Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hey loks,

Als je zwanger bent mag je ot maximaal 3000 mg paracetamol op een dag... Dus dat moet geen probleem zijn.
Ik heb de laatste 3 verstandskiezen een half jaar naar de geboorte van emma laten uithalen, zag er ergggg tegen op, maar ik dat als ik een bevalling kan, kan ik dit zeker.. Viel me ook erg mee moet ik zeggen. de eerste verstand kies een paar jaar daar voor had ik veel meer last van. Ja het doet pijn, maar net als bij een bevalling elke mens is anders en je weet niet hoe het gaat verlopen!!!!!

Nou meiden, ik ben nog steed niet ongi!!!! Morgen even testen halen en idd maud ik denk dat ik ze van de kruidvat haal.

Nou fijne avond en wat zo het fijn voor iedereen zijn als de toppers door gaan naar de finale!!!!!!!!!!!!!1 Zo niet dan moeten we nooit meer mee doen!!!!!

liefs,
Chantal

@Loks,

Wat grappig dat je vader hier uit de buurt komt, is 't 'ie een ''echte schwabe also''
Wij wonen hier omdat mijn man hier woonde ivm studie, hij is oekrains en ik wilde ruim 2 jaar terug wel eens wat anders, maar t valt me best tegen.Kennelijk ben k niet gebouwd om buiten NL te wonen, heb wel vaker heimwee gehad, haha.Mijn man gaat binnenkort beginnen met de inburgerings cursus en als we 3 jaar getrouwd zijn (nov...) dan gaat 'ie de  Nederlandse nationaliteit aanvragen....

Succes met je kies

Liefs XXX JIG  

Hoi meiden,

zo zeg ik dat het rustig is en zo wordt er weer veel geschreven.
Laten we beginnen met de mededeling van de dag:
nog  1 dagen en dan is Romaty terug van vakantie!!!!
Dus als alles goed is komt ze morgen of overmorgen terug thuis en hopelijk ook terug op het forum. Ik spreek namens mezelf (maar ook jullie denk ik) dat ik haar erg gemist heb!
Gek hè, het is hier heerlijk druk en toch mis je iemand als die al even niet geweest is.

@mamma 1977, het is dan ook fijn je hier weer terug te zien!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je even tijd voor jezelf nodig had. Dat zal ik ook never nooit niet iemand kwalijk nemen (ja hoor, ook juffen kunnen lekkere kromme zinnen maken)
En mamma, er bestaan geen stomme vragen. De enige stomme vraag is de vraag die niet gesteld wordt (motto in mijn klas!)

O, meiden, deze moet even tussendoor, Ruben maakte net zó'n leuke opmerking. Hij was op de wc en ik deed de deur open. Toen riep hij: 'je mag mijn pielemuis (je, zo noemen wij dat hier) niet zien!' Dus toen zei ik: 'die heb ik anders zelf gemaakt'. Wat meen je wat zijn antwoord was? 'Niet waar, die heb ik van [sjésekku] (Maastrichts voor Jezus) gekregen. ik vond het echt zó komisch!

@Jansske: wat heerlijk voor je dat alles in orde is met je kindje!! Je maakte je een beetje zorgen hè meissie. Fijn om dan nu te horen dat alles in orde is!

@Orchi: er bestaan volgens mij speciale verduisterende rolgordijnen met een die op het raam bevestigd kunnen worden zodat er ook aand e zijkant geen licht meer doorheen kan. Wij hadden die afgelopen zomer in het vakantiehuisje en toen was het echt pikdonker. Volgens mij was die van Velux, niet echt goedkoop misschien maar wel effectief. Maar misschien zijn er ook goedkopere varianten van?
Ik vind het ook heel goed van je meissie! Ik ga dat deze maand ook proberen. Natuurlijk wel even letten op de klusdagen, want eerlijk is eerlijk, we doen 'het' normaal geen 4 keer per week meer. We worden toch een dagje ouder .
Maar verder een beetje relaxed door de maand heen glijden hoop ik!

@JIG: leuk om zo wat meer over mensen te weten te komen.
Wonen in Duitsland zou mij ook niet echt trekken denk ik...
En ik zie dat je getrouwd bent met een Oekrainer, leuk zeg! Waar heb je die opgeduikeld? (Oei, dit klinkt misschien raar, maar het is lollig/vriendelijk bedoeld, maar jou kennende neem je het zo ook wel op!!) Een collega van ons is getrouwd met een Roemeense. In zijn geval een echte 'importbruid'. Dit klinkt heel oneerbiedig, want het is een schat van een meid en nog heel mooi ook! Maar als je hem zou zien zou je mijn omschrijving begrijpen. Hij is een beetje type mister Bean, maar dan niet zo lollig en leeft gewoon verder als vrijgezel, ondanks dat hij getrouwd is en sinds kort (op zijn 48!!) vader.

Weer even tussendoor: ik was laatst op de hyvespagina van een meisje/vrouw die ik van een ander forum ken. Zij is gelijk met mij destijds bevallen van haar derde kindje. Maar ik sloeg een beetje achterover van de oma-kleinkindfoto's op de pagina. Zij is namelijk op 34-jarige leeftijd oma geworden.... Zowel zij als haar oudste dochter waren er erg vroeg bij... Zij heeft na  het forum  nog een zoontje gekregen en had zoon en kleinkind gelijk vast. De 'oom' op de foto was amper groter dan het kleinkind... Ik moest er toch ècht niet aan denken om nu al oma te zijn....

@Loks, lieve meid, je bent nooit stom hè! Ik herken dit héél erg! Ik heb ook al mijn verstandskiezen eruit. Drie door de tandarts getrokken, de vierde moest door de chirurg verwijders worden omdat hij gekanteld was. Ik heb daar een paar dagen vies pijn van gehad maar had voldoende aan een paar paracetamolletjes op een dag. Mijn pijngrens is volgens mij wel wat hoog. Maar ik hoor ook hier van anderen dat het verschillend wordt ervaren. Het heeft bij mij wel ruim 4 jaar geduurd eer ik de moed verzameld had om de afspraak te maken bij de chirurg.....
Enne, dat recept van die cake, kun je die eens op de hyves zetten? Die wil ik ècht wel eens maken hoor!
En 4 dagen werken veel? Uhm, ja eigenlijk wel ja.. Gelukkig werkt Vincent er ook 4 en hebben we dus ieder een Ruben-dag. Ik zou wel minder willen werken maar helaas is het wonen in een stad wat duurder en we redden het niet met een dagje minder. Vincent zou het liefst huisman zijn, jammer genoeg krijgen we daarvoor nog niet genoeg betaald in het onderwijs, dus werken we met z;n tweetjes. Ik werk overigens ook nog wel vaker thuis. Dingen ontwerpen enzo.
Ik heb trouwens vorig jaar in het Praxis-bulletin gestaan. Ik meen in het juni-nummer. Ik heb een thema (Ramadan)   geschreven en Margot Wouterse (die ik goed ken) heeft daar samen met mij een artikel over geschreven. Sindsdien benaderd Praxis mij af en toe of ik weer wat wil schrijven, mijn schrijfstijl bevalt hen wel... Dit jaar heb ik daar geen tijd voor gehad, maar volgend jaar zou ik dat graag doen! Dus wie weet, ik houd jullie op de hoogte!

@Chantal: je maakt het wel spannend hè! Ik vreet onderhand een bezem als jij niet zwanger bent!! Wel leuk, weer een boel zwangeren onderhand!

Nog even een vraagje, ik zie een aantal namen in het lijstje die ik niet ken, of ze gebruiken hier misschien een andere naam, het zijn:
Yessie, Denys, NOT, zonnetje 4. Wat gaan we daarmee doen? Weet iemand of zij recentelijk nog geweest zijn? Alleen Yessie heb ik volgens mij wel eens hier gezien.

Nou meiden, ik brei er eens een eind aan, het is weer een enorme lap tekst geworden... Maar ik wil nu eenmaal graag uitgebreid met iedereen 'kletsen'!

Ik strooi wel nog even een zooi glitters voor iedereen die ze gebruiken kan:

Love you girls, and: Let your light shine!!!!!
Ik ben er helemaal klaar voor, heb zó'n zin in vanavond, ik hoop dat de jongens doorgaan want ze verdienen het!!!

Tot later meiden!

Maud

Hey Hey Maud je wilt me toch niet stiekem van het forum afgooien he!!
Ik lees trouw elke dag met jullie mee (schrijf niet zo heel vaak)maar volg jullie wel.
Ennuh even te reageren over die vrouw die al op dr 34ste oma is lijkt mij ook niks.....
Maar eh ik lees mee en ik zal nog even wat over mezelf vertellen.

Ik ben zonnetje4 en ik ben 25 jaar mijn vriend en ik zijn bezig voor een tweede kindje 20-21 mei is mijn nod
Opzich voel ik me we vreemd lage rugpijn,buikpijn en ik eet best veel maar goed het zegt nog niks.
Morgen ga ik met mijn gezinnetje een weekje op vakantie naar Duitsland dus dan horen jullie echt even niks van me maar verwijder me niet please.....

nou meiden die zwanger zijn geniet!
En meiden die nog aan het proberen zijn toi toi toi!!!!!

Liefs Zonnetje4

dit is mijn dochter Nynke ze is 14 maanden

@ orichideke, knap hoor, dat je de zwangerschap zo los kunt laten. en als ik jou was, zou ik inderdaad snel wat voor die ramen kopen, jakkie wat is dat vroeg. wij hebben gelukkig rolluiken, maar bij mijn ouders is Joris ook eerder wakker. hier kan die wel om half 7 wakker worden, gaat ff kletsen en dan weer slapen :)

@janske, wat fijn zeg dat alles goed gaat. hoe ver ben je nu al, als je de armpjes en beentjes al ziet?

@maud, ik moet echt lachen met jou, hele verhalen en dan van die grappige dingen ertussen en vooral de toppertjes, hahaha ik heb ze trouwens eens zien optreden, best leuk. ik kreeg korting op de kaartjes, anders had ik het niet gedaan hoor.

@chantal, spannend hoor, ga je morgen testen?

@loks, wat vervelend zeg met die tanden.
maar kan een verdoving kwaad bij een eventuele zwangerschap? ik weet dat het eten en drinken de eerste weken nog niet uitmaken. ik heb bij de eerste namelijk bij de dokter nagevraagd of ik al alles moest laten staan. en dat hoefde niet, omdat de navelstreng zich pas later ontwikkeld ofzo. maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de verdoving.

nou ik ga morgenvroeg weer testen, ik weet bijna zeker dat ik zwanger ben. echt zwanger voel ik me nog niet, wel merk ik het met eten en ik ben heel moe, maar toch te hieper de pieper om te slapen.
toevallig vragen nu meerdere mensen of ik zwanger ben, of ze het aan mijn neus kunnen lezen, ze begonnen dit al te vragen toen ik nog dacht dat het echt niet zo was. ik hoop wel dat ik snel voor de echo kan, altijd wel weer fijn.
de vorige keer hebben we het onze ouders pas gezegd toen we de echo hadden, maar nu wil ik het wel meteen vertellen, alleen vind mijn schoonvader het nieuws zo leuk dat hij het de vorgige keer tegen ons verzoek in heeft liggen rond vertellen en dat wil ik echt niet aangezien ik op een mbo werk en niet wil dat alle studenten het weten.
nu ik dit schrijf merk ik dat ik er echt vanuit ga dat het zo is, nou morgen weet ik het. we gaan een weekend weg, maar probeer het nieuws even te laten weten.

fijne avond.

gr floor

Tjonge als je hier gewoon een paar dagen niet komt en je wilt alles een beetje bijhouden heb je een probleem geloof ik..... dus mama1977 ik snap je dat je het niet allemaal bijleest!! haha

@ Loks

Ik heb in december 2 verstandskiezen laten trekken bij de tandarts (de bovenste) en heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad! Ik vond de verdoving wel erg naar omdag mijn keel helemaal dicht ging zitten, maar dag heeft verder niets met pijnstilling te maken, ik heb toen ik merkte dat de verdoving uitgewerkt was wel een paracetamol ingenomen omdat ik bang was voor de pijn maar dat was niet eens nodig geweest. Ik weet vanuit mijn opleiding (kraamzorg) dat je als je bv geeft en zwanger bent gewoon paracetamol mag nemen als je bijv. een keizersnede hebt gehad dan slik je dat ook als pijnstilling.

@ Jansske

Wat goed dat de echo zo goed ging!!!!! (hele goede zin he maud???)

@ Floor

(Alvast) GEFELICITEERD!!! Wat spannend morgen is het vrijdag dan ging je toch nog een keer testen??

@ Orchideke

Wat knap van je dat je er nu zo mee om kunt gaan!!! Ik hoop het toch zo dat het deze keer raak mag zijn voor je!

Als iemand mij nog iets gevraagd had vraag het dan gerust nog een keer ik heb niet alles nagelezen.... Sorry!! Gisteren is mijn zusje nadat ze voor de 4 e keer examen heeft gedaan geslaagd voor haar autotheorie!!!! Ik ben zo blij voor haar, we zijn gisteravond even bij haar geweest vandaar dat ik er gisteren ook al niet was. (mijn zusje heeft een kleine achterstand op leeftijdsgenoten vandaar dat ik nu zo trots op haar ben!! Dit had ze echt even nodig ze zag het namelijk niet meer zo zitten ze is nu 2 jaar bezig met lessen en als ze dus haar theorie had dan ging de instructrice aanvragen voor de tussentijdse toets, ze ziet om haar heen vaak dat het heel makkelijk gaat en bij haar zat het dus even tegen maar dat is ze nu volgens mij alweer vergeten haha) Nou meiden ik denk dat ik zo mijn bed in duik ben bekaf...

Nogmaals iedereen die ik vergeten ben sorry!!!!!!!!!!!

Xx Wendy

@Maud. Leuk dat Romaty weer bijna terug is. Ik heb haar ook gemist ookal ben ik niet op het forum geweest. Ik heb jullie namelijk allemaal gemist!

Leuk zijn die uitsprakken van kinderen soms hè.
Laatst zat mijn dochter met m'n man aan tafel. Ik stond in de keuken. Hoorde ik haar ineens heel serieus zeggen: "Pap, mama is echt gaaf hè?"
Zo leuk om te horen!
Ik zag trouwens op een foto dat je zoon een tand kwijt is. Mijn dochter is gisteren ook haar eerste verloren. Dan ben je toch wel trots! Wel vroeg hoor. Ze is pas 4,5. Hoe oud was jou zoon nou ook al weer? Toch ook zoiets?

@Zonnetje. Wat een schatje! Geweldige foto. Fijne vakantie.

@Floor. Spannend hoor! Als je zo sterk het gevoel hebt dat je toch echt zwanger bent zal het wel zo zijn. Ik ben benieuwd morgen. Jij ook een fijn weekend.

Liefs, mama 1977.

Terug
Bovenaan