Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hai,

@ Janskke

Nou lekker dan!! (Zo'n stagaire) Het zal idd je eerste zwangerschap maar zijn maar zowieso dat kunnen ze toch niet zeggen lijkt me. Ik wil je ook graag wat glitters sturen maar helaas mijn comp/het forum doet raar dus dat lukt niet... Wel goed blijven eten he! Ik ken dat wel hoor ik had het ook ik at nog wel eens tussen de middag warm dan had ik er geen last van enneh manlief laten koken (vooral het vlees werd ik beroerd van!)

@ Danielle

Ja idd druk aan de klus wij doen deze maand ook goed onze best haha!! Heb een keer een ovutest gedaan toen negatief en nu vergeet ik het steeds dus ik laat het maar zo.. Spannend hoor!!!

@Orchiedeke

Ben je de dag nog wat doorgekomen?? Vervelend dat dat nu ook nog eens tegelijk met deze vervelende menstruatie valt!
Ik denk aan je...

Hier de antwoorden op de vragen:

- mooiste liedje aller tijden. Poeh jeetje ik zou het niet weten er zijn er zoveel!!!

- lekkerste drankje. Safari jus

- lievelingseten. Kip tandori

- mooiste acteur. Jude law

- lekkerste jank-nummer. Afscheid nemen bestaat niet.

- lekkerste jank-film. ??

- leukste kinderuitspraak. Het dochtertje van vrienden van ons zei op alles dat is net sa mooi (niet zo mooi) en dan ook echt op alles dat kan in sommige situaties hillarich zijn (ze heeft ook nog eens een beetje een slisstemmtje) maar als ik dat hier nu schrijf is het helemaal niet zo leuk eigenlijk... haha

- grootste blunder. Die maak ik nooooooooooooooooit haha!

zal ook nog even over een aanvulling van deze lijst nadenken!
Xx Wendy.

Dag dames,

Wendy bedankt voor de lieve woorden!!
Ben er geweest en heb het echt heel mooi gemaakt,heb er allerlei bloemetjes gepland en ook een verjaardagskaartje gezet van ons.
Klinkt mss raar maar wou dit echt doen,gaf mij een goed gevoel.Je begrijpt mij wel he.

Nu weer iets raar hoor,nu verlies ik stolsels,echt redelijk groot hoor,heb dit nog nooit gehad,de pijn vandaag was dan minder maar bloed echt heel hard,en dan ineens van die grote stolsels,weet iemand wat dit zou kunnen betekenen of dat ik mij zorgen moet maken?
Ga begin volgende week bellen voor een afspraak bij de gyn,ik moet vrijdag gaan zien voor werk en weet de uren nog niet dus als ik het werk ga doen en ik weet de uren kan ik bellen voor een afspraak en ga ik wel eens langsgaan hoor.

Liefs orchi

- mooiste liedje aller tijden Feel van Robbie Williams en Don't speak van No Doubt
-  lekkerste drankje Bacardi cola en rode vodka red bull
- lievelingseten lastige vraag, ik vind heel erg veel lekker, op dit moment asperges, tapas, sushi en nog veel meer!
- mooiste acteur Het is geen acteur maar een zanger, Robbie Williams.
- lekkerste jank-nummer De 2 die ik hier boven heb staan
- lekkerste jank-film Walk the line.
- leukste kinderuitspraak Lastig, Darren zegt zoveel leuke dingen.. Ik heb een paar uitspraken op mijn site staan http://baby-vonk.groeimee.nl/
- grootste blunder Teveel om op te noemen, maak teveel blunders.

Nou ik ben er weer even, zou gelijk zo de lijst aanpassen, ben 1 mei ongi geworden.
Dat was natuurlijk geen verrassing, helaas.
Ik denk dat het er zoiezo even niet meer van gaat komen, het gaat gewoon niet goed met me, ik vind het zo erg, heb gister uren met marcel gepraat, we hebben veel problemen, en ikzelf heb ook veel problemen met mezelf, dus ik ga weer aan de anti depressiva.
Baal ervan, ik doe het nu al 5 jaar zonder, en het ging opzich redelijk tot er allemaal rot dingen gebeurde.
Maar goed, anti depressiva en zwanger zijn gaat niet samen.
Dus ik denk dat we een jaartje rust nemen, tot het beter gaat met mij en ons.

Maar ik blijf meelezen met jullie, ik ben zoooo benieuwd wat er allemaal gebeurd, en heb jullie toch een beetje persoonlijk leren kennen.

Dus als jullie het goed vinden wil ik graag mee blijven lezen en schrijven, ookal doe ik niet echt meer mee...

Liefs yessie

Lieve Orchi, ik las net je berichtje en zit zowat te huilen....
Meissie, het zit je echt even niet mee hè? Wat erg dat je je vader zo jong al moet missen.... Ik heb nu anderhalf jaar geleden mijn opa verloren en dat doet nog soms pijn. Het harde verdriet zal zeker slijten na een tijdje, maar pijnpuntjes zullen er altijd blijven vrees ik... En nee, natuurlijk is het niet gek dat je het graf van je pap mooi hebt gemaakt! Op die manier ben je toch een beetje bij hem geweest vandaag, ik weet zeker dat hij dat fijn gevonden heeft. Lieve meid, héél erg veel liefs en sterkte voor je!
En die stolsels, ik heb ze ook wel eens maar het klinkt me bij jou idd heftig in de oren. Mogelijk houdt je baarmoeder 'grote schoonmaak', voor Ruben had ik dat ook en toen was ik de maand erna zwanger, dus wie weet... Maar ik zou ècht even contact met de gyn opnemen. Een keertje 'doorlichten' kan nooit kwaad. Wel moeilijk dat je tot volgende week moet wachten, red je het echt niet tussendoor? Al is het even naar de ha? Een tip: neem een (of een aantal) van die bloedstolsels mee. Mijn moeder moest dat ook af en toe naar de doktger brengen zodat hij kon bijhouden of het al dan niet erger werd. Gewoon even in een potje scheppen en meenemen. Misschien niet heel fris, maar artsen zijn heel wat gewend hoor! Het nadeel met wachten tot de volgende week is dat dan je ongi al (ver) voorbij is.

@Daniëlle, leuk hè, die band tussen overgrootouders en achterkleinkinderen. Ruben had ook altijd een hele sterke band met mijn opa. Zo ging hij als peuter eens steeds op zijn voeten zitten, ik plukte hem er steeds vanaf omdat ik bang was dat hij hem pijn deed. Mijn opa kon niet meer praten en kon dat dus niet meer aangeven. Later bleek dat mijn opa die dag hele koude voeten had en het leek dus alsof Ruben die probeerde te warmen. Ook al kon opa niet praten (Ruben natuurlijk ook nog niet echt toen) de band was zó hecht tussen die twee. Later, toen Ruben beter sprak, ging hij opa altijd boekjes 'voorlezen'. Daar mocht ook niemand tussenkomen! En het meest frapante (kippenvelmoment) was een paar dagen na opa's overlijden, de dag na de crematie. Ruben was niet meegeweest, ik vond hem nog te jong. Die avond keek hij me opeens heel serieus aan (met zijn 3.5 jaar) en zei: 'opa is nu bij de sterretjes en daar vind hij het heel fijn, dat heeft hij me gisteren zelf verteld'. Het lijkt dus wel of opa bij Ruben 'op bezoek' is geweest op de dag van de crematie. En ook later (nu soms nog) kan hij vol vuur over zijn 'oude opa' vertellen, hij is hem nog niet vergeten, en zal dat ook niet doen denk ik!

@Yessie, waarom zou je niet mee mogen kletsen? Wel knap dat je je kinderwens evne in de koelkast kunt zetten. Maar goed is het wel, hoe beter jij je voelt, hoe beter dat voor je kindje is. Ik hoop dat jouw tijd ook weer mag komen! Dikke knuf!

Ik zal zelf de vragen ook even invullen:
- mooiste liedje aller tijden:  'dochters' van Marco Borsato (ook al heb ik een zoon...)
-  lekkerste drankje: caf, vrije cola light (merk free choice)
- lievelingseten: wraps, frietjes, durum
- mooiste acteur: Pierce Brosnan, Harisson Ford, Patrick Swayze
- lekkerste jank-nummer: 'afscheid nemen bestaat niet' van Marco Borsato
- lekkerste jank-film: La vita e bella (weet niet of je het zo schrijft...)
- leukste kinderuitspraak: tramperelpoal (zwaar verhaspelde versie van lantaarnpaal in het Maastrichts) of dat Ruben altijd 'pik' zei in plaats van kip. En laatst had hij een lekker snoepje gehad: een hakketakje (bleek een tictacje, hahahaha!0
- grootste blunder: Een kind werd opgehaald uit de klas en ik riep: 'Hesna, kom je, opa is er' Oeps, het was dus pappa...
- samen hyven? Ja, lijkt me leuk!

Meiden, ik ga lekker eten, kom misschien straks nog even. (ga eerst theeleuten met een vriendin vanavond, zij weet van mijn pogingen zwanger te raken en vind dit zo mogelijker nog leuker/spannender dan ik zelf, dus met haar kan ik er héérlijk over beppen!

Liefs,
Maud

ps: zou het misschien een idee zijn om samen een hyves te openen? Dan kunnen we elkaar ook 'zien'. Lijkt je dit wel of niet leuk? (Zal het aan de vragenlijst toevoegen!)

Was ik het bijna vergeten:

nog  9 dagen en dan is Romaty terug van vakantie!!!!

Fijne avond allemaal! Ik ga zo theeleuten bij m'n vriendin dus ik denk tot morgen!

Liefs,
Maud

Hallo allemaal,

Eerst even een reactie op jullie verhalen:

@chantal p: het is zo herkenbaar wat je schrijft over hoe je je voelt. Ik ben zelf ook zo gefocused op mijn lichaam en ben net zo ongeduldig als jij! Zou volgens mij heel goed kunnen dat je al zwangerschapsverschijnselen hebt. Zo klinkt het wel... Hoop het voor je! Denk je echt dat je tot volgende week zaterdag kunt wachten met testen? Zou ik knap vinden, maar is denk wel het best... zie mijn verhaal achteraan dit bericht...

@orchideke: wat balen joh, voor je. Ik las dat je menstruaties steeds meer pijn gaan doen, maar was het nu de eerste keer dat je stolsels had? Mijn schoonzusje verloor grotere stolsels toen ze een miskraam had. Die had toen ook erg veel buikpijn... Hoop natuurlijk dat dat het niet is bij jou, wil je ook niet ongerust maken hoor! Maar weet verder ook niet wat die stolsels kunnen zijn. Er zijn vast nog andere verklaringen voor te geven. Sterkte bij de gyn in ieder geval.

@djurresmamma sterkte bij de gynaecoloog donderdag. Ik duim voor je!

@berg-driel: Dat is hard gegaan zeg, met de tanden van je ventje! Zal inderdaad wel debet zijn aan het feit dat het even zo vermoeiend was. Nou ja, dan het je in een keer een hoop ellende gehad...

@loks: beetje laat, maar nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je dochter. Leuk he? En wat wordt zo'n kleintje dan verwend he? Wij hebben nu nog speelgoed boven staan omdat het allemaal te veel was om beneden kwijt te kunnen. Bas hoefde ook helemaal zijn taart niet. Hij houdt blijkbaar niet van slagroom. Hij was overigens ook erg onder de indruk omdat we met z'n allen voor hem gingen zingen. Vond ie niet echt leuk!

@jansske: Helaas heb ik met mijn twee werkdagen ook de verantwoording. Mijn duopartner werkt ook twee dagen en bij hoge uitzondering staat de directeur dit jaar op woensdag voor de groep. Eigenlijk uit den boze, drie leerkrachten voor een groep, maar het kon niet anders en gelukkig heeft de directeur op woensdag echt zijn eigen vakken met de groep en hebben ze dan ook gym. Maar ideaal is anders. Daardoor heb ik samen met mijn duopartner dus ook de verantwoording voor de groep inderdaad met alles wat daarbij komt kijken...
Spannend is dat he, zo'n echo. Vond ik ook! Pas na de 20-weken echo kon ik wat meer relaxed van mijn zwangerschap genieten. Komt ook omdat ik in mijn omgeving heel wat vervelende dingen qua zwangerschappen heb gehoord en meegemaakt. Dat maakt dan toch dat je wat meer spanning voelt denk ik. Nou ik duim voor je dat het allemaal goed is!

@zonnetje: heel herkenbaar hoor! Ik kan zelf ook aan niks anders denken. Bij ieder pijntje of dingetje denk ik dat dat misschien wel bij een eventuele zwangerschap kan horen. Wat duurt wachten dan lang he?

@maud: leuk dat je nog een oma hebt! Das wel bijzonder volgens mij! Heb jij je nog kunnen bedwingen wat het doen van een test betreft? Ik niet... lees hieronder! Ennuh... ik duim heel erg voor je!

@daniellexx: ja, vermoeiend he, als ze de hele dag willen lopen maar nog niet zelf kunnen, haha, ken ik hoor! En maar steeds mijn hand komen pakken... Nu loopt hij als een kievit. Soms ook wel weer lastig. Hij wil nu overal steeds lopen en natuurlijk wil hij nu absoluut geen handje meer... Ik hoop erg voor je dat je stiekem al zwanger bent. Je weet maar nooit!

@yessie84: wat rot dat het allemaal even niet zo lekker gaat. Wel knap van je om je zwangerschapswens even op de lange baan te schuiven. Het is heel goed om eerst te zorgen dat je zelf weer beter in je vel zit. Als je dingen van je af wilt schrijven, gewoon lekker doen hoor! Misschien kunnen wij je een beetje tot steun zijn. Sterkte in ieder geval!

mooiste liedje: vreemde handen van Marco Borsato
lekkerste drankje: verse jus
lievelingseten: gebakken aardappeltjes
mooiste acteur: weet ik even niet
lekkerste jank-nummer:teardrops van the radios
lekkerste jank-film: The lion king (snif)
leukste kinderuitspraak: mijn broertje zei eens heel ernstig tegen onze opa: "opa, uw wangetjes lijken net rotte appeltjes"
grootste blunder: nou die heb ik heel wat gemaakt. Toen ik voor het eerst naar de sauna ging had ik het nogal koud. Dus toen mijn moeder, tante en nicht op de rand van een badje gingen zitten, ging ik er echt IN zitten... was het een voetenbad...
samen hyven: ja!!

Nou, hoop dat ik de meeste heb gehad. Zo niet, sorry, volgende keer dan maar!

Nu even over mezelf:
Na de negatieve test van maandag had ik met mezelf afgesproken dat ik eind deze week nog een test mocht doen. Je raadt het al: dat heb ik niet gehaald. Ik was er inmiddels vrij zeker van dat ik niet zwanger ben, maar gewoon ontpil-klachten heb, dus dacht gewoon dat ik door nog een keer te testen mezelf te overtuigen dat ik echt geen twijfels hoefde te hebben. Vanochtend heb ik zo'n test van het kruidvat gedaan. Eerst zag ik alleen de controlestreep, maar na een paar minuutjes zag ik toch echt heel heel heel heel heel licht ook een zwanger-streepje. Je snapt het al. Nu ben ik allesbehalve mijn twijfels kwijt en kan toch ook niet geloven dat ik zwanger ben omdat het maar zo'n licht vaag streepje is... Kortom, ik ga morgenochtend dat andere kruidvat testje ook nog maar doen en dan echt pas naar de uitslag kijken van 5 minuten... Pfffff... spannend hoor!

Weet niet of jullie dit herkennen, maar mijn zoontje ligt altijd heel lang wakker voordat hij in slaap valt. Hij is dan wel heel zoet en kletst wat, maar het is echt niet normaal. Hij lag er net om acht uur in, en is pas vanaf half 10 stil...

Nou, ik ga zo lekker in bed liggen. Jullie horen morgen hoe mijn (derde!) test uitviel!!

Groetjes, Lijnmaan

He meiden,

als eerste maar even het lijstje invullen!! Heb er zelf om gevraag he!!

- mooiste liedje aller tijden: dochters en nog veel meer liedjes van Marco Borsato! Ben echt gek op die muziek! Laatst nog naar het concert wit licht geweest, echt super!
-  lekkerste drankje: verse jus en water
- lievelingseten: friet, rauwe witlof en zuurkool (kon niet kiezen)
- mooiste acteur: Vin Diesel
- lekkerste jank-nummer: afscheid nemen bestaat niet (hebben er al meer)
- lekkerste jank-film: geen idee!! Kan bij elke film waar iemand doodgaat huilen! Komt denk ik door het overlijden van mijn zus, want daarvoor heb ik dat nooit gehad
- leukste kinderuitspraak: mijn broertje noemde een harmonicabus, altijd een aan elkaar genaaide bus! Vind het zelf wel grappig verzonnen!
- grootste blunder: eh, ik zou het niet weten!! Zal er eens over nadenken, zal er vast een hoop hebben.

@Danielle, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Altijd heerlijk om even wat te zijn van thuis! Moet je ook maandag weer beginnen met werken?!

@Orchie, heel veel sterkte op deze dag! Zal niet makkelijk voor je zijn en vooral z'on eerste keer niet, al blijft het altijd moeilijk.
Ik herken het niet, de stolsels, maar zou het wel even navragen aan je huisarts hoor!

@Yessie, blijf maar lekker meelezen en meeschrijven vinden wij gezellig! Hopelijk vind je snel een oplossing voor je problemen, maar vind het wel knap dat jullie nu eerst voor jezelf kiezen! Zal geen makkelijke keuze zijn.

@Jufmaud, hoe was je theeleut avond?! Heerlijk gedroomd over baby's en alles wat erbij hoort?

Nog maar 9 dagen en dan is Romaty terug, jippie! Ze zal vast heerlijk aan het genieten zijn van het lekkere weer daar!!

@lijnmaan, wat spannend zeg! Ze zeggen een streep is een streep, maar ja! Vanuit Gelderland hoop ik je te mogen feliciteren! Spannend, zal geen makkelijke nacht voor je worden ben ik bang!
Ik had zelf ook na een aantal minuten een hele lichte streep, dus snel naar de winkels gefietst voor een digitale en daar stond zwanger, misschien een idee??!
Heel veel succes en ik hoop het zo voor je!! Laat je het morgen gelijk weten, wij leven met je mee!!

Ik ga even tv kijken! Ben net even met mijn moeder wat wezen drinken in de kroeg in het dorp! (doen we wel vaker), was weer gezellig! Ben niet misselijk  nu, heerlijk!!
Slaap lekker en tot morgen met hopelijk goed nieuws van Lijnmaan!!

xxx

Terug
Bovenaan