Eisprong na Clomid

Hi allemaal, vandaag 2e echo gehad en de IUI gaat niet door... 4 grote eitjes. 22,19,16 en 15mm. We hebben wel al gevreen, maar de gyn zei dat dat 'dan nu zo was'. De kans op een meerling is niet zo groot. Mijn vriend en ik gaan het morgen gewoon nog eens gezellig maken! 
Spannend Sterrenmuntje! Wat doet Duphaston precies? Ik duim voor je dat je gevoel goed is. Nog 2 dagen en dan weet je het!
Hope: ja spannend allemaal hè! Vind ik ook, ik denk constant aan dat viertal in mn buik. Voel me al half zwanger, echt erg haha.

Hallo ik wil me ook graag aansluiten. :)
Ik mag nu ook beginnen met de eerste keer clomid
super spannend en ik hoop dat het aanslaat ik begin met de 50mg maar eerst wachten op mijn ong Vanmorgen de laatste provera ingenomen. 

@Sterremuntje definief horen we de 19e wat we gaan doen maar ze verwachten dat ik zal moeten gaan spuiten. Vandaag nog een laatste echo gehad en deze bevestigde dat alle 4 afgelopen ronden geen effect hebben gehad. Gelukkig mag ik wel vandaag weer beginnen met duphaston om een menstruatie op te wekken. Jij nog nieuws?
@Mandarijntje wat balen dat de IUI niet door gaat. Maar wie weet nu op natuurlijke manier binnenkort nieuws. Houd ons op de hoogte.

Welkom @hope en @tenuki 

Welkom @Hope en @Tenuki!
@Krystall ik heb gisteren een test gedaan, die was helaas negatief. Nu moeten we wachten op een menstruatie na de Duphaston. Ik zit nu alleen al op dag 9 na de laatste pil Duphaston, en er is nog geen enkel teken van een menstruatie. Als er morgen nog geen menstruatie is, moet ik de gyn weer bellen.
Krystall hopelijk gaan de spuiten dan helpen! Fijn dat je wel alvast aan de Duphaston kon gaan. Houd ons even op de hoogte van jullie gesprek? :)

Hoe gaat het hier met iedereen? 
Zelf zit ik in de wachtweken, op vermoedelijk 4DPO. Zo spannend, stiekem fantaseer ik over een tweeling of drieling, ondanks dat ik weet dat het waarschijnlijk helemaal geen rozengeur en manenschijn is. Had de afgelopen 3 dagen flink menstruatiekrampjes en mn tepels doen nu al vet zeer, terwijl ik die normaal nooit voel. Zal wel door de Ovitrelle komen, ik vind t erg spannend!

Hallo allemaal,
Ik wil even een update geven over ons gesprek gister in het ziekenhuis. We hebben zoveel informatie gekregen dat ik het gister allemaal eventjes moest laten bezinken. Omdat de clomid helemaal niets doet moeten we een nieuwe methode gaan proberen. Hier hebben we 2 voorstellen voor gekregen..  allereerst LEO, dit is dat ze een deel van de eicellen gaan beschadigen waardoor de eicellen die in tact blijven meer ruimte hebben om eventueel te ontwikkelen. Zelf kreeg ik het hier nogal benauwd van omdat als die eicellen weg zijn het sowieso geen kindjes meer kunnen worden..  dus we hebben we uitleg aangehoord en even geparkeerd voor wellicht over 5 jaar.. we weten nu in ieder geval dat het bestaat. De andere optie was het zetten van spuiten welke eigenlijk FSH inspuit in de bloedbaan en welke dus direct op de eierstokken werkt. Dit sprak me sowieso aan, ondanks ik dadelijk dagelijks mezelf mag gaan spuiten. Hierbij is ook het voordeel dat tijdens een cyclus de dosering kan worden opgehoogd en niet zoals bij de clomid dat er tussendoor steeds een menstruatie opgewekt moest worden. Met die spuiten gaan we dus beginnen op dag 3 van komende menstruatie. Voor de.menstruatie slik ik nu weer duphaston en heb nu 8 dagen gehad. Naar verwachting zal ik ongeveer dinsdag ongesteld worden. Het enige verschil met clomid is dat ik met de spuiten al op dag 3 een echo moet en dan dus gedurende de gehele cyclus omdat er gecontroleerd blijft worden of de dosering goed is. Dus de bezoekjes aan het ziekenhuis worden nog frequenter. Naast dat we hiermee gaan beginnen hebben ze een nieuw onderzoek waarmee ze glucose in bloed bepalen omdat blijkt dat een scheve glucose verhouding invloed kan hebben op eisprong etc. Dit gaan we dus naast de behandeling ook controleren en hiervoor moet ik maandag naar het ziekenhuis en gaan ze eerst nuchter bloed prikken.. vervolgens moet ik een drankje drinken en me 2 uur rustig houden en dan prikken ze opnieuw bloed en zo kunnen ze de glucose verhouding controleren en als daar een afwijking zit ook op gaan sturen. OGTT heet deze behandeling. Ben erg benieuwd maar denk ook mocht het extra inzichten geven is het altijd meegenomen en gelukkig staat dat de behandeling niet in de weg.
Heel veel informatie maar ik ben blij dat we een volgende stap gaan zetten!
Hoe is het met jullie?

Liefs 

alle machtig krystal wat een verhaal. het lijkt of je even in de achtbaan word gegooid. ik hoop heel erg dat de spuiten zetten voor je meevalt en dat je suiker goed blijkt te zijn. jezelf in je bloedbaan spuiten lijkt me een uitdaging, veel meer nog dan in je bil of je bovenbeen. waar je de naald er soort van (sorry voor de uitspraak) in kan darten. zou je hier misschien iets meer over kunnen/willen vertellen ? (als je alles hebt kunnen laten bezinken )  :)

ik ben nu zelf door de eerste 5 tabletten clomid heen, en los van acne op mijn rug borst en gezicht en goede hoofdpijn. viel het wel mee kwa bijwerkingen. aankomende maandag gaan ze een echo maken om te zien hoe het er voor staat.
fijne dag allemaal

Terug
Bovenaan