Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

quote: Juf Maud reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2009 20:23:14'));

Naam: JIG        
Leeftijd: 30
Huwelijkse staat:  Getrouwd  
Naam en geslacht ander(e) kind(eren):
Hobby's: Lezen, naaien, 'buiten zijn', website bouwen/bijhouden
Favoriete tv-programma: het perfekte dinner
Favoriete film: Pearl Harbor en vele andere...
Favoriete muziek/zanger: Celin   Dion, West Life, Abba, e.a
Vakantie: Portugal, Australie

He meiden,

Bedankt voor jullie reacties....Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind om zo het te delen...
Ik ben gelukkig ongesteld geworden, dus vanaf vandaag gaan we voor de 1ste ronde...

Mag ik ook op de lijst, Ik zit in de 1ste ronde, 25 jaar, nod is 30 mei!

Ik hou jullie op de hoogte en kom geregeld even bij jullie kijken..

Hoi meiden,

ik ben wat vroeger vandaag. ik ga vanavond op de koffie bij de buuf, ze was afgelopen dinsdag jarig.
We hebben een 'koffieclubje' met een paar buurvrouwen, ik ben het jonkie van het stel want de rest is 40+, maar gezellig is het wel! Ik ben heel gezellig in dit clubje opgenomen toen ik hier kwam wonen.
Maar eerst gaan we zometeen eten. Lekker frietjes met frikandel. Dat eten we eigenlijk bijna nooit dus daar kan Ruben (en ik!) zich heerlijk op verheugen. Vanavond zal hij extra goed eten, dat weet ik al!

@romaty: klinkt goed, je werk. En dan wordt werk inderdaad zo ongeveer een hobby ja. Ik ben ook dol op mijn werk en vind het niet erg om 's avonds nog wat te doen. Wat doet jouw bedrijf als ik het vragen mag?
Hoe lang heb je vakantie? Ik moet ook maandag en dinsdag nog en dan ben ik anderhalve week vrij, héérlijk!

@ daniëlle, hoi collega! Heerlijk hè, het onderwijs! Maar wat je omschrijft herken ik wel hoor. Dan heb je een heerlijke dag en zo'n gesprek boort je dan even helemaal de grond in. Ik had dat twee weken terug nog. Zo'n vader die kwam zeuren. Nou toen heb ik hem even verteld datg ik al langer juf was dan hij vader en dat ik toch echt gelijk had. Toen bond hij wel wat in (want in dit geval hàd ik echt gelijk!) Twijfel maar niet aan jezelf hoor! Er zijn nu eenmaal van die mensen. Je kiest het onderwijs niet voor de bakken met geld die je er (niet) verdient. Onderwijs is een roeping! Gelukkig staan tegenover die ene zeurouder vaak 20 ouders die je heel dankbaar zijn en weten dat je het goed doet!

@JIG, mag ik er ook bij in het lijstje? Ik weet alleen mijn nod niet. Ik vermoed ergens rond moederdag ofzo. Het is even afwachten zo na het spiraaltje, het schommelt bij mij nogal. (Heb me in ieder geval voorgenomen te wachten met testen tot minimaal 8 mei....) En dit is in ieder geval het eerste rondje. Knap dat je je bezighoudt met websites, ik vind ze vaak zo knap in elkaar gezet! Ik ben net een beetje thuis op Hyves, maar verder kom ik vaak niet. Mijn wederhelft is op pc-gebied een stuk handiger dan ik.

@not, fijn dat je nu met je ongi een startpunt hebt! Ik heb een paar dagen gebloed, maar lang niet zo heftig als vroeger dus of het echt een ongi was? Fijn voor je dat je nu min of meer gericht aan de slag kunt!   En ik ben hier nog maar pas maar teruglezend kan ik alleen maar zeggen dat je hier volgens mij alles kwijt kunt!

Dames, ik ga mijn grote man eens in bed leggen en dan nog even lezen voordat ik naar de buuf ga. (géén wijn voor mij deze keer, just incase, nog even bedenken hoe ik me daar uit ga kletsen, hoofdpijn maar denk ik!)

Fijne avond!
Maud

@juf maud: nee hoor, juist heel leuk die verhalen!

Zo, morgen ochtend de 20 weken echo (eigenlijk 21 weken). Ik ben ben super nieuwsgierig omdat we morgen misschien weten wat het wordt maar ook wel een beetje nerveus: zal alles wel goed zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet goed is, maar je weet maar nooit.

Vanavond heeft mijn man een bed opgehaald (marktplaats) voor Max zijn nieuwe kamer. Het is een halfhoog slaper van Flexa met glijbaan, vindt hij vast leuk! Omdat Max pas 2 is als hij erin gaat, gebruiken we het bed eerst 'normaal, dwz zonder de verhogende onderpoten. Binnenkort kunnen we serieus aan de kamer gaan beginnen. Ik zie al allemaal leuke dingen op de ikea site.

Vanmiddag ben ik even met Max naar de kinderboerderij geweest. Er waren allemaal kleine geitjes, echt super schattig!
We hadden geluk, er was net een geit die ging bevallen, dus dat hebben we live kunnen bekijken. Ging het bij ons ook maar zo gemakkelijk ;-)

Liefs Linda

@linda, leuk zeg zo'n hoogslaper, maar wel verstandig denk ik om eerst maar te gaan proberen zonder de hoge poten eronder!!
Wat spannend he die 20 weken echo!! Laat je nog even weten hoe het geweest is!! Wel grappig trouwens dat je op een zaterdag kan komen, hoef dit niet in het ziekenhuis te doen dan?

@juf maud, gezellig hoor die verhalen ik hou daar wel van.

Heb vanmorgen heel de benedenverdieping gepoetst, pfff ben er moe van, merk toch echt nu dat alles langzaamaan steeds iets moeizamer gaat.
Heb nu ook steeds een beetje kramp in mijn bovenbenen en billen, voortkomend uit mijn bekken, herken dit gevoel wel, had ik tijdens de vorige zwangerschap ook, alleen dan veeeeeeeeeeel later pas!! En na de bevalling had ik dat ook... kan nu dus echt merken dat mijn bekken in beweging zijn, hopen dat het niet te erg wordt!!
Zo nu ff een bakkie zetten, en zo even lekker wandelen denk ik met de kleine,

tot later, x

Hoi meiden,

Het leek er even op dat we het weer niet te zien kregen, maar uiteindelijk deed meneer toch zijn beentjes wijd: jawel.... Max krijgt een broertje!

De echo verliep goed dus was helemaal blij, maar toen we weggingen en ik mijn jas aandeed was het ineens van: je moet toch nog even terugkomen voor een 32 weken echo. De niertjes waren ietsjes breder dan de grenswaarde. Dit komt veel voor en dan vooral bij jongens zij ze en vaak is er met 32 weken niets meer van te zien. Geen reden voor ongerustheid, maar ja, dit komt wel koud op je dak als je net denkt dat alles goed is. Ik weet dat het nergens voor nodig is, maar ik ben toch wel verdrietig. Zal ook wel door de hormonen komen.

We hadden al wel een meisjes naam, maar een leuke jongens naam passend bij Max konden we nog niet bedenken. Maar goed, daar hebben we nog alle tijd voor.

Ik ga nog even van de zon genieten zolang hij er nog is.

Kus Linda

Goede middag meiden,

Hier is het vandaag zo'n slome dag, ik werd vanmorgen wakker en was helemaal niet lekker pijn in mijn lijf, spieren en hoofd, gelukkig ging mijn man met Isabella naar beneden en heb ik nog kunnen uitslapen tot 10 uur, daarna even buiten geweest en gaat gelukkig al weer iets beter, ik hoop niet dat ik ziek ga worden, heb namelijk lekker een weekje vrij. Het bloeden is alleen bij die ene middag gebleven en ben nu zoo benieuwd, nog een weekje......... Mijn man dacht wel dat ik zwanger was en dat had hij de keer dat ik toen zwanger was ook en de andere keren niet, dus ik hoop het echt.

@Juf Maud, Wat vreemd van die bloedneuzen, mijn broertje had ook altijd bloedneuzen als hij mijn moeder miste, ik heb het gelukkig nog nooit gehad (ff afkloppen).Ik hou ook wel erg van lekker eten, laatst haalde mijn man dropjes in huis, dan gaat bij mij ook meteen de zak leeg. Ben helaas ook ietsje te zwaar, maar gelukkig niet zwaarder dan voor mijn eerste zwangerschap. Wat heb jij dan gehad, heb je ook rond dezelfde dag zo'n bloed verloren? Het is hier verder bij die ene middag gebleven, dus ben erg benieuwd, mijn man denkt dat het gelukt is, dat had hij de vorige keer ook dus dat geeft hoop. Wat gezellig zo'n koffie clubje, ik hoop dat je niet door de mand bent gevallen.

@Romaty, ik kan me voorstellen dat je gebroken bent, maar zeker wel voldaan omdat alles zo goed verlopen is, zeker toch een lekker gevoel. Zo dat is idd vroeg op zeg, ik ben al bekaf als mijn meisje om half zeven wakker wordt. Ik probeer hier ook steeds naar babyzwemmen te gaan, dit begint dan om half 10, vaak net als ik de deur uit wil gaan is mijn meisje zo moe dat ik eigenlijk beter thuis blijf en het is te kort om haar nog naar bed te brenge, misschien is dat idd een idee om dan vroeger op te staan. Ga ik ook eens proberen, want het is er de fagelopen 3 x niet van gekomen en het is zoooo leuk.   Wha heerlijk vakantie, ik ben ook deze week lekker vrij. En zo enthousiast aan het poetsen geweest, ik hoop voor je dat het met je bekken niet erger wordt, wel een   beetje rustig aan doen he....

@Danielle, ik denk dat je nergens toe verplicht bent toch. Ik hoop voor je dat je er na de vakantie weer fris tegenaan kunt op school. Ik vind altijd wel erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn. De vorige keer was het raak juist in de maand dat we er niet zo bewust mee bezig waren, maar het is zooo moeilijk om het los te laten.

@NOT, fijn dat je er nu weer helemaal voor kunt gaan en dat je hier je verhaal kwijt kunt.

@Linda,   wat spannend zeg de 20 wk echo, ik kan me nog herrineren dat ik het heel erg spannend vond en wij wilden toen niet eens waten wat het zou worden. Leuk dat je zo met Max zijn kamer bezig bent, dat is iets waar ik ook erg naar uit kijk. Als ik nu zwanger zou worden zou alleen Isabella tegen die tijd nog niet in een ander bedje kunnen, maar goed we hebben nog een wiegje voor de kleine, maar misschien is het wel niet zo, was een beetje aan het fantaseren. Wat leuk ook al die lente dieren, wij waren vanmorgen even bij een weitje met schaapjes hier in de buurt, zo lief hoe die lammetjes bij hun moeder drinken.

Doei allemaal en een fijn weekend verder.
Groetjes Loks

Terug
Bovenaan