om naar uit te kijken
 
Ja 49 werkdagen was het geloof ik. Maar ik laat de afspraak sowieso staan. De huisarts zei ook dat het dan regelmatig zou moeten zijn, maar dat betekend dat ik voor die tijd nog wel 2 a 3 keer moet menstrueren voordat ik überhaupt kan praten over regelmatigheid. En dat zie ik nog niet gebeuren hoor.. 1 keertje overslaan zou nog kunnen maar toch niet 3 maanden :/
leuk dat er steeds meer meiden zich aansluiten hier! 
 
Hai, zo herkenbaar dit. Wat bedoelen jullie met nod? Ik ben in maart 2018 gestopt met de pil en slikte hem altijd door. 1 test gehad tot ju toe. Negatief. Morgen weer een nieuwe. Dat ontpillen valt mij tegen.  Pijnlijke borsten hoofdpijn en flinke buikpijj voor de menstruatie. Ik wil er niet teveel mee bezig zijn maar is moeilijk als je iets zo graag wil. Hoe doen jullie dat? En doen jullie ook ovulatietesten of laten jullie het gewoon over jw heen komen?
 
Nod is de dag dat je ongesteld zou moeten worden gebruiker. Als je weet wanneer je eisprong is geweest, is je nod 14 dagen erna.
Ben je nog niet ongesteld geweest sinds je met de pil bent gestopt? Heb je een idee van je eisprong?
Ikzelf gebruik geen ovulatietesten, maar alleen omdat ik mijn eisprong herken. Had ik dat zou ik ze wel gebruiken. En ja, heel herkenbaar voor ons allemaal denk ik, dat we graag het antwoord horen als je erachter bent hoe we er minder mee bezig kunnen zijn. ;)
Maar ik vind het ook heel leuk om er zo mee bezig te zijn, met iedereen. Je doet het zo toch samen en dat is heel gezellig. Zeker als er iedere maand een aantal positieve testen zijn, je leeft helemaal met elkaar mee! 
 
Hallo dames, ook ik zou me graag bij jullie aansluiten. 25 jaar en sinds december 2017 gestopt met de pil. Onttrekkingsbloeding gehad en in januari netjes ongesteld geweest joepie! (Dacht ik dan..) hierna duurde mijn cyclus maarliefst 57 dagen en daarna 49 dagen. Volgens de dokter geheel normaal als je stopt met de pil. 
Nu inmiddels weer op dag 7 van de cyclus en vanmiddag mijn eerste ovulatietesten gekocht in de hoop iets wijzer te kunnen worden van mijn meest vruchtbare dagen. 
Om een duidelijk beeld voor mezelf en straks eventueel de dokter te krijgen gebruik in de app: period calender. Hierin kan je je mensturatie aangeven, eventuele ovulatietesten, vruchtbare dagen, gemeenschap etc! 
Deze ronde ook maar begonnen met het nemen van teunisbloem olie tabletten. De meningen zijn hierover verdeeld, maar baat het niet dan schaad het niet denk ik maar zo..
 
 
Wat veel nieuwe mensen opeens! Leuk hoor :D! En ook leuk dat we allemaal weer rond dezelfde leeftijd zitten! 
@Miiess, volgens mij moet je een half jaar rekenen voor het ontpillen.. Maar ik gebruik al drie jaar geen anticonceptie meer en heb toch geen regelmatige cyclus. Gemiddeld rond de 31 dagen... Maar dat is nog wel redelijk te doen hoor.  
 
 
@visje2 klopt! De dokter geeft ongeveer een half jaar tot zelfs een jaar voor het ontpillen.. Gemiddeld 31 dagen is inderdaad best netjes.
 
Terug
Bovenaan