Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

Hoi meiden/dames (wat hebben jullie het liefst?)

Fijn dat ik welkom ben, ook voor en tijdens en na mijn eerste zwangerschap heb ik veel plezier en steun gehad aan een forum. Helaas hadden de andere meiden er geen zin meer in en dus is het forum afgebroken, anders had ik er nu nog gekletst…

Ik probeer dagelijks langs te komen, meestal rond een uur of 8, dan ligt Ruben, mijn zoontje, in bed en kijkt manlief het journaal. Pik ik de pc even in!

Ik ga een poging doen te reageren, ik deed dat meestal via Word en dan knippen/plakken, kijken of dat hier ook lukt.

@mamma 1977, dat is inderdaad nog even in spanning zitten dan, ik kan me voorstellen dat je toch

hoop blijft houden, dat zou ik ook doen. Heel veel sterkte en succes!

@orchideke, het lijkt inderdaad een levendig forum, met veel steun, dat past wel bij me!

@romaty, ik vermoed inderdaad dat mijn ‘klachten’ afkomstig zijn van de hormoonschommelingen na het verwijderen van het spiraaltje. Toen ik het spiraaltje net had was ik ook soms zo misselijk. Vandaag was het sowieso al iets minder heftig dus het zal loos alarm zijn.

@jansske, ik ben idd juf van groep 3, dat doe ik 4 dagen in de week, de woensdag is mijn vaste vrije dag. Mijn oudste heet Ruben en hij is pas 5 geworden. Ik ben ook een beetje de senior hier zie ik, ik ben (al) 35. Maar het onderwijs houdt jong, ik voel me prima! (alsof dat anders niet zo zou zijn als je elders werkt, lol!)

@cora: thanx voor het duimen! We proberen regelmatig te klussen maar we werken beiden in het onderwijs, zijn dan vaak moe. Ook hebben we allebei reuma, wat de boel ook soms nog wat moeizamer laat gaan. Maar ach, ik wil niet zeuren, zo’n type ben ik namelijk niet! Het leuke is dat niemand in onze omgeving weet dat we voor een tweede aan het klussen zijn (behalve 2 goede vriendinnen van me), iedereen denkt dat we er klaar mee zijn. Alleen al die schuilnamen hier, wie weet zit er wel een bekende tussen, een collega of zo…. Mocht iemand zich in mijn profiel menen te herkennen, vraag gerust, we houden elkaars geklus wel geheim!

@loks: een mede-welkom, gezellig om samen te kletsen!

@iedereen die ik vergeten ben: sorry, de volgende keer beter!

Dames, ik ga afsluiten (kom straks vast stiekem nog eens spieken…) Tot morgen dan maar weer (of eerder dus…)

Vanavond weer een heerlijke tv-avond: NCIS en flashpoint! Zijn er meer liefhebbers?

Heel veel groetjes,

Maud

Hai meiden,

Zo lekker weerdje vandaag zeg, lekker weze fietsen vandaag met mijn meisje, lekker langs de weilanden en langs het kanaal, echt heerlijk. Verder lekker beetje in de tuin gezeten en aan mijn slingers gewerkt, ben namelijk slingers aan het maken van stof voor mijn dochters eerste verjaardag. Verder beetje gepoetst, sanitair gedaan en gweassen enzo. Vanavond nog gezellig met zijn drietjes op de fiets een ijsje gehaald en gedroomt van een beebje in mijn buik. Morgen weer werken en 's avonds sporten dus lekker veel aflijding in deze lange wachtweken.

Ik zag vandaag bij de drogist een zwangerschapstest die al voor je nod kan testen, heeft iemand daar ervaring mee?

@mama1977, wat onwijs vervelend dat ze je zo lang in spanning laten, ik hoop echt zo voor je dat er toch iets goeds uitkomt. Het verhaal van Moon geeft gelukkig hoop, ik duim voor je.

@Jansske, ja ik had toen niet echt gereageerd, ik was wel ook actief op het forum toen ik zwanger wilde worden van mijn eerste, toen waren er volgens mij alleen niet echt van die clubjes. Pff ramen lappen, enthousiast zeg, maar wel lekker weer ervoor. Ik had met 2 paasdag ineens een ontsettende poetsdrang en heb toen de ramen onderhanden genomen, als we niet beter wisten had mijn man gezegd dat ik zwanger was.

@romaty, lekker zeg zo'n vakantie, nu kan het nog lekker. Ja als je echt met een toeter loopt moet je echt efficient je dag indelen, anders loop je de hele dag met je kindje rond, wel handig dat ie dan op kantoor kan slapen. Ik kan me zo voorstellen dat je aan het eind van de dag wel eens geen puf meer voor hebt, ik heb dat nu al wel eens en ik ben niet eens zwanger.

@Orchideke, ik heb ook mijn NOD rond 4 mei (weet het niet zeker maar heb deze dag maar ingevuld omdat dit de verjaardag van mijn dochtertje is en vond dat wel leuk) Ik heb afgelopen weekend flink geklust, daarna had ik  toch echt niet zoveel zin meer. Maar nu hebben we er alles aan gedaan en is het wachten begonnen en kunnen  we  gewoon helemaal niets meer doen dan afwachten. pffff.

@juf Maud, hier weinig op tv vanavond, mannetje kijkt volgens mij voetbal en een beetje zappen. Ik heb gisteren wel beauty en de nerd gekeken, wel fout, maar ach. En vrijdag kijken we altijd x- factor. En ONM, maar nu niet echt met dit mooie weer was het wel lekker om nog naar buiten te gaan. Lekker op de fiets een ijsje halen.

Groetjes Loks

@Loks. Welkom!

@Moon. Jeetje, dat is bij jou derde zwangerschap ook heftig geweest dan! Had je er bij de eerste twee helemaal geen last van? En hoe kwamen ze er achter dat het door littekenweefsel kwam? Ik ben erg benieuwd. Ik heb al een dochter van vier en heb in juli en december al een mk gehad en nu dus weer waarschijnlijk. Bij mijn dochter heb ik nooit bloed verloren.

@Romaty. Lekker dat je zoon pas om 8:15 wakker werd! Hopelijk zijn zijn kiezen snel door en krijgen jullie wat dat betreft weer wat meer rust. En dan lekker op vakantie, heerlijk!
Het bloeden is wel gestopt hoor. Na 7 à  8 dagen is het gestopt. Het is allemaal zo raar. Ik voel me ook helemaal niet zwanger. Maar bij mijn dochter voelde ik me ook niet zwanger dus dat zegt niks. Er spookt van alles door mijn hoofd. Aan de ene kant weet ik zeker dat het een mk is maar aan de andere kant twijfel ik daar weer heel erg aan. Bij de vorige twee keer heb ik ook het vruchtje verloren en deze keer heb ik dat niet kunnen ontdekken. Wat kan betekenen dat ik het gewoon gemist heb omdat het nog zo klein was. Of dat het nog levend in mijn buik zit. Of dat het wel een mk is maar dat het niet allemaal los is gekomen. Pffft.....Word er gek van. Ik ben heel erg benieuwd wat ze 29 april gaat zien. In de tussentijd stort ik me maar op andere dingen en gelukkig lukt dat aardig.

@Maud. Ik heb niet zo veel verstand van computers en hun programma's en begrijp dus ook niet echt wat je bedoelt met word en knippen en plakken maar veel van ons openen twee keer het forum. Eén keer ingelogd en één keer niet ingelogd. Zo kun je reageren en tegelijkertijd ook terugkijken. Ik herken het wel wat jij zegt over dat mensen helemaal niet meer verwachten dat je nog een kindje wil. Als de eerste nog klein is krijg je zo vaak de vraag wanneer de tweede komt dat je er soms gek van wordt. Maar op een gegeven moment is de oudste zo 'oud' dat ze het niet meer verwachten. Mijn dochter is vier en een half.

He meiden,

alweer zo rustig! Lekker aan het genieten van het weer! Ik heb net gewerkt. Zoontje lief ligt net in bed en ik ga na dit berichtje lekker een dutje op de bank doen! Ben toch moeeeeeeeeeeeeeeeeeee...!!

@orchie, jammer dat je zo ver weg woont, want had nog wel meer klusjes voor je gehad!

@Loks, jij hebt een drukke dag gehad gister als ik dat allemaal lees!! En vanavond lekker sporten, hoop voor jou dat ze airco hebben, pfff! Krijg het al warm van het idee!

@mama1977, nog een weekje meis! Hoop zo op goed nieuws! Wel fijn dat je je op andere dingen kunt storten!

x J

Hallo lieverds,

Helaas is het nu bevestigd dat ik een mk gehad heb, vloei nog steeds.
maar dat schijnt erbij te horen, mijn baarmoeder is verder schoon.
De mk is compleet.
Ben nog wel verdrietig. Maar wil graag met jullie kletsen want we gaan door voor dat tweede wonder van ons.
En door voor een derde zwangerschap!
Ik heb even de puf niet om bij te lezen maar laat van me horen binnenkort!

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
6
24  
19 mei

Yessie84
8
24  
3 Mei  

Wendy-Merle
4
25  
?

Orchideke
6  
24  
4 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

Janne
1
23
21 mrt

djurresmama
2  na mk
26
7mei?

J.I.G.
3
30
25 Apr.

Naam:                            
Leeftijd:        
Ronde:              
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1  
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1  
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Mama1977
31
3 na mk
dec 09
?

Jansske
28
5
18 dec 09
13 mei intake en eerste echo

Hoi meiden,

heb tussendoor nog even gespiekt maar ga er nu even lekker voor zitten om te reageren.
Hier is het een lekkere dag geweest vandaag.
Ik begon de dag met brigadieren bij de school van mijn zoontje, dat is mijn vaste taak op de woensdagochtend. Daarna met een vriendin gaan koffiedrinken en aansluitend wat boodschappen gaan doen. Toen even een wasje gedraaid en Ruben weer uit school gehaald. Na een broodje zijn we naar het winkelcentrum gefietst voor een lekker ijsje. En weer terug thuis heb ik wat gepoetst met een lekker muziekje erbij terwijl Ruben heerlijk met de playmobil lag te spelen.
En nu even lekker op de site en dan nog wat werken voor school. Al met al een heerlijke dag geweest dus!

@loks: X-factor volg ik half-half, mijn wederhelft houdt er niet zo van. Ik probeer af en toe wat mee te pikken. Heb je trouwens uit Britains got Talent die Susan Boyle al gehoord? Dat is nog eens een stem zeg! Ik kreeg echt kippenvel ervan!
Ik ben zelf een liefhebber van series als: NCIS, CSI, flashpoint en House. Maar mijn absolute topper aller tijden is Wie is de mol. Ik vind dat echt een heerlijk programma! En rond de zwangerschap van Ruben was ik helemaal verslaafd aan Everwood!
Het valt me nu trouwens op dat er geen bevallingsprogramma's meer zijn, erg jammer vind ik persoonlijk, ik keek er altijd graag naar!

@mamma1977, die tip van dubbel openen werkt inderdaad veel fijner, ik doe dat nu dus ook! Ik heb mezelf de nodige computervaardigheden aangeleerd, dat is ook eigenlijk wel nodig vandaag de dag in het onderwijs. Ik heb ook een digitaal schoolbord in de klas, dat is echt een uitvinding hoor!
Jouw dochter is ongeveer even oud als mijn manneke, en iedereen denkt ook echt dat we er klaar mee zijn, ook omdat we dat zelf wel eens hebben laten doorschemeren vanwege onze gesteldheid. Maar opeens begon het toch te kriebelen nadat 3 collega's binnen een week bevielen van 3 prachtige meisjes. Eén van die collega's is een goede vriendin van me en toen kwam het wel heel dichtbij. Toen gingen we het er over hebben en bleken we toch nog niet klaar te zijn.
Ik lees terug dat jij het al behoorlijk zwaar hebt gehad, met miskramen. Ik heb er vermoedelijk vlak voor Ruben ook een gehad, ik twijfelde toen of ik zwanger was maar nog voor de test kreeg ik heftige buikpijnen en verloor ik veel bloed met daarin iets 'vleserigs', beter kan ik het niet uitleggen. Mijn huisarts benoemde het later als een vroege miskraam. De maand erna was ik zwanger van Ruben.
Op mijn cyclus was voorheen geen pijl te trekken, die varieerde van 26 tot 42 dagen, dus wanneer mijn ei-sprong of nod is??? Geen idee, we proberen gewoon maar regelmatig te klussen...
Ik duim voor je de komende week, houd vol hè meissie! Nog een paar dagen en dan heb je zekerheid!

@janske, ik kan me voorstellen dat je moe bent, je zit in die eerste fase en dan moet je lijf hard werken! Waar mogelijk gewoon lekker aan toegeven!

Dames, tijd voor een potje thee, tot later!
Maud

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
6
24  
19 mei

Yessie84
8
24