Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

He meiden,

@linda, jemig meis, dat is echt even schrikken!!!!! net wat je zegt, je dnkt dat gebeurd mij niet, maar dan ineens....ze zijn ook zo snel!!
Vervelend dat je zo ziek was, maar gelukkig knap je alweer op!!

@yessie, balen van je ongi, maar goed nu maar op naar de volgende ronde!!

@orchideke, meid ik voelde helemaal niets (en nog steeds niet) en er was er heilig van overtuigd ongi te worden, maar toch heb ik nu alweer ene mooi rond buikje!!!! blijven duimne, je weet maar nooit!!

@mama1977, lekker dat je er zo'n goed gevoel over hebt en dat je je zo goed voelt... hoop zo dat dat zo blijft, ik gun het je van harte!!!
Heb je al een afspraak bij de vk??
Ik heb inderdaad as donderdag de 20 wekenecho, en ja ik vind het best weer spannend, alhoewel ik toch minder zenuwachtig ben dan de vorige keer.... zie nu mijn buik zo groeien en dat stelt dan ook wel gerust, op een een of andere rare manier, maar goed, echt opgelucht ben ik pas als alles goed is...., gelukkig mogen we al om 8.30 uur, dus we hoeven niet een hele dag te wachten...

Nou meiden heb een heerlijk weekend achter de rug... had het van de week ff slecht, je hebt in je relatie weleens een dipje, en dacht eigenlijk dat dat er een beetje aan zat te komen, maar volgens mij heeft mijn vent gewoon last van zwangerschapshormonen... hihi, hij was niet te  genieten van de week, kortaf etc... echt niet zoals normaal, en daar konden mijn hormonen dus weer niet tegen, dus dat werd huilen....
Maar afgelopen zaterdag en zondag ontpopte mijn vent zich weer helemaal zoals ik hem ken en nog liever zelfs, hij heeft me met alles geholpen (stoffen, zuigen dweilen, beddengoed verschonen etc).. en de verzorging van de kleine wat ik meestal zelf doe, we zijn lekker wezen winkelen en hebben lekker gegeten, kortom we hebben een heerlijk weekend achter de rug....
wat het geweest is weet ik nog niet, maar dat laat ik maar zo, hij is iig weer helemaal mijn oude lieve vent, dus hoop dat dat nu zo blijft....
Zal zelf ook een beetje meer mijn best doen, ben namelijk nog steeds niet zo in to the sex zeg maar, alles doet een beetje zeer nu, en heb gewoon echt geen  zin, maar voel me daar heeeeeeeel slecht over..... dus heb tegen mezelf gezegd daar aan te gaan werken......

oh wat een verhaal weer, zal maar eens stoppen, x

Hallo,

Hier niet zoveel nieuws wij zijn het weekend ouderwets op stap geweest het was erg gezellig en heb me gelukkig niet de hele avond schuldig gevoelt tegenover Merle* We zijn met vrienden en mijn zusjes 20 en 17 (en 2 vriendinnen van hun) naar een piratenfestival geweest. Gisteren hebben we het grafsteentje van ons meisje voor het eerst helemaal goed schoongesopt en glimmen dat het deed!! (klinkt misschien raar voor jullie...)

@ mama1977

Ik kan me wel voorstellen dat je denkt als die 12 weken eerst maar voorbij zijn. Ik denk dat ik dat na een volgende bevalling heb met de eerste nacht. Wat apart die flash back, hopenlijk is dat een heel goed teken!!!

@Yessie

Wat jammer dat je ongesteld bent geworden!

@ Linda

Jeetje dat is schrikken, gelukkig is het allemal goed afgelopen! Ik denk dat je man ook wel zo reageerde doordat hij erg geschrokken is of niet? Vervelend dat je zo ziek was maar fijn dat je weer opknapt!

@ Romaty

Haha ik ken die buien wel, mijn vriend heeft het ook wel eens, dan zeg ik altijd maar moet je ongesteld worden ofzo? (vooral toen ik nog zwanger was ik had nooit zo'n last van mijn humeur dus als hij dan zo'n bui had kon ik m mooi pesten!) Spannend de 20 weken echo.

Verder op zwangerschapsgebied weinig nieuws ik ben aan het temperaturen maar dat schommeld zo erg dat er geen pijl op te trekken is maar ben er verder ook niet zo mee bezig we zien het wel!

Xx Wendy

@Orchideke. Misschien een stomme vraag maar wat is een onthaalmoeder? De oppas misschien?

@Linda. Wat vervelend voor je dat je je zo rot hebt gevoeld. Ik hoop dat het nu beter met je gaat. Gelukkig kon de vk vertellen dat je baby het wel goed maakt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot geschrokken bent van het weekend. Dat soort dingen gebeuren inderdaad alleen bij anderen, denk je. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden.
Ik heb een keer meegemaakt dat m'n dochter van de trap viel toen ze twee was. Ik had ALTIJD het traphekje dicht..... Behalve die ene keer. Het hekje stond wagenwijd open en m'n dochter zette een stap achteruit. Ze viel zo achterover het trapgat in en eindigde onderaan de trap op de plavuizen. Ik kon haar net niet meer grijpen en zag haar zo gaan! Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo snel de trap af gerend ben. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden.

@Romaty. Nee ik heb nog geen afspraak bij de vk. Ik durf niet zo goed. Stom he. Alsof het misgaat als ik een afspraak heb staan bij de vk. Maar goed, ik moet natuurlijk gewoon even bellen voor een afspraak.
Gelukkig is het weer allemaal goed tussen jou en je man. Ook ik ken dat hoor. Nu helemaal dat hij thuis zit zonder werk. Pfft, soms kan ik hem wel achter het behang plakken.

@Wendy. Goed zo meis, dat je bent gaan stappen. Ik begrijp hoe moeilijk het kan zijn om weer iets echt leuks voor jezelf te doen. Ik ben gelukkig geen kind verloren maar ik weet nog wel hoe moeilijk het was om na het overlijden van mijn moeder blij te kunnen zijn zonder schuldgevoel. je wilt iets leuks of voelt je goed maar tegelijkertijd mag dat niet van jezelf.
Ik vind het niet raar klinken hoor dat jullie het grafsteentje hebben geschrobd. Het hoort bij je verwerkingsproces en je wil ook gewoon dat het er mooi en verzorgd uitziet.

Ik ga morgen naar m'n zwangere vriendin. Morgen is ze 10 weken en ze heeft vanaf het begin al een te hoge bloeddruk waardoor ze niet mag werken. Nu heeft ze ook al vreselijke last van haar bekken en heeft ze heel veel pijn met lopen. Ze verveelt zich dood thuis dus ik ga haar maar even bijstaan.

Liefs, mama 1977.

Heey meiden!

Ik heb niet zo veel te melden, maar wilde even mijn neus laten zien voor ik ga werken hihi
Moet eerlijk zeggen dat ik even een dipje heb hoor. Toen mijn vriendin vertelde dat ze een zoontje zouden krijgen begon het al een beetje. Weeeeeeer die witte jalouzie. Maar gisteren hoorde ik dat een andere vriendin ook zwanger is en toen ik hier ging kijken bij het maart 08 mama's en weer 3 zwangeren erbij zag  staan moest ik echt even slikken. Ik gun het ze allemaal ontzettend hoor, daar niet van. Maar ik zou zelf zooooooooo graag ook zo blij willen zijn dat het gelukt is, dat Melanie een broertje od zusje krijgt. En het is zooo vervelend dat je er geen invloed hebt op welke manier dan ook...

Goed, genoeg geklaagd, We hebben het deze maand ik elk geval op het goede moment gedaan. Hopelijk was dat genoeg!

Volgende keer ben ik weer gewoon mezelf hoor

X

@danielle, ik snap jou helemaal meid, ik zou dat zelf ook net zo hard hebben!!! En het lijkt wel des te meer je zelf bezig bent om zwanger te raken, des te mjeer mensen om je heen zwanger worden/zijn..... heeeeeeeeeeeeeeeeeel lastig....
Maar meid, kop op he!! wie weet wat er voor jou deze maand in het verschiet ligt!!

Hier heb ik ff een rot dag denk ik......... de zwangerschap eist op het moment heeeeeeeeeeeeeeeeel veel energie op, ben ook enorm aan het groeien op het moment dus de kleine beeb maakt een groeispurt, maar ohohoh wat ben ik moe!!!!!!!!!!!!!! En dat is op zich niet zo erg, ware het niet dat onze kleine vent ca. 4 kiezen en een tand aan het krijgen is, en ik kan je vertellen, daar word een peutertje echt niet gezellig van......................... wat een ellende, vind het zo zielig voor hem, maar raak zo geirriteerd van hem door zijn gedrein, en gehuil en gemopper, zo ken ik hem echt niet, pffffff wat een klaagzang he meiden!!! sorry hoor!!!

wie heeft er vrolijk nieuws?

x

He meiden,

@orchie, hoe was het bij je petekindje? Waarom ging het op het laatste moment niet door? Nog een paar dagen wachten, spannend! Heb je al ergens last van of niet?

@Denys, snap dat je bent gestopt met testen! Al duurt wachten zo lang, denk dat er weinig anders op zit, hoe vervelend het ook is!

@Yessie, balen dat je ongi bent geworden! Zelfde vraag als mama1977, maar  hebben  jullie  toch besloten om er toch voor te gaan?

@Linda, wat een verhaal zeg! Denk inderdaad dat je man gewoon geschrokken is en daarom zo reageerde! Gelukkig is alles goed afgelopen, maar de schrik zal inderdaad wel erin gezeten hebben!
Fijn dat je even langs de vk mocht en dat alles goed gaat met de baby! 2.5 kilo is ook niet niks he!

@Wendy, fijn meis dat je je niet schuldig hebt gevoelt! Je moet ook blijven genieten, dat zou Merle ook vast vinden! Geeft het je een fijn gevoel, het grafje van Merle? Staat een beetje raar hoe ik het schrijf, maar ik bedoel kun je daar een beetje troost vinden?

@mama1977,  veel plezier bij je vriendin.  Kunnen jullie samen kletsen en dromen over de baby! Heerlijk lijkt me dat, haha!!

@Danielle, ik begrijp je helemaal! Is toch ook logisch dat jij zo graag wilt! Ik hoop voor je dat het deze maand gelukt is, meer dan op de goede dagen klussen kun je niet doen! Ik duim voor je!!

@Romaty, valt niet mee he meis! Lijkt me ook wel zwaar hoor, de jongste is nog niet zo oud en dan komt nummer 2 alweer! Begrijp me niet verkeerd, kijkt me hartstikke leuk, maar zomaar even liggen is er niet meer bij! Hopelijk voel je je na een goede nacht (vanavond) morgen weer wat beter.

Hier alles oke! Aan het wachten tot mijn NOD donderdag! Vind het erg spannend, maar voel niets! Ben bang dat ik gewoon ongi wordt! Net was een vriendin van mij even op visite, was erg gezellig! Hebben het nog gehad over haar proces met zwanger worden! Ze is nu 4,5 jaar bezig en begint nu met ivf! Ik hoop zo voor haar dat ze snel zwanger is! Ze heeft het er niet makkelijk mee en dan loop ik te klagen, pff!!

Meiden, fijne dag! Hier is het erg grauw weer en bij jullie?

x

Hoi dames,

@linda:Ja kan geloven dat je geschrokken bent,maar je mag je zeker niet schuldig voelen,t'is zo snel gebeurd,je ziet wel met mijn petekindje,dacht ook ervoor toen ik het hoorde over kindjes met brandwonden van een fritketel van,wie laat zijn kind nu bij de fritketel,maar bij mijn zus zijn er twee ingangen naar de garage,een via keuken en een via de gang,terwijl da oudste iets kwam vragen aan zijn mama in de keuken was de jongste via de gang weggeglipt en t'was al gebeurd,ze zijn zo snel!!

@romaty:Wat leuk dat je man zo lief geweest is,heb het hier soms ook hoor dat ik denk pffff maar dan gebeurd er weer iets en gebeurd er iets dat het zo weer goed maakt en dan zijn we zo gelukkig:)

@wendy-merle:Ja meisje wij vinden dit niet raar hoor,begrijp hoe je je voelt,bij papa is nog altijd geen steen geplaatst omdat mijn moeder wil afwachten omdat de grond nog niet veel gezakt is maar ik zie er echt naar uit(klinkt ook raar he)
Maar nu ziet het er zo (hoe moet ik het zeggen)verlaten uit.
We gaan wel bloemetjes planten en zo maar is toch niet hetzelfde he.

@mama 1977:Leuk dat je je vriendin gaat bijstaan,toch tof dat je er voor mekaar kan zijn he.
Onthaalmoeder is kinderoppas hier bij ons.
Is niet zoals een creche,is eigenlijk meer in een gezin zal ik zeggen.
Heeft ook altijd maximum 7 kindjes.
Is echt heel familiar hoor,echt leuk,t'is percies of je doet ze bij een oma :)

@danielle:Kan je goed begrijpen hoor,iedereen in kje omgeving word percies zo heel gemakkelijk zwanger terwijl wij dan (zoveel) moeite moeten doen.
Begrijp je jaloezie hoor.
Maar eens wij ook ons bolle buikje hebben,komt dit allemaal wel in orde,dan mogen we zelf ook zo fier zijn :)

@janske:Met mijn petekindje is alles dik in orde hoor,zijn er zondag geweest en was wel erg om te zien.
Er was een stukje niet gelukt maar aangezien hij al zoveel had afgezien  hadden ze gezegd om het even af te wachten tot het genezen was en dan te kijken wat ze nog konden doen,dus  ja de laatste operatie zal het spijtig genoeg niet geweest zijn.
Hij had in zijn nek dat zijn spieren zo heel erg door de huid werden geduwd zo en nu met de operatie zou dit al heel veel moeten geminderd zijn.laat ons hopen dat hij niet te veel  meer moet afzien.

Voor de rest hier alles oke,gisteren hard menstruatiepijn,dacht o nee ze zullen daar zijn maar vandaag voel ik mij weer prima dus ja meer als afwachten  kan ik niet doen he,nog maar effe nagelbijten dan he:)

Liefs  orchi  

hoi meiden,

Hoe gaat het met de zwangere dames onder ons. hiet geen ongi meer, das wel fijn.
Ik heb nog contact gehad met de gyneacoloog en ik mag nu opeens niet meer de MM in. ben te snel ongi geworden,snap er niets meer van. ik had wel mogen komen als het langer dan 8 weken had geduurd.heeft bijna 7 weken geduurd voordat ik weer ongi werd na de mk.
ze vonden dat we het nu eerst maar zelf moesten proberen,  ondanks dat we praktisch geen eisprong hebben.  wordt dit een hele klus weer, zoniet onmogelijk bijna.
je kan het niet gaan berekenen.
ik BAAL als een stekker, zeker omdat we weten dat het met djurre 3 jaar heeft geduurt.
we gaan maar weer duimen dat het mag lukken.

@yessie: balen dat je toch ongi bent geworden

@ Linda:Jeetje dat is schrikken, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

@mama1977:  veel plezier bij je vriendin

@danielle: ik snap jou het helemaal. mede omdat we het zelf allemaal zo graag willen, het lijkt net of dat het niet zo  mag zijn.

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
5
24  
15 april  

Yessie84
8
24