Eisprong na Clomid

@kvdb fijn dat je ook je afleiding hebt, dan gaat de tijd toch sneller hè. Op de een of andere manier leg ik me er ook steeds vaker eerder bij neer in die wachtweken. Hopelijk kunnen we met een positieve test 2021 in!
@Katy oh kijk aan! Wat goed zeg! En spannend je eerste IUI. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren. Hou je ons op de hoogte? Miss dat een maandje rust je lichaam goed heeft gedaan en de medicatie daardoor nu wat beter aan is gaan slaan. Als ik jullie was zou ik inderdaad ook voor beide eitjes gaan...? moet je wel iets van ovitrelle zetten of pregnyl om de eitjes te laten springen? Vast wel want dit is wel standaard bij IUI dacht ik.

Heey Lara!
gisteren weer op echo gegaan, follikels waren 2mm gegroeid zoals het hoort: 15 en 19mm. Baarmoederslijmvlies ook goed aangedikt tot 8.5mm. Dan hebben ze bloed genomen en gezien dat mijn oestradiol hoog genoeg stond en dus mocht ik gisterenavond pregnyl spuiten, want mijn natuurlijke LHpiek was nog niet begonnen! Donderdag om 8u moet mannetje staal binnenbrengen en om 11u30 mijn eerste inseminatie!!! ?

Hebben jullie altijd zeker een eisprong gehad met ovitrelle? Is hetzelfde als pregnyl maar andere naam. En controleren ze bij jullie ook de follikels en het bloed voordat je ovitrelle mag spuiten? 

Katy

@Katy ja ovitrelle dat gebruik ik, daarmee heb je zeker te weten een eisprong. Ik word niet gecontroleerd met een bloedtest maar ze houden natuurlijk wel je eitjes in de gaten om te zien wanneer je de ovitrelle mag zetten. Hoe is je eerste IUI geweest? Hoeveel miljoen zaadcellen zijn er ingebracht na bewerking? Wanneer mag je testen na een IUI behandeling? Ik zit nog steeds op het wachtbankje....heb 20 november ovitrelle gezet dus zal een deze dagen uitsluitsel hebben. 

Hey Lara
Gisteren de IUI gehad, valt echt reuze mee. Op 5 minuten is het klaar en je voelt er niks van! Eendenbek plaatsen is het enige wat je voelt. 17 december moet ik een bloedname doen om te testen of ik zwanger ben. Het staal was jammer genoeg wéér ondermaats...in mijn ziekenhuis willen ze minimum 2 miljoen goed beweeglijke zaalcellen hebben en wij hadden er 1.7miljoen. Dus ik heb hier weer een serieuze klap van gekregen. We wisten dat het zaad minder was, maar hadden toch wel de ondergrens gehoopt. Ik ben een echte pessimist op dat vlak en heb nu al het gevoel dat het met dit staal wel niet zal lukken. Waarom zouden wij nu net geluk hebben? Het is ons precies niet gegund ? sorry voor mijn gezaag, het zit effe hoog...maandag hebben we al een gesprek om dit te bespreken maar ze liet al tussen de regels door verstaan dat we andere opties (IVF\ICSI) moeten overwegen. Ik kan het emotioneel gezien effe niet aan.
jouw NOD komt dichterbij, spannend!!! Wanneer mag je testen? Voel je al iets speciaals?
katy

@katy, fijn dat de IUI mee is gevallen! Maar kan me goed voorstellen dat het wel moeilijk is om te horen dat het staal minder is. Maar er hoeft maar 1 goede bij te zitten, houd hoop! 
@lara, bijna ook jou NOD toch? Ergens last van of nog steeds niet? 
Ik heb van dag 1dpo tot ongeveer 6dpo verschillende dingen gevoeld maar sinds toen eigenlijk vrij weinig behalve rommelende darmen en wat vermoeider dan normaal maar kan natuurlijk net zo goed ergens anders aan liggen. Ik heb mezelf voorgenomen deze keer echt niet voor 9 december te testen, 8dec is NOD. 

@Katy helaas ben ik gister ongesteld geworden. Ik heb nu dus even een maandje rust en ga volgende maand vol goede moed door naar IUI.
Wat balen dat het staal van je vriend niet heel goed was, maar er hoeft tenslotte maar 1 goede bij te zitten. Is het niet zo dat ze een paar x willen proberen met IUI voor ze overstappen op icsi of ivf? Houd hoop! ☘️  

@Kvdb spannend voor jou! Hoop dat het gelukt is!

Hee dames, 
Ik kon me weer eens niet inhouden en voelde me de afgelopen dagen zo onzeker dat ik net gewoon heb getest, met een normale test (had geen vroege meer in huis), en pas dinsdag dpo..maar zelfs mijn man ziet ook ??? ik wil jullie graag een foto laten zien, maar weet niet hoe ik het kan uploaden? 

@Lara, wat balen weer!! Wel knap van je dat je even aan jezelf denkt en een rust maand inlast. Ook je lijf even rust van die al hormonen. Vol goede moed het nieuwe jaar in! 

Terug
Bovenaan