Eisprong na Clomid

Aaah Irene, supertof :). Gefeliciteerd! Hopelijk blijft het positief en kan het genieten beginnen. 
@Inaa en Kirsten, dankjulliewel voor de support :). Afgelopen zaterdag heeft de gynaecoloog wel gekeken, maar toen waren mijn darmen ook een beetje van streek, dus misschien heeft hij het over het hoofd gezien (?). In ieder geval word ik vandaag gebeld en zal ik er eens naar vragen. 
Ik kreeg vanaf het 1e moment 100mg, ik heb wel een eigen eisprong, dus dit was om de kansen met meerdere eitjes te vergroten. Maar volgende keer wil ik dus echt 50mg en niet over op andere medicatie, want dan moeten ze daar eerst weer checken en afstemmen op de juiste dosering. Liever 1 goed eitje dan steeds niet door laten gaan. 
Overigens waren die 4 die er zaten wel van goede kwaliteit. We hebben dan ook inderdaad een vrijverbod gekregen, maar zelf denk ik eigenlijk dat ik dit risico nog wel wil nemen. Verschilt ook wel erg per gynaecoloog denk ik, want in februari (toen had ik er 7) zei een andere gynaecoloog: 'als het er nu 4 zouden zijn geweest, dan had ik het wel aangedurfd om een iui-poging door te laten gaan' 
Dus gek dat deze gynaecoloog zei dat het niet kan/mag doorgaan. Al houdt ze zich daar wel goed mee aan de regels dus dat pleit dan ook nog wel weer voor haar. 
Ik hou jullie op de hoogte als ik gebeld ben. 
Succes Inaa met de 2e follikelmeting, hopelijk heb jij meer geluk :)

@Annemt Blijft lastig om een goede overweging te maken in dit soort situaties, maar als ik jou was zou ik het risico denk ik wel durven nemen. De kans is klein dat alle vier eitjes worden bevrucht, dus ik zou ervoor gaan.
Bij mij was de echo wederom teleurstellend: een bms van 7mm op CD15 (dat is op zich niet heel slecht dacht ik) en hetzelfde eitje dat maar 0,9 mm is gegroeid naar 10,9 mm. Ze begon meteen al over een mogelijke verhoging van de dosering etc. Ik was meteen al uitgecheckt, want dat hele verhaal ken ik inmiddels wel. Toen ik de moed bijeen had geraapt en mijn twijfels over Clomid uitsprak, begon ze natuurlijk gelijk over het volgen van 'de standaardprocedure'. Ze reageerde nauwelijks inhoudelijk op wat ik zei, dus de frustraties liepen hoog op bij mij. Alsof zij mijn lichaam na 2 echo's al beter kent dan ik!Maar goed ik heb nog één echo op vrijdag om te zien of er toch een eisprong gaat komen deze maand (vast wel, maar véél later dan zij verwacht) en anders gaan we de dosis ophogen naar 100mg. Maar ik betwijfel of mijn lichaam daar beter op zal reageren dan op 50mg. En bovendien groeit mijn bms heel langzaam en ik ben bang dat 100mg die groei verder zal afremmen. Hier gaan ze iig niet gelijk over op spuiten, tenzij je extreme bijwerkingen ervaart van Clomid. Daarvoor moet je minstens 3 rondes Clomid hebben gedaan én een HSG. Ik denk dat ik me daar maar (mentaal) op ga voorbereiden, want na 20 rondes zit een zwangerschap met Clomid er blijkbaar ook niet in. Voor velen zal Clomid écht wel het verschil uitmaken en uitstekend werken, maar mijn lichaam ziet het als een grote grap...Oh, en ze had het over een mogelijk alternatief voor Clomid. Tamoxifen heet het, en dat wordt normaliter gebruikt als hormoontherapie bij borstkanker. Ik heb daar hele nare associaties mee, dus ik zei meteen al dat ik daar niet over opensta. Ik heb geen idee of ik het recht heb om dat af te wijzen als zij dat per se willen proberen (in verband met de voor hen zo heilige standaardprocedure), maar ik weet gewoon dat ik dat niet wil. Pff, zo moedeloos word ik soms van dit traject.

Bedankt allemaal! Hoop echt dat het jullie ook binnenkort zal lukken❤️

[quote quote=10334519]
@irene wat bijzonder dat je een licht positieve test in handen hebt zonder iui. Hoelang heb je er nu totaal over gedaan om in verwachting te raken? Het is je zo gegund meid ☘️
[/quote]

We hebben er 1 jaar en 10 maanden over gedaan, maar ook 2 miskramen tussendoor. We zijn er nog niet. De tijd gaat heeeel langzaam hier! Hopelijk kan ik er straks nog wel een beetje van genieten ipv alle onzekerheid die ik heb. Jammer dat mijn cyclus geen 5 weken duurde deze keer dan was ik al een stuk langer zwanger ?

Olaaa,
Het is even teveel om op te reageren.
Wat een frustrerende verhalen meiden! Heel naar als je je niet begrepen voelt! 
@Irene gefeliciteerd! Lijkt me moeilijk om te genieten als je al 2x een miskraam gehad hebt, maar 3x is scheepsrecht!
Ik zit nu op CD 29. Ik temperatuur nog steeds iedere ochtend en de afgelopen 3 cyclussen begon mijn temperatuur flink te dalen op CD 30. Ben dus heel erg benieuwd wat mij morgenochtend te wachten staat!

Gefeliciteerd Irene!! Wat een zalig gevoel, genieten joh!
Annemt, heb je nog contact gehad met je gyn ondertussen? Toch raar dat hij er niks van gezegd heeft met je eerste echo hé.. 
Inaa, wat kut dat je je niet gehoord voelt.. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en een behandeling waar je je wel goed bij voelt! Op fertiliteit staat toch geen standaardbehandeling.. Elk lichaam reageert anders, dus zouden ze het ook moeten aanpassen elke keer. Maar ja, wie zijn wij hé ;).
Kim, hoe gaat het met je temperatuur ondertussen? 
Hier op cd11 een ovutest gedaan, spierwit.. Dus ik vrees dat m'n lichaam deze maand niet reageert op de clomid. Ik weet niet wat we dan gaan doen.. Mijn gyn stond precies niet te springen om te verhogen.

@ Chacha, zo frustrerend ja! Ga je nog langs komende dagen? Of ga je bellen om te overleggen?
Vanmorgen was mijn temperatuur nog steeds 36.1, net zoals afgelopen 6 dagen. Heb wel het idee dat mijn buik opgeblazen is en bij elk krampje wat ik krijg denk ik dat het zover is, dus ik ga nog maar niet juichen haha

Heb sowieso morgen m'n follikelmeting, dus dan weten we het zeker. Nu wel af en toe wat steken ter hoogte van m'n rechtereierstok, dus we zien wel morgen! Heb het verhogen vorige keer nog met haar besproken en dan was ze wat ontwijkend 'ja dat kan eventueel, maar...' dus geen idee wat de eventuele vervolgstappen zijn. 

Dus je temperatuur is niet gezakt of net wel? Het kan altijd nog! Wanneer zou je testen?

Terug
Bovenaan