Eisprong na Clomid

@jumeaux wat goed om te horen!! En is er geen derde zichtbaar geweest? Veel succes aanstaande donderdag:)

Vanmiddag heb ik weer een echo gehad. 24 mm is mijn follikel en nog een van 15 mm. Ik moet donderdag weer terug om te kijken of de eisprong dan heeft plaatsgevonden. Echter heb ik net nog een ovulatietest gedaan en deze is negatief.. wel een licht streepje zichtbaar. Mijn zus zegt dat het ook nog zo kan zijn dat het eitje niet springt en dat dit de reden is waarom ik geen eisprong heb. Dan zou ik een spuit kunnen krijgen. Weet iemand hoe dat gaat en of dat de eerste ronde al zou kunnen? En waar wordt zo'n spuit gezet in je lichaam?

@Lynntor mijn gynaecoloog heeft mij afgeraden ovulatietesten te gebruiken, deze zouden bij PCOS misleidend/niet goed werken. Misschien dat dat bij jou ook reden is dat je ovulatietest negatief blijft? Weet je al meer over je eisprong?
@Vanessa wat fijn dat je bms zo mooi aangroeit, ik heb met clomid ook max. 7.5mm... hoe was je echo vandaag?
Ik heb vanochtend mijn laatste echo ronde 2 gehad(cd20), met clomid 100. Nog steeds geen blaasjes boven de 10mm. Dus deze ronde zal worden afgebroken. Vandaag dan ook maar gelijk gestart met Provera en door met clomid 150mg. Dit raadde gyn. wel aan, ik heb gevraagd of het wel een meerwaarde gaf omdat zowel 50, als 100mg niets lijken te doen voor mij.. We wachten maar weer af.

Hallo, 
Ik sluit me hier even aan als dit ok is ..
Ik ben Karolien, 32 jaar en heb een zoontje van 22 maand. De 2de ronde al zwanger geraakt toen, weliswaar met een cyclus van bijna 40 dagen maar was zwanger, dit was het voornaamste.
In Februari gestopt met de pil omdat we in Augustus aan nummer 2 wilden beginnen en ik mijn cyclus 6 maanden de tijd wou geven om op gang te komen en dan in Augustus al mooi te herkennen wanneer mijn eisprong juist valt. 
Helaas kwamen mijn maandstonden niet op gang. Na meer dan 80 dagen contact opgenomen met de gynaecoloog en uit mijn labo bleek ik geen eisprong te hebben. Op echo ook beeld van PCOS. Provera genomen om maandstonden op te wekken. Dat ging goed en ondertussen waren we dus Mei en wilde ik na de Provera mijn cyclus de kans geven om terug op gang te komen want we wilden toch pas vanaf Augustus er echt voor gaan.
Na 38 dagen voor het eerst mijn maandstonden uit zichzelf dus ik super blij dat mijn cyclus zich herpakt had…
Helaas in Juli geen maandstonden en na 52 dagen terug Provera en omdat we ondertussen Augustus waren op dag 3 gestart met 50mg Clomid. Deze dosis bleek helaas te hoog want op CD 10 3 follikels waardoor ik deze cyclus al meteen moest afbreken wegens kans op 3 bevruchte eitjes …
Volgende ronde dan maar 25mg Clomid. Maar nu deze keer stress omdat mijn vriend veel in het buitenland zit deze maand en ik niet weet of mijn eisprong op juiste moment zal vallen. Gelukkig kunnen rekken tot hij terug was en Pregnyl gespoten op CD 16 bij een follikel van 23mm. Helaas niet zwanger geworden.

Nu deze cyclus gestart met Letrozole een half pilletje die gelijk zou staan met 25mg Clomid. Dit omdat mijn baarmoederslijmvlies redelijk dun bleef. Vol goede hoop maandag op CD 10 langs geweest voor een FM maar helaas nog niets te bespeuren terwijl we met clomid op dit tijdstip al een follikel hadden van 12 mm. Was dus wel redelijk teleurgesteld want mijn vriend komt speciaal dit weekend naar huis van zijn zending met het werk omdat we dachten dat zoals vorige keer ik de vrijdag al Pregnyl ging mogen zetten en we dus komend weekend mijn eisprong zouden hebben. Ik mag nu morgen terug voor een nieuwe FM en hoop zo hard dat er een spurtje is geweest en er een mooie follikel te zien zal zijn en ik alsnog pregnyl mag spuiten vrijdag of zaterdag. Zondagmorgen vroeg vertrekt mijn vriend namelijk terug tot de vrijdag dus als dan mijn eisprong plaatsvind is het ook verloren. Tenzij er morgen nog niet veel te zien is en we terug kunnen rekken tot volgende vrijdag maar dan valt mijn eisprong wel terug later..
Sorry voor mijn lange verhaal maar had gehoopt hier eens te horen of er wonderen bestaan en er op 3 dagen tijd toch opeens een mooie grote follikel zou kunnen zijn en ondertussen graag ook eens gehoord of er nog mensen zijn die wel reageren op Clomid en niet of minder vlug op Letrozole. 
Lees al tijdje mee, maar misschien dat het delen van ervaringen met lotgenoten de tijd tussen al het wachten wat sneller laat gaan... 

Hoi allemaal! 
Wat leuk dat er zoveel nieuwe dames op het forum zijn! Ik houd het bijna niet meer bij , zo veel erg leuk!!
Hoor dat de meeste al een tijdje meel lezen, ik ben sinds Maart/April al actief op het forum en vind het erg leuk dat er steeds meer bij komen! 
Welkom ook Karolien! Ik hoop dat je eitje is doorgezet, en dat hij gaat springen komende dagen:)
Ik ben momenteel ook weer gestart met letrozol 5 mg nu (had voorheen 2 maal 2,5 mg geprobeerd) , en mag volgende week vrijdag voor de follikel meting. Erg spannend weer! en ben ook weer wat blijer en ga er weet met volle moed voor:) 
@jpbz, oh wat balen zeg, hoop voor je dat de 150 mg werkt! 
@ Vanessa , erg benieuwd hoe je echo was, en hoe je lijf dit keer heeft gereageerd. 
@sjcpm , Benieuwd naar je echo op 31 oktober! en lief dat je dan nog af en toe ook actief blijft hier:) 

@ Lynntor lees ook je verhaal nu. Aantal dames houden wel hun tempratuur hier bij om te kijken of zij een ovulatie hebben. Schijnt ook te kunnen werken. Ovulatie testen hoor ik inderdaad verschillende verhalen over. Ik zelf gebruik die niet meer, maar zit er misschien wel aan te denken deze cycles te tempen

Wow het wordt echt gezellig hier!
Even over ovulatietesten en PCOs: het verhaal is dat ze altijd positief laten zien omdat je LH waarde bij pcos verhoogd is vandaar dat ze mogelijk fals positief tonen. 
Over temperaturen: ik kan het aanbevelen in combinatie met slijm observeren. Op die manier kan je zeker weten of en wanneer je eisprong was. (temp gaat omhoog na eisprong en blijft boven tot menstruatie) 
Op de echo vandaag waren de twee eitjes te zien en die zijn allebei nu 14mm dus ze groeien goed door. Echter groeien ook nog wat kleintjes mee dus ik moet zaterdag weer voor een echo.. Slijmvlies lijkt nu iets minder te zijn maar nog steeds heel goed. Dus het is weer afwachten..

Goeiemidag,
Deze morgen terug geweest voor FM nu op CD13 en waar maandag op dag 10 nog niets te zien was vandaag follikel va 12-13 mm en BMS van 7mm. Dat is veelbelovend. 
Omdat mijn vriend zondag terug vetrtrekt voor zijn werk hoopte ik op een eisprong dit weekend. Nu zit dat er wss niet in met een follikel van 13 op donderdag en moet ik ovulatietesten doen en hopen dat we kunnen rekken tot volgende donderdag tot mijn vriend terug is maar dat lijkt heel onwaarschijnlijk want dan zou mijn Follikel al rond de 26 zijn als hij 2mm per dag groeit. 
Nu ik terug thuis ben en reken en tel bedenk ik opeens als mijn follikel nu zo snel blijft groeien als de afgelopen dagen ik mss zaterdag al op 18mm zal zitten en als ik dan een pregnylspuit zet springt mijn ei ten laatste zondagnacht en als we zaterdagavond voor hij zondag vertrekt betrekking hebben zit er toch een kans in dat eitje bevrucht raakt? Of zie ik dit verkeerd. 
Ik werk in het ziekenhuis en zie morgen de gynaecologe. Ik vraag het haar toch eens of dit zou kunnen want anders is deze maand al de moeite weer voor niets geweest. 
Nu dus maar duimen dat mijn follikel lekker snel groeit  

Ja, dat kan zeker, Karolien! Ze zeggen dat het eigenlijk beter is dat er al sperma aanwezig is als het ei springt (en het kan makkelijk 3 a 5 dagen overleven dus zeker niets verloren! Moet je dan niet meer een echo doen? Hoe weet je dan wanneer je moet spuiten? Veel plezier dit weekend alvast :) 

Terug
Bovenaan