Eisprong na Clomid

[quote quote=10219209]@rosaelisa bij mij was de test pas 2,5 week na mijn eisprong positief mocht ik zwanger zijn. Maar dat ligt er een beetje aan, ook hoeveel zwangerschaps hormoon je lichaam aanmaakt is bij iedereen verschillend.. Weetje hoelang je cyclus is?[/quote]
ah ok dankjewel, hij was eerst 28 dagen, nu waarschijnlijk rond de 32 met clomid. Ik heb trouwens geen ervaring met jouw verhaal over chromosoom afwijkingen etc, wat heftg. Lukt het je nu dan nog wel normaal om zwanger te worden of moet je echt met IVF(zodat de goede ei/sperma cellen eruit worden gepikt zonder chromosoomafwijkingen)? 
wel balen Resi zeg, maar komt vast goed! Ik zelf heb 2 keer provera 5 dagen lang moeten slikken, ik vond het eigenlijk wel mee vallen. Vind de bijwerkingen van clomid een stuk erger eigenlijk. Wel moest ik ook 1 keer provera 10 dagen slikken ( vanwege 3 eitjes van 2,5 cm en dus te veel risico op een drieling). Toen vond ik het wel wat zwaarder vanwege de bijwerkingen. 
Ja vind ook spannend, voor mij dan nu ( eindelijk) na 3 keer dat het geen 'cancel 'poging is. Ik heb al ovulatie testen ook gehaald van de action, geeeen idee of dat helpt, maar doe maar wat:p hahaha 
Succes allemaal! XX

@ Rosaelisa en Tenuki,
Ik zit inmiddels in hetzelfde schuitje als jullie. Inmiddels bezig met mijn 3e ronde clomid en eerste twee rondes sloegen goed aan, te zien op 10e dag van echo, maar vandaag weer geweest en helaas niks gegroeid. 
Aanstaande dinsdag kan ik weer voor echo maar zeld zou ik graag aan spuiten willen beginnen omdat ik las dat dat grotere effect heeft. Weet iemand of ik dat van de gynaecoloog kan vragen of zou de dosis toch eerder opgehoogd worden? Wordt wel gek van de bijwerkingen van Clomid?
Ik word ook met iedere ronde steeds onzekerder of er niet meer met mij mis is aangezien de arts zei dat na ronde 3 er verder wordt gekeken? Heeft iemand ook ervaring met langer gebruik van Clomid met positief eindresultaat?

Hallo allemaal,

Ik ben even een paar daagjes afwezig geweest om er even niet teveel mee bezig te zijn. 
Vandaag in het zkh geweest voor een echo op dag 10. Ben nu een week aan het spuiten. Helaas alles nog rustig. Maandag weer terug voor een echo en hopen dag er dan wel iets groeit. 
Succes allemaal!

@ Snap ik , soms ben je het ook af en to een beetje zat. Krystall hoe was je echo? 
@ Daytje, wij hebben te horen gekregen dat je na 6 keer gaat evalueren hoe het gaat, dan zou je kunnen aangeven hoe en wat verder en evt ook met spuiten dan. Ik zelf heb de ervaring dat ook de spuiten soms zels nog meer bijwerkingen kunnen geven. Heb je de vorige 2 rondes wel goed resultaat gehad met clomid 50mg? Wat ik zelf lastig vind is dat ook mijn lichaam elke keer weer anders reageerd op de clomid. 
Ik moet morgen bloedprikken om te kijken of ik deze ronde nu wel een eisprong heb gehad. Heb zelf geen flauw idee eigenlijk... 

@Rosaelisa vandaag dag 13 en eindelijk.. echt eindelijk voor het eerst in een half jaar een eitje dat gegroeid is!! 14 mm.. dus hij mag nog even doorgroeien maar echt zo blij nu al! Woensdag terug om te kijken of ie groot genoeg is.. Heel spannend !

Hoe is het bij jullie allemaal?

Hoi allemaal
gisteren was de laatste dag dat ik clomid heb geslikt (is de eerste ronde) en vrijdag de eerste echo, vind het vrij spannend allemaal vooral omdat ik niet echt weet wat ik kan verwachten? zijn jullie al lang bezig? Of zijn er ook die meteen raak waren in de eerste 3 maanden?

@gebruiker10147089 dat is zeker spannend de eerste echo. Het is dan wel pas dag 10 dus probeer niet meteen te stressen als je dan nog niet veel ziet. Dag 10 is weg vroeg. Ik ben zelf nu een half jaar bezig maar reageerde 0.0 op clomid, ondanks de maximale dosering. Nu de eerste ronden erop zitten met spuiten en nu gelukkig wel resultaat. Vandaag dag 15 en een ei van 19.5 mm. Voor ons nu ook heel spannend omdat het de eerste kans is die we eigenlijk krijgen, het eerste eitje..
Helaas dus niet raak in de eerste 3 maanden dat we in het zkh lopen. Als ik je een advies mag geven is probeer dat los te laten. Ik was daar Zelf ook heel erg mee bezig succes verhalen zoeken en mensen spreken waarbij het meteen raak was nadat ze in behandeling waren. Alleen ik merkte aan mezelf dat wanneer ik dan te horen kreeg dat er geen effect was ik dit veel zwaarder vond en juist bleef malen over die succesverhalen. Nu, nu we eindelijk vooruitgang zien, durf ik ook pas te zeggen en denken dat het wel goed moet komen . Probeer positief te zijn en hopelijk krijg je komende week goed nieuws!! Succes, houd je ons op de hoogte?

Groetjes 

Dank je wel ik laat vrijdag weten hoe het ervoor stond, fijn zo’n forum... heel veel mensen in mijn omgeving snappen er maar weinig van dus is soms best moeilijk om er dan met iemand over te praten groetjes

Terug
Bovenaan