Hoi dames,
Als het mag zou ik graag met jullie willen meeschrijven, want ik ben op dit moment ook bezig met mijn 1e ronde Clomid. Enkele van jullie ben ik al tegengekomen op een topic dat ik eerder deze week had geopend (Clomid zonder pcos), maar aangezien ik hier ook al een tijdje meelees zou ik het leuk vinden om aan te sluiten.
Ik ben Ina, 28 jaar en inmiddels 20 rondes bezig voor ons 1e kindje. Er is bij mij geen pcos o.i.d. vastgesteld en het duurde een tijdje voordat we 'officieel' de MMM in konden. Het ging bij mij van 0 naar 100 in een week tijd: na maanden niks te hebben gehoord van onze fertiliteitsats, werden we eind mei/begin juni uitgenodigd voor een zaadonderzoek én werd een week later gelijk besloten om te starten met Clomid 50mg. Dat snelle besluit baarde me zorgen, vandaar dat ik hier een topic had geopend.
Maar dat lijkt allemaal mee te vallen, want afgelopen donderdag heb ik op CD10 mijn 1e echo gehad en volgens de arts viel de opbrengst 'tegen': één follikel van 10mm en een bms van 4,5 mm. Nu ben ik niet heel bekend met gemiddelden en wat wel/niet normaal is, maar volgens haar kan het alle kanten op gaan. Bij ons in het ziekenhuis doen ze helaas geen metingen op zaterdag en op maandag was er geen plek, dus mijn eerstvolgende meting is dus a.s. dinsdag (CD15).
Ik verwacht er niet veel van, want ik heb vanmorgen een ovutest gedaan en die was negatief. Bovendien ovuleerde ik voor Clomid op ca. CD 20/21, dus hoe groot is de kans dat Clomid daadwerkelijk gaat zorgen voor een kortere cyclus (wat volgens mijn gyn wel de bedoeling zou moeten zijn). Ach ja.. we gaan het zien dinsdag!
Sorry voor dit lange verhaal, maar hopelijk hebben jullie nu een beter beeld van mij en mijn situatie