Dank je wel, ChaCha! Ik krijg Clomid voor mijn onregelmatige cyclussen met tussentijdse bloedingen. Na het stoppen met de pil lukte het mijn lichaam om wat voor reden dan ook niet om mijn cyclus op te pakken. De twee maanden voordat ik aan Clomid begon, leek mijn cyclus zich een beetje te reguleren. Daarvoor had ik nieteens een duidelijke menstruatie, enkel tussentijdse bloedingen, dus het was praktisch onmogelijk om een cyclus te herkennen - laat staan een NOD. Meestal begon mijn cyclus goed, maar na de eisprong begon ik na ca. 6 à 7 dagen al bruin bloed te verliezen in redelijk grote hoeveelheden. Gelukkig (!) kon ik de afgelopen twee maanden mijn menstruatie onderscheiden van al dat bruinverlies, dus kon ik met Clomid beginnen zonder eerst Provera of Primolut in te nemen. Geluk bij een ongeluk denk ik maar.
Persoonlijk dacht ik al die tijd dat er iets mis was met mijn progesteronwaarde, omdat de bloedingen steeds vlak na de eisprong begonnen. Maar de ronde voor Clomid mocht ik eindelijk een bloedonderzoek doen en daaruit bleek dat ik juist een goede eisprong had (terwijl tijdens het bloedonderzoek, 7DPO, al een quasi-menstruatie gaande was). Heel raar allemaal! Dus eigenlijk heb ik Clomid om twee redenen gekregen: om regelmaat te krijgen in mijn cyclus en om (hopelijk) het bruinverlies zo vroeg in de luteale fase tegen te gaan. Of het werkt, zien we hopelijk in de aankomende drie weken. Moet er natuurlijk wel eerst een eitje gaan groeien!
Sinds mijn 1e echo is er wel nog een nieuw mysterie ontstaan, nl. hoe ik van gemiddeld 6 follikels per eierstok (echo eind januari) naar gemiddeld 14 ben gegaan! De echosopiste benadrukte meerdere keren dat het er wel 'erg veel' zijn en dat het zou kunnen duiden op PCOS. Zeker icm met het feit dat er op CD10 nog geen dominant eitje was. Ze zou het in het teamoverleg gooien en er volgende keer op terugkomen. Heel gek allemaal, dan heb ik zoiets: als je he tniet wil uitleggen hou dat soort info dan voor je
. Ik ben al zo onrustig van mezelf!
Heeft een van jullie wel eens een eitje van ca. 10mm op CD10 gehad die uiteindelijk wel doorgroeide? Want als ik de echoscopiste mag geloven, dan kan ik de hoop nu al opgeven. Ik neem trouwens 50mg, weet niet of dat iets uitmaakt?
Pff, ik ben ook zo onervaren haha.