Eisprong na Clomid

@jumeaux; wat naar dat er nog niks te zien was. Kan het nu nog wel komen of moet je dan eerst weer ongi worden? Ik snap het dat het niet natuurlijk voelt. Dat had ik al met de chlomid, laat staan met spuiten. Diepe respect dat je dit gewoon oppakt en goed dat je wat afleiding zoekt!
Lief dat je dat vraagt! De eerste kwaaltjes komen om de hoek kijken. Opgeblazen gevoel, hoofdpijn en moe en af en toe vlieg ik even uit de bocht qua stemmingswisseling. 31 Oktober staat de eerste echo gepland. Nog even geduld dus.

@jumeaux bedankt! Wat fijn inderdaad om wat dingen uit te kunnen wisselen. Dan staan we er toch niet helemaal alleen voor.
@Rosaelisa ik lees net je verhaal. Wat ontzettend rot en frustrerend. Ik duim voor je deze ronde! Hoe voel je je nu?
Ik heb gisterochtend een echo gehad. 1 follikel van 18 mm. Vanavond of morgen zou deze moeten springen? Morgen weer terug naar de gyn voor een echo om te kijken wat er is gebeurd. Ik ben nu al zenuwachtig.
Ik heb al ongeveer 15 keer een ovulatietest gebruikt van de action de afgelopen tijd. Ook nu mijn follikel bijna zou moeten springen is deze negatief. Ik heb nog nooit een positieve test gehad (omdat ik PCOS heb en waarschijnlijk zelf geen eisprong is dit ook niet gek, maar nu met de chlomid had ik gehoopt dat deze positief zou zijn). Hebben jullei goede ervaringen met de testen van action?

@lynntor
Ik herken me echt heel erg in jouw verhaal. Wij zijn ook 24 en heb hoor van mijn schoonouders ook van achh geniet nog van het leven, ga op vakantie maar aan de andere kant denk ik zo van: Ja stel dat het nog 5 jaar duurt voordat het echt lukt ben ik al weer ouder en als ik dan pas begin als ik 30 ben dan ben ik bang dat het straks niet meer lukt. Buiten dat hebben we al 8,5 jaar een relatie en hoor ik ook van veel mensen dat zij ons niet te jong vinden. Maarja soms maakt het mij wel onzeker. 
Ik ben nu bezig met mijn eerste maand clomid en krijg verder geen echo's. Aan de ene kant fijn want ik hoef niet vaak langs, maar aan de andere kant weet ik dus niet wat er in mijn lichaam gebeurd. Ik heb nooit echt last gehad van hormonen en ik heb dus ook geen bijwerkingen verder (gelukkig!) maar dan vraag ik me wel af, doet het zijn werk? 
Ik probeer ook niet teveel te hopen en te testen omdat ik het gevoel heb dat dit juist tegenwerk dus ik 'zie' het allemaal wel.
Weet iemand hier toevallig of je zomaar een maand of 2 kan stoppen? Mijn vriend zit namelijk bij defensie en heeft in januari een oefening van 7 weken. Stel ik krijg bijwerkingen alsnog vind ik dit 'zonde' als dat voor niets is. Weet iemand of je hiermee gewoon tussendoor mee kan stoppen en daarna weer mee verder kan? Hopen dat dit natuurlijk niet nodig is en ik tegen die tijd al zwanger mag zijn.

liefs angie

Hallo allemaal,
Nieuw hier op het forum. Fijn dat er een up-to-date forum is waar ik wellicht bij kan aansluiten.
Mijn verhaal in het kort:
In februari hebben mijn vriend en ik de kinderwens uitgesproken en ben ik gestopt met de pil. Ik ben 26jaar en mijn vriend 29. Na een cyclus van 31 dagen ongesteld, helemaal happy dat na het stoppen ik gelijk een mooie cyclus zou hebben. Helaas van korte duur, mijn 2e cyclus duurde 56 dagen en mijn 3e cyclus heeft 113 dagen geduurt.. Toen mijn huisarts bezocht die mij heeft doorgestuurd naar de Gynaecoloog. Waar al snel PCOS werdt vastgesteld en ik met Provera en Clomid 50 mg naar huis ben gegaan. 
1e Ronde clomid 50 mg, deed niets voor mij.
2e ronde clomid 100mg, tot nu toe nog geen resultaat. As woensdag staat er nog een echo gepland (CD 20) ik heb niet echt vertrouwen dat er nu opeens nog wel iets zou gaan groeien. Ik verwacht daarom na woensdag deze ronde ook te moeten afbreken en te starten met clomid 150mg. 
Pff.. ik vind het heftig en emotioneel. Iets wat je zo graag wilt, maar geen grip op kunt hebben. 
Steun haal ik al een aantal weken uit dit forum.. ik lees mee met jullie verhalen, om maar te hopen dat het ons allemaal snel positief resultaat zal gaan geven!  :)

@angiew dat van dat reizen enz hoor ik ook heel vaak. Tegenwoordig studeren jongeren langer of gaan veel op reis voordat ze kiezen voor huisje boompje beestje. Dat maakt ook dat dit steeds normaler wordt en dat de leeftijd dat mensen je zien als 'jonge moeder' steeds hoger wordt. Mijn eigen moeder was 23 toen ze mijn broer kreeg en dat was destijds zeker niet jong. Maarja ik hoor toevallig niet bij die groep van lange studenten en backpackers. En gek genoeg begrijpt niet iedereen dat?
Ik denk dat het niet zo is dat als je geen bijwerkingen hebt, dat het dan niet werkt! Ik heb ook amper last van bijwerkingen (alleen opvliegers s nachts) en de chlomid doet schijnbaar wel wat.
En betreft je vraag over januari: ik weet het niet zo goed.. misschien kun je dit navragen bij de gyn. Of gewoon alvast starten en dan een maandje aan de hormonen zonder te klussen? Als je geen last hebt van bijwerkingen is dit misschien niet zo'n probleem.
@JPBZ welkom! Hopen op 3 maal scheepsrecht! Inderdaad.... het geen grip hebben maakt mij zo onzeker af en toe. Fijn inderdaad dat dit forum er is voor de steun

@angiew dat van dat reizen enz hoor ik ook heel vaak. Tegenwoordig studeren jongeren langer of gaan veel op reis voordat ze kiezen voor huisje boompje beestje. Dat maakt ook dat dit steeds normaler wordt en dat de leeftijd dat mensen je zien als 'jonge moeder' steeds hoger wordt. Mijn eigen moeder was 23 toen ze mijn broer kreeg en dat was destijds zeker niet jong. Maarja ik hoor toevallig niet bij die groep van lange studenten en backpackers. En gek genoeg begrijpt niet iedereen dat?
Ik denk dat het niet zo is dat als je geen bijwerkingen hebt, dat het dan niet werkt! Ik heb ook amper last van bijwerkingen (alleen opvliegers s nachts) en de chlomid doet schijnbaar wel wat.
En betreft je vraag over januari: ik weet het niet zo goed.. misschien kun je dit navragen bij de gyn. Of gewoon alvast starten en dan een maandje aan de hormonen zonder te klussen? Als je geen last hebt van bijwerkingen is dit misschien niet zo'n probleem.
@JPBZ welkom! Hopen op 3 maal scheepsrecht! Inderdaad.... het geen grip hebben maakt mij zo onzeker af en toe. Fijn inderdaad dat dit forum er is voor de steun

@sjacpm: ik ga vooralsnog door. Dat is wel een voordeel van de spuiten:je hoeft niet steeds te stoppen maar gaat door tot er een ei gegroeit is. Morgen weet ik meer.
@lynntor: afgelopen cyclus had ik een ei van 17mm op een donderdag en die is pas maandag of dinsdag gesprongen, dus ze kunnen nog wel even doorgroeien voordat ze springen (vandaar niet raar dat jouw ovu test nog negatief is). 
Welkom ook JPBZ, bij mij deed clomid 100 deze keer ook niets (bij eerste kindje werkte 100 wel), 150 gaaf een mooi ei maar te weinig slijmvlies dus innesteling mislukt.. Hoop dat je op de echo toch nog iets gaat zien!!! 

Hoi dames, 
hier dus mijn update na de echo vanochtend: 
Slijmvlies is heel mooi al met 10mm (met clomid was max 8 en laatste keer alleen 4mm). Er waren 2 eitjes te zien van 12mm. 
Die moeten nu goed doorgroeien en ik heb Donderdag nog een keer echo. 
Dus duimen dat ze wel doorgroeien (en er niet ook nog een derde mee wil doen :)). 
Groeten en een fijne dag,
Vanessa

Terug
Bovenaan