Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Heey meiden!

Domme ik! Ging net naar het toilet en zag wat oud bloed bij het afvegen. Ik denk he?!?! Mijn nod is 19 mei ofzo! Stom stom stom, heb me gewoon een week vergist! Nod is niet 19 maar 13 mei. Pffff! Nou ja, niet zwanger dus. Hoefde dan ook geen week in de zenuwen te zitten das das wel het voordeel. En het verklaart ook waarom ik geen positieve ovutest kreeg. Sukkel die ik ben, hebben weeeeer op het verkeerde moment extra ons best gedaan. Nou ja, deze maand was ik er eigenlijk niet zoooo mee bezig en hebben we het evengoed regelmatig gedaan. Het is jammer, maar op naar de volgende ronde.

Durfde het hier niet zo te vertellen omdat ik het nogal mutserig van mezelf vond, maar ik heb voor mezelf gependeld een maand ofzo geleden en toen kwam er uit dat ik in juli zwanger raak. Beetje zweverig en ik ga er dan ook niet vanuit, maar toch zal i kdie maand wel extra in spanning zitten denk ik zo...

@ Wendy: Fijn dat moederdag toch gezellig was, wel een beetje jammer dat je ouders net jouw vaderdag cadeautje wegkapen hihihi

@ orchi: ik herken je helemaal hoor! Wij waren bij Melanie ook meteen zwanger en nu wil het niet opschieten! Je gaat je toch zorgen maken, ik ben iets zwaarder als toen ik zwanger raakte van Melanie (een paar kilo maar, niet heeeeel veel) en dan ga je toch denken of het daar niet mee te  maken heeft. En jij hebt een vrij korte cyclus  waardoor het lijkt of je heel lang bezig bent. Mijn cyclus is veel langer en dan lijkt het juist of je veel korter bezig bent. Denk maar in maanden, niet in rondes, dan valt het misschien toch nog mee. En  je moet maar zo denken: Je hebt ook meer kansen per jaar...  

Zo eerste werkdag zit er weer op. Nu begint de grote chaos periode. Zoveel  mogelijk activiteiten in het korte stukje tot de zomervakantie proppen,  lijkt  elk  jaar weer een sport! Ach volgende week weer een lekker kort weekje!

X Daniëlle

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Daniellexx
7
24  
8 juni

Yessie84
-
24  
-  

Wendy-Merle
5
25  
18 mei

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
2  na mk
26
7mei?

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
1 na mk
28
??

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Chantal P
1
31
 10  mei

Mama 1977
1 na 3mk
31
10 mei?

Floor        
2
28
6 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

Naam:                            
Leeftijd:        
Ronde:              
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1  
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1  
27-08-09  
09-04-2009
20 weken echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
25-04-09  
20 weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
13 mei intake en eerste echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10

Hoi meiden,

doe een kort rondje want voel me wat gammel. Het is na zo'n tijd weer even wennen om ongi te zijn.
Mijn parallelcollega viel al aan me op dat ik niet helemaal in orde was. Heb het volgende verteld:
Wegens een ontsteking bij de baarmoeder heb ik het spiraaltje tijdelijk moeten laten verwijderen om de baarmoeder tot rust te laten komen. (dit verklaart namelijk het ongesteld zijn), Nou, ze slikte het als zoete koek dus die houd ik erin! Iedereen wist namelijk hoe blij ik was om niet meer ongi te worden door het spiraaltje, en dit is dus een mooie smoes om het te verklaren, vond 'm wel leuk bedacht. Ik wil namelijk hniet dat iedereen het weet, is mijn zaak, toch? Hoe doen jullie dat? Weet jullie omgeving dat jullie 'bezig' zijn?

@Orchi: je gaat idd al even mee. ik hoop dat je snel aan de beurt mag zijn. En idd, als je ongi wordt, naar de dokter hè! Je mamma's letten hier wel op dat je het ook doet!

@Wendy, fijn dat je Merles grafje mooi hebt kunnen maken. Misschien vind je het een hele onbeleefde vraag, maar heb je een foto van Merle's grafje? Of is dat te privé. Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt. Ik hoor zoveel mooie verhalen van je dat ik benieuwd ben naar hoe ze het nu heeft. Snap je me? Het lijkt gewoon bijna of ik je goed ken en Merle ook gekend heb. Ik stop maar met verder typen, want beter kan ik het niet uitleggen, ik hoop dat je me snapt (en niet boos of verdrietig wordt, het is gewoon lief bedoeld )

@ Floor, ik leek me even zwanger te voelen, maar die symptomen bleken van een infectie te zijn. Wel heb ik nu wat gevoelige borsten en ben ik soms wat misselijk maar dat is bij mij bekend als hormoonschommelingen en die heb je nu eenmaal ook als je ongi bent.
Het is gelukkig (nog) niet zo heftig als ik van vroeger ken dus het valt me al met al nogal mee tot nu toe.
Hopelijk hoef ik niet al te vaak.

meiden, ik kruip met een theetje en een boek op de bank.

Veel liefs,
Maud

Hoi Meiden,

@Jansske, ik hoorde vamorgen in het zembad ook een kindje dat Senna hete, had dit nog nooit gehoord, maar het klonk erg leuk.
Wat een gaaf cadeau zeg voor moederdag, kun je lekker foto;s schieten, wij hebben vorig jaar een pansonic lumix gekocht en ben er helemaal weg van ,kan hem echt niet meer missen, een geweldig apparaat.
Kan me voorstellen dat het druk is op de begraafplaats op zo’n dag. Mijn oma en moeder waren er ook, mijn moeder heeft een broertje, dat bij de bevalling is overleden en zijn grafje moest een tijdje geleden verplaats worden en zondag werd het nieuwe grafje onthult.
Wat kun je soms opzien tegen dat werken, heb dat op zondag ook vaak, ik vind het heerlijk hoor, maar moet me er soms wel toe zetten, al sik dan eenmaal geweest ben was het weer leuk.

@Wendy, Balen dat je test neg. Was, maar als je nog niet ongi bent kan alles toch!? Ik hoop het zo.
Fijn dat het grafje weer mooi geworden is.
Lief zo’n zorgzame vader, ik zie het al helemaal voor me, jullie onder de sol en je vader de hele dag maar aan dat ding draaien, hihi. Wat mooi dat jullie zo;n hanger hebben gekregen, volgens mij kom je uit een warm gezin.
Ik was ook verbrand die zondag, met die wind heb je vaak niets in de gaten en gaat het echt snel, heb helaas ook heel erg veel last van zonneallergie. Isabella heeft ook haar eerste kleurtje gekregen op haar gezichtje, toen we s’avonds in bad zaten, zag ik ook dat haar handjes helemaal bruin waren.

@Orchi, Wat jammer zeg dat het zo moet lopen met je zus, maar het komt toch vast wel weer goed….
Vind je het niet eng dat je man op het circuit rijd? Ik zou mijn hard vasthouden denk ik, maar ja als je er misschien aan gewent bent.
Ik hoop voor je dat je het deze maand wat kan los laten, heel veel succes ermee, ik hoop zo voor je dat het dan raak mag zijn.

@Danielle, ow wat gek dat je je verteld hebt, kan gebeuren toch, hoef je idd niet meer in spanning te zitten das toch een flinke meevaller, misschien mag het dan in juli voor jullie raak zijn, kan me voorstellen hoor dat je er dan even extra aan zal denken.
Kan me niet voorstellen dat het door je gewicht komt, als je niet extreem overgewicht hebt heeft dat volgens mij geen invloed op je vruchtbaarheid. Ik had ook altijd zo’n lange cyclus van 39 dagen, wat duurde dat wachten lang altijd. Ik was wel in de 5de ronde zwanger maar het heeft wel 7 maanden geduurd. Gelukkig is mijn cyclus tot nu toe 30 dagen, dus das gelukkig niet zo lang meer.

@Maud, ja zulke dingen hebben ze vaak niet door, mij werd ook wel eens gevraagd of ik een broertje of zusje voor Isabella wel leuk zou vinden dan zeg ik gewoon ja, ze snappen dan toch niet dat ik er echt mee bezig ben en anders vragen ze niet echt door, als ze dit wel doenm laat ik het een beetje in het midden dat ik het eigenlijk niet zo goed weet. Een vriendin die ik ken van de zwangerschapscursus weet wel dat ik er echt mee bezig ben, zij ook dus dat is wel erg leuk. Gelukkig is je ongi nu niet zo erg en ik hoop idd voor je dat het voorlopig weer de laatste keer zal zijn.

Hier eigenlijk weinig nieuws, vanmorgen weer naar zwemmen geweest, Isabella gaat het steeds leuker vinden dus geniet ik er ook meer van. Verder wel een drukke week, gisteren hadden we weer een softbalwedstrijd (14-0) we hebben tot nu toe alles gewonnen dus das erg leuk. Vanavond ga ik gezellig met wat collega’s met een collega mee naar de Bingo. Woensdagavond weer trainen, donderdag avond borrelen met collega’s iedereen neemt dan vaak een lekker hapje mee en is erg gezellig. Vrijdag gelukkig met mijn mannetje thuis, want volgens mij vind hij het niet zo leuk, maar volgende week ben ik toch weer vaker thuis, dus dat komt wel weer goed.

Veel liefs Loks

Dag lieve meiden:),

Alles goed?

Orchi, wat balen van je zus zeg!!! Tjonge wat een gedoe kan dat soms zijn met familie. Heb je helemaal niets meer van haar gehoord? Zou wel zielig voor de kinderen zijn idd. Maar ja wat niet gaat dat gaat niet. Wij zien mijn schoonouders al 2,5 jaar niet meer........ en hoe raar het ook klinkt ik heb er wel vrede mee. Er was zoveel spanning altijd en nu hebben we dit niet meer.

Wendy: wat mooi om te horen over dat je een nieuw knuffie hebt gekocht en het grafje hebt schoongemaakt!!! Spannend hoor meid nog geen ongi..

Maud: jammer dat je ongi bent geworden,, maar idd je weet in ieder geval dat je ichaam werkt.

Floor: beterschap met je griep...... Ik heb trouwens het zelfde als jou zie beneden.

Nou dames ik weet het niet meer hoor. Ik vertelde al dat ik zondag dact ongesteld te gaan worden maar nee hoor. De afgelopen dagen soms wat bruin of rose afscheiding en heel af en toe een pikkeltje bloed................. Nijn hevige buikpijn is weg en voel me ook niet meer ongesteld.
Maar nu is mijn vraag kan je zo laat een innesteling hebben na 10 dagen? Ik heb volgens mij op konningendag mijn eisprong gehad, en 1,5 dag ervoor hadden we geklust en daarna een week niet omdat we het zo druk hadden en moe waren.... Pas achteraf realiseerde ik dat die pijn in mijn buik toen mijn eisprong was, dom, dom. anders had ik hem door de slaapkamer geslingert. hihihihihihihi......
Nu heb ik dus gewoon waterige afscheiding en verder niet. Net nog een test gedaan maar kon niet echt een streep waarnemen, ja wel wanneer ik hem in het licht hield maar dat was alsof je zag waar die is afgedrukt.......
Nou ja ik denk dat ik gewoon maar moet afwachten en anders vrijdag nog maar test, wordt gek van die onzekerheid, prima als ik niet zwanger ben maar laat die ongi dan maar komen!!!!!!!!!!!

liefs,
Chantal

Hallo dames,

Ja idd is het echt spijtig dat het zo is gelopen,weet je,bij mij doet het vooral pijn voor de kinderen,omdat zij er niets kunnen aan doen en ergens toch de dupe ervan zijn.
Maar soms zullen ze wel eens bij oma zijn,als mijn zus eens weg moet of zo en dan ga ik wel tot daar,dan zie ik ze ook nog he,dan doen we het zo maar.

Voor de rest alles redelijk,denk eigenlijk deze maand echt niet aan het zwanger worden.
Vind het knap van me dat ik het kan.
Ik kom nog wel met jullie praten en zo maar het is niet echt door het zwanger worden dat ik hier kom,gewoon omdat we nu zo'n beetje vriendinnen geworden zijn,dat is toch zo he :)

Heb vandaag weer een redelijke dag achter de rug,vanmiddag wel veel moeten wenen,had een cd opgezet want heb hier grote kuis gedaan.
Maar wist niet dat het liedje van papa zijn begrafenis er op stond,dus ja door dit te horen,voel je alles wel even opnieuw,maar langs de andere kant doet het dan ook weer goed om te horen.
Is het liedje van marco borsato,van het water.
Niet lopen op het water he.
Vond dit echt een mooie tekst.
Had ook nog een van mariah carey,noemt sunflowers for alfred roy.
Als jullie ooit eens de kans krijgen om er naar de luisteren,zeker doen.
Heeft ze eigenlijk voor haar papa geschreven die ziek was en daar beschrijft ze het hele proces eigenlijk,echt een mooi liedje.
Maar in de dienst van de begrafenis is er iets mis gegaan en hebben ze het niet gespeeld,maar heb wel een deel van de tekst op het doodsprentje gezet.

Zo kga nu wel verder doen want moet Dyenthé halen van de otnthaalouder,denk dat dit bij jullie gastouder noemt?

Liefs orchi

Hoi meiden,

hèhè, ik voel me langzaamaan weer wat beter. Ik heb het ergste van de ongi alweer achter de rug. Voorheen was ik ruim 10 dagen ongesteld, nu is het dag 3 en het neemt echt al af. Ik ben er wel blij mee!

@Loks, lekker zeg, jij bent ook een bezig bijtje! Ik herken dat wel hoor, ik doe er ook vanalles bij, ben verkeersbrigadier, computermoeder en ben voorzitter van de ouderraad (oh ja, en dan werk ik ook nog  4 dagen ,lol!)
En ook mijn mannetje wil dan wel eens zuchten als ik weer de deur uitmoet. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben 's avonds ook wel graag thuis!

@Chantal, ik heb in het verleden 6 jaar geen contact met mijn ouders en zus gehad (dit onder invloed van mijn toenmalige vriend), destijds had ik er vrede mee (dacht ik) maar ik  heb er nu nog pijn van dat ik zo'n groot deel van hun leven gemist heb, zo ook de geboorte van mijn oudste neefje, het doet nog pijn hoor....
Gelukkig is het weer helemaal goed. Helaas moet ik mijn zus nu alweer  7 jaar grotendeels missen want ze is met haar gezin naar Canada verhuisd. We bellen en mailen wel maar het is gewoon veel minder intens dan vroeger. En dat doet soms weer pijn... Zucht...
Wat balen die onzekerheid, zwanger of niet... Je zit wel al twee dagen over je NOD, is je cyclus normaal regelmatig? Nog even geduld (héél moeilijk, ik weet het...) en dan over een dag of twee nog eens testen, De duimen staan omhoog voor je hier !!

@Orchi, lieve meid, het zit even tegen hè. Ik weet zeker dat je zus gauw een keer zal beseffen dat er een fout gemaakt is en dat jullie elkaar dan weer zullen gaan zien. Geef het even tijd, het is moeilijk maar het komt beslist goed!
En af en toe is het even heerlijk om te huilen, ja toch? Bij mij  gebeurt het nogal eens bij het liedje 'opa' van Marco Borsato. Zeker vlak na het verlies van mijn lieve opa. Ik mis hem vaak nog zo... En het liedje 'water' ken ik, dat is zó mooi! Die man heeft een gouden combinatie met zijn stem en de teksten van John Ewbank. Dat is heel vaak gewoon kippenvel.
Lieve meis, even een dikke knuf voor je: want ja, jullie zijn ècht vriendinnen van me geworden! Ik heb het gevoel dat jullie me ècht kennen! I you!
En o ja, een onthaalmoeder heet hier idd een gastmoeder of gastouder, ik vind hier het Belgische woord eigenlijk mooier hoor!

Nog een nieuwtje: Ruben is zijn eerst tand kwijt, voor foto's zie de Hyves!!

nog  3 dagen en dan is Romaty terug van vakantie!!!!
Het wordt echt aftellen meiden!!

Veel liefs en een fijne avond meiden,
 Maud

Heey meiden,

@Wendy, wat fijn dat je moederdag goed door bent gekomen! En wat lief van je ouders dat je beide een beschermengeltje kreeg! Moet je goed doen, dat je ouders extra aan je denken deze dag.

@Floor, nog niet ongi?!

@Danielle, ik hoop het voor je dat juli jullie maand is! Het is jullie ook zo gegund. Balen dat je ongi er weer is, maar net wat je zegt, zit je in ieder geval niet in spanning.

@jufmaud, das inderdaad een goede! Niemand wist dat we weer bezig waren en ik denk ook dat er een hoop zullen schrikken, omdat de kids zo dicht op elkaar zitten (verschil 15 maanden). Wat een leuke foto op hyves zeg!!

@Loks, ik heb ook een panasonic lumix gekregen, toeval. Was het grafje van de broer van je moeder mooi! Waarom is het eigenlijk verplaatst (als ik vragen mag).

@Chantal, pfffff erg is dat he! Je weet gewoon niet waar je aan toe bent! Heb je ergens last van of helemaal nergens??

@Orchie, wat een vervelende situatie waar je in zit. Hopelijk ziet je zus in dat je het niet express aanzette en komt ze het snel uitpraten.

Sorry dat ik op iedereen zo kort heb gereageerd, maar ben nu echt moe!! Morgen is de dag, echo( tenminste dat denk ik, of alleen intake??) Ik vind het zo spannend! Om 11.00 uur hebben we de afspraak!!
Vandaag naar het cb geweest en Senna weegt nu 8650 gram! Alles ging goed, geen bijzonderheden! Ook nog naar de tandarts geweest, moest foto's maken, maar dat kon dus niet!! Heb ze het maar verteld, na morgen mag toch iedereen het weten! Wat kan een tandarts enthousiast doen!

Nou meiden, slaap lekker en ik kom morgen even vertellen hoe het was, xxx

@ janske, spannend morgen, veel plezier.
hoe oud is je dochter eigenlijk? ik zag dat ze nog geen 9 kilo was.

@ maud, fijn dat je je al beter voelt. en wat erg he, dat je zo goed wordt in "liegen" om maar alles verborgen te houden.

@chantal, en al ongi?

ik ben waarschijnlijk wel zwanger. heb vanmorgen een test gedaan en mijn man en ik dachten allebei een hele lichte streep te zien, we durven er niet helemaal van uit te gaan en doen er vrijdag nog 1.de streep werd wel steeds duidelijker, maar toen waren 5 minuten ook om. ik moet gaan joris huilt en wil samen spelen.

gr floor

Terug
Bovenaan