eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

Hoi hoi!

Vandaag lekker vrij. Heb zo'n heftige week gehad. En ben ook nog snotverkouden! Blegh! Wij allemaal trouwens. Mars snottert al een tijdje, Melanie hoest 'r longen uit 'r lijf en ik doe van allebei een beetje. Melanie is al de hele week wat hangerig. Door die verkoudheid natuurlijk en ik zag gisteren dat er weer een tand aan het doorkomen is. Rechtsboven dit keer. Dat betekent 3 tanden in 2 weken! En ik denk dat er wel meer aan komen want ik voel boven nog meer bobbels...

Van de week is een collega van Mars bevallen van een zoontje. Heb zojuist de foto's bekeken en dan heb ik toch wel weer zoiets van: Was het hier ook maar weer zover! Ik geef mezelf niet veel kans dat ik deze maand al zwanger ben (door die verkoudheden  heeft het klussen niet  echt prioriteit) maar omdat ik toch gestopt ben en trouw foliumzuur  slik, blijft de hoop wel aanwezig... Hopelijk is volgende week ongeveer mijn nod, dan weet ik weer waar ik aan  toe ben!  

Hoi meiden,

Ik heb toch ook wel een stiekeme voorkeur voor nog een zoontje hoor !
Natuurlijk is gezondheid het belangrijkste en zou ik ook met een dochter
heel gelukkig zijn.
Hebben jullie ook dingen waar je weer tegenop ziet tijdens de zwangerschap?
Ik ben de eerste 3 maanden erg misselijk geweest en moet met 16 weken een vruchtwaterpunctie ondergaan.
Moet zeggen dat ik dat best eng vind en dan is het nog niet eens zover !!
Ben benieuwd wie van ons, de eerste gelukkige is !!

groetjes,
Cora

Hee hoi,

Er zijn weinig dingen waar ik tegen op zie, sorry, maar ik heb een  goede zwangerschap gehad. De nachten en zuurbranden waren niet altijd even geweldig, maar daar kon ik   wel mee omgaan.
Heftig vond ik een week voorweeen en de griep, maar gelukkig heeft de VK me toen geholpen door me te strippen, daar ben ik  nog steeds blij mee!!!

Ons kleine reusje wordt wakker, tot gauw!

Liefs Lientje

he meiden,

Ik zie eigenlijk het meest op tegen het feit dat je weer rustiger aan moet doen enzo. Ik ben nogal een bezig bijtje en dat viel me de vorige keer vies tegen. Ook het moe zijn de eerste 4 a 5 maanden vond ik erg vervelend. En oh ja, die pijnlijk ribben oefff, hihi al met al toch nog wel een paar dingen!!~En dan nog niet gesproken over misselijk zijn en maagzuur!!
Maar eigenlijk heb ik een goede zwangerschap en bevalling gehad!
Ik was 39 weken en 1 dag zwanger, toen mijn vliezen om 5 uur 's morgens braken, en om 12.58 uur  was onze kerngezonde zoon er al!! Had al om 11.00 uur volledige ontsluiting maar het persen heeft dus bijna 2 uur geduurd! Heb dus ook een knip gehad (au) en ze hebben vreselijk hard moeten duwen en trekken, maar goed daar hebben we het maar niet meer over hihi!! En ik ben gewoon thuis bevallen, heerlijk vond ik dat! Moest wel bijna alsnog naar het ziekenhuis want mijn placenta wou maar niet komen, maar na een uur kwam deze alsnog, gelukkig!

Waar ik nu eigenlijk bang voor ben is dat ik bijvoorbeeld 9 maanden moet spugen ofzo?! Dat lijkt me zo vreselijk! Heb echt respect voor de vrouwen die zo een zwangerschap hebben volbracht!!

Yes het weekend. Ga zo lekker de kleine eten geven en in bad stoppen, en daarna ga ik zelf lekker eten en languit op de bank! Heb net lang in de file gestaan onderweg naar huis, pfff wat een dooddoener is dat toch!!

Ben trouwens wel benieuwd naar jullie bevalllingsverhalen....

x romaty

Heey,

Ik heb eigenlijk ook niet echt iets waar ik tegenop zie. De eerste maanden ben ik helemaal fluitend doorgekomen. Als ik niet wist dat ik zwanger was, zou ik het ook niet gemerkt hebben... (ja ik weet hoe het klinkt ) De laatste maanden werd het wel iets zwaarder. Heb veel last van zuur gehad, maar het was allemaal wel te doen. Ik wilde vreselijk graag thuis bevallen, maar Melanie had er geen zin in. Ik ben met 42 weken ingeleid in het ziekenhuis. s'Ochtends om half 7 gingen we er heen. Ik ha nog maar 1 cm ontsluiting en het was nog niet helemaal verweekt allemaal, dus ik kreeg eerst een gel. Rond 13 uur kwamen ze weer toucheren en had ik 3 cm ontsluiting. Toen werden mijn vliezen gebroken en kwamen de weeën goed op gang. Rugweeën, in een weeën storm. Toen ik om 16 uur nog maar 1 cm erbij had en ik helemaal op was van nonstop weeën kreeg ik een ruggenprik. Dat was nog even spannend, want toen de prik gezet was kreeg Melanie het binnen benauwd en toen zij weer op adem kwam zakte mijn bloeddruk ineens mega hard naar beneden.  Uiteindelijk was ik om 18 uur terug op de  kamer. Uitgerekend dat het nog een uur of 5 zou duren voor volledige ontsluiting belde ik nog  even met mijn moeder, maar om 19 uur begon het apparaat waar ik aan lag heel hard te piepen. Melanie had het weer benauwd. Gyn kwam er bij. Eerst nog overwogen iets te geven (geen idee wat, ik was in shock) toch nog getoucheerd, volledige ontsluitong! Ruggenprik uit, en persen maar. Nou dat was nog even lastig kan ik je vertellen. Ik voelde helemaal niets meer, niet eens mijn benen! Laat staan dat ik kon persen! Op een gegeven moment kwam het gevoel wel weer terug toen ik er bijna was en deed het weer heeeel zeer. Ik kreeg nog 1 kans en die pakte ik. Met behulp van een knip en de pomp werd om 21.08 uur op 7 maart onze Melanie geboren...

Ik weet het nog zo goed allemaal, net of het gisteren was

He Danielle,

Nou dat is best een heftige bevalling geworden bij jou zeg!! Poeh, petje af hoor meid!
Bij mij was het dan een stuk rustiger, ben nog lekker onder de douche en in bad geweest enzo!!
Alleen het laaste stukje tijdens het persen was vreselijk!!
Ik kreeg het zelf niet voor elkaar, kon heel goed persen maar Tygo lag gewoonweg verkeerd, hij kon niet verder, dus een flinke knip, dan moest het wel lukken, niet dus.
Afijn nog een knip!!! AUW!!! Zelfs toen lukte het nog niet! Toen moest de kraamverzorgster mee gaan duwen, want hij moest er nu echt uit, nou ik kan je vertellen dat het echt niet, maar dan ook echt niet fijn is, als je vreselijke weeen hebt, je tot twee keer toe ingeknipt bent, de verloskundige aan de onderkant staat te trekken en dan de kraamverzorgster (schat van een mens) met haar volle gewicht boven op je zwangere buik vol gekneusde ribben gaat duswen zo hard als ze kan! Ik heb haar dan ook vervloekt!! hihi heb ik wel mijn excuses voor aangeboden hoor, want ze schrok daar wel heeel erg van, oeps!!
Maar goed, je bent de pijn zo weer vergeten, maar de belevenis op zich, alsof het gisteren was!!

dag dames,

ook wij gaan voor een tweede!
ik ben bijna 32 jaar, getrouwd  en moeder van een zoontje dat a.s. maandag 1 jaar wordt. ik werk 27 uur per week als jurist.
na de bevalling vorig jaar ben ik niet meer met anticonceptie begonnen, omdat het een jaar heeft geduurd voor ik zwanger was van mijn zoontje en de kans dat ik tijdens borstvoeding zwanger zou worden heel klein was. bovendien was  een tweede kindje ook al meteen na de bevalling welkom.
ik heb vervolgens 10 maanden borstvoeding gegeven en gedurende die tijd bleef mijn menstruatie weg. inmiddels  ben ik  bijna twee weken geleden  weer voor het eerst ongesteld geworden en we kunnen het nu dus weer  echt gaan proberen! ik zit nu op dag 12 van mijn cyclus, dus er wordt op 't moment hard gewerkt...
mijn NOD is 28 november.

leuk om hier met meer mama's te praten die hopelijk allemaal snel weer zwanger zijn!

groetjes!

Hallo allemaal,

Ook ik heb behoefte aan wat gesprekspartners, dus hier ben ik, ik ben 24 en heb een dochter van 2,5. Ook wij hebben alle voors- en tegens af gewogen, wij hebben namelijk een 3-kamer benedenwoning en eigenlijk niet de financiele middelen om te verhuizen, nu hebben wij besloten om een extra kamertje te maken door onze slaapkamer door tweeen te delen.

Ook heeft mijn dochter nogal wat problemen gehad na de geboorte wat mij wat tegen hield om nog een kindje te willen, maar inmiddels wordt de behoefte toch wel erg groot en zijn we nu 4 maanden bezig, helaas nu net weer ongesteld, maar we gaan vrolijk verder!

Leuk om wat van andere jonge moeders te horen!

Groeten,

Laura

Terug
Bovenaan