Eisprong na Clomid

@ jumeaux en sjapcm 
Ja zat er een beetje doorheen vandaar niets gestuurd. Vorige ronde op letrozol 2,5 mg had ik dus een ei dus van 20 mm zoals jullieweten , dus ik dacht dat we eeeeeeindelijk de juiste dosis hadden gevonden na 5 rondes. Maar helaas er zat dus niet, alleen maar heel veel kleine eitjes. Ik heb voor de zekerheid bloed moeten prikken, maar heb ook daarvoor geen eisprong gehad. 
> Ben dus nu weer gestart met provera en krijg de dubbele dosis letrozol nu als recept mee. Als ik hier dan weer te sterk op reageer, is de kans groot dat de tabletten niet voor mij werken, en mag ik ook beginnen met de injecties. 
Bij de apotheek waar ik de tabletten ging ophalen, vroegen ze hoeveelste ronde het was.... Het zat me zo hoog, dat ik spontaan begon te huilen... Ik had ZO gehoopt dat het nu eindelijk duidelijk was wat ik moest hebben, en gewoon zonder controles de tabletten kon slikken en een poging had om zwanger te worden. Maar helaas reageert mijn lijf dus elke keer weer totaal anders. 
Welkom andere dames! Sorry voor me niet al te positieve bericht, maar zit dus momenteel in de zesde ronde en heb hiervoor ook clomid geprobeerd! Zijn overigens zat verhalen dat het heel snel gaat en snel lukt:)! Dus hoop voor jullie dat het allemaal werkt:) 
@ angiew>  ik had overigens met clomid veel bijwerkingen, hoofdpijn, opvliegers etc. 
> Met letrozol ben ik alleen de eerste 10 dagen heel moe, en dat is het eigenlijk wel:)  Ik denk ook dat je je niet moet proberen te vergelijken met andere daarin, hoe moelijk het ook is. Mijn ervaring sinds ik op dit forum zit is dat echt iedereen totaal anders reageert op alle medicatie + bijwerkingen. 
@ gebruiker 101, Flie > Ik heb geen glucose test hoeven te doen, omdat ik een BMI heb van 17,5 zoiets. Dus bij mij is het meer genetisch en dan hoefde ik dat niet, is mij verteld. > Maar misschien is dit in elke ziekenhuis ook weer anders?! 
XX

@rosaelisa
ah ik snap dat je er doorheen kan zitten! Het is ook nog maar mijn eerste ronde en ik ben ook wel vrij nuchter van mezelf + ik ben op dit moment 24 dus ik weet dat ik nog jaren kan proberen. Dus dat hou ik ook in mijn achterhoofd. 
Ik denk ook dat ik redelijk goed tegen hormonen kan, ik heb nooit echt last gehad voor mij gevoel van de pil of andere hormonen, ook niet toen ik stopte met de pil dus ik hoop dat dat is waarom ik niks merkt voor mijn gevoel. 
Ik hoop dat voor jou snel raak zal zijn!

@rosaelisa: wat zuur dat je ei niet is gesprongen als ik je goed begrijp. Met 20mm zou je er toch vanuit gaan dat hij zou springen :'( het is sowieso een vrij slopend traject ! Al dat wachten. En elke kans is meteen een maand verder.
Ikzelf heb vandaag m'n eerste controle echo met letrozol gehad. Er was één ei van 21mm dus moet volgende week bloed prikken om te zien of hij gesprongen is. Zo ja, dan krijg ik letrozol voor een half jaar mee naar huis. Vanavond flink klussen en fingers crossed. De bijwerkingen zijn inmiddels ook ver weg dus dat is wel fijn. 
Verder heb ik ook een gezonde BMI maar kreeg toch een insuline test. Begreep dat de kans groter is op insuline resistentie/zwangerschapsuiker als je pcos hebt. Maar uit de test kwam dat ik het niet heb dus dat speelt weer.  

Ik ga weer voor iedereen duimen dat het snel goed mag maken ?

ik had de eerste poging letrozol, 2,5 mg wel inderdaad een ei van 20mm, die ook is gesprongen, maarja dan moet alles ook nog op het juiste moment zijn voor de bevruchting;) 
Zelfde dosis nu geprobeerd, maar had dus nu niks, dus vandaar. mja, deze poging weer afwachten:) 
succes ook allemaal!
@ jumeaux hoe was jou echo?

Hoi Dames,
Wat fijn om dit te lezen.... Dat ik toch niet de enige ben. Wat fijn om succesverhalen te lezen. Dat geeft mij motivatie! Hopelijk komt het bij jullie allemaal goed!!
Ik ben vorig jaar december erachter gekomen dat ik pcos heb. In maart 2018 gestopt met de pil om eens te kijken of mijn lichaam nog wel werkt na 8 jaar aan de anticonceptie te hebben gezeten. Toen waren mijn vriend en ik nog niet bezig met zwanger worden, maar sinds maart 2019 begon het bij ons te kriebelen. Na wat maanden zelf te hebben geprobeerd, toch maar toegegeven aan de gyn.  Nu op cyclusdag 10 na de 1e ronde chlomid 50. Vandaag echo gehad en 2 grote follikels waren in beeld. Over 2 dagen moet ik weer terug om te kijken of het nog verder groeit. Ik zit zo vol enorme spanning... Ik voel me door niemand begrepen. Tegen iedereen waartegen ik mijn zwangerschapswens uitspreek reageren met dingen zoals 'je bent pas 24.... je hebt nog zo veel jaar om te proberen'. Dat klopt ook. Maar toch is de wens er zeer sterk en ben ik er dag in dag uit mee bezig, sta ik wekelijks met een kussen onder mijn buik om te kijken hoe ik eruit zou zien als ik zwanger ben, fantaseer ik over hoe ik mijn ouders vertel dat ik in verwachting ben..... dat frustreert! 
En dan nog niet te spreken over mensen die aan mij of mijn partner vragen: ' En wanneer NEMEN jullie kinderen?' Alsof je het even kan kopen bij de Jumbo. Dat maakt me boos en ook wel jaloers  op de mama's waarbij het 'perongeluk' weer gebeurde omdat ze na de zwangerschap o zo vruchtbaar zijn.
Ik merk dat ik heel erg de behoefte heb aan het delen van mijn verhaal.... omdat ik ook het idee heb dat ik er met niemand over kan praten. Hebben jullie dit ook?

Liefs, Lynn 

@rosaelisa, snap het hoor dat je er doorheen zat. Het is slopend. Het vraagt veel van je en voor je gevoel gaat het niet snel genoeg. Maar je word goed in de gaten gehouden, het komt echt goed! ?
@jumeaux, heb jij nog een echo gehad?
@lynntor, je verhaal komt me bekend voor. Toen wij erachter kwamen dat ik PCOS  had was ik 25. Ik had al een voorgevoel dat dit het was vanwege een onregelmatige cyclus etc. Uiteindelijk na onderzoek bleek het ook zo te zijn. De wereld zakte onder mijn voeten weg en wilde het met zoveel mogelijk mensen bespreken. Ondertussen werd iedereen om me heen zwanger en had het gevoel er alleen voor te staan. En ineens was ik zwanger na de eerste ronde chlomid. Het was zo'n emotionele rollercoaster dat ik er een zwangerschapsdepressie aan over hield. (Ook omdat ik er gewoon niet over kon praten met mijn familie).
Maar wat ik ermee probeer te zeggen, schrijf van je af en houdt de succes verhalen vast. Ik mag in me handjes klappen dat het nu na twee maanden weer raak is. Dat is de  reden dat ik jullie hier wil blijven volgen. Om een duwtje in de juiste richting te geven, het komt goed, echt!!?

@rosaelisa: ohzo, had ik het niet helemaal goed begrepen. Dat is wel erg zuur! Ik krijg nu letrozol voor 6 maanden mee naar huis omdat die 2.5 is aangeslagen. Maar dat zegt dus weer niks over de volgende keren en dan krijg ik geen controle echo meer :'( wat een gedoe ! Hoop maar dat het meteen raak is. Had jij ook pijn in je buik bij die ene eisprong? Vraag me echt af wanneer het eitje eens gaat springen. 
Voor alle andere, het is ook lastig en ben blij wat gelijkgestemde gevonden te hebben ? Gr Flie 

Hoi hoi allemaal,
Welkom aan de 'nieuwe meiden'! Leuk om hier met jullie uit te wisselen en elkaar te blijven volgen.
Ik begrijp het heel erg goed dat de uitwisseling belangrijk is en dat niet altijd makkelijk is met de omgeving. Dat is ook de reden waarom ik hier ben. Dus laten we samen deze zware tijd in gaan. 
@ rosaelisa: wat ontzettend balen voor je. Spijt me echt om te horen dat het dus zo onbestendig of het wel of geen resultaat geeft.. Ik ben het eens met Sjacpm dat alleen maar vasthouden aan de positieve momenten of feiten helpt en ik wens je heel veel sterkte dat je dat kan deze cyclus.
@sjacpm en rosaelisa: echo donderdag helaas weer zonder resultaat... Geen ei gegroeit maar wel goed opgebouwd slijmvlies dus dat is tenminste iets.. Ik moet nu 75 eenheden spuiten en dinsdag weer echo. Gelukkig merk ik niet veel van die hormoon bombs die ik dagelijk in mijn lichaam spuit maar het voelt niet natuurlijk en ik hoop gewoon dat het snel raak en dus voorbij is. Ik vind het ook moeilijk om positief te blijven maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn (ben begonnen met breien hahaha) ik laat het jullie weten dinsdag. 
@sjacpm: hoe gaat het met jou verder? Wanneer heb je de eerste echo? 

Terug
Bovenaan