Eisprong na Clomid

Hallo dames, 

Ik sluit me ook even aan in deze topic. Ik ben inmiddels bezig met m'n 3e ronde clomid. 1e ronde was 50mg en daarop heb ik niet gereageerd. 2e was 100 mg en ik had op cd een folikkel van 19mm. Ik had wel een positieve ovulatietest maar op dag 32 is nieuwe cyclus gestart. 
 Vandaag cd 10 en heel veel kleinere eitjes maar nog niks echt gegroeid. Ik merk dat ik daardoor zo verdrietig en moe ben. 

Hey Jacqueline,
Welkom! Ja het blijft vermoeiend en het is niet makkelijk.. Daarom is de uitwisseling hier zo leuk want vaak heb je toch niet echt mensen om je heen die het zo goed begrijpen.
Waarom krijg jij clomid?
Ik had ook 2x clomid, 100 deed niets (eerste zwangerschap was ik wel met 100 zwanger) en 150 maakte een mooie ei maar alleen weinig slijmvlies dus ben ik overgestapt na injecties (waardoor ik nu een overstimulatie met 6 follikel kreeg) dus ook voor mij is het afwachten..
Wanneer is je volgende echo? 

Hoi dames,
Ik ben nieuw hier en wil graag meepraten. Superfijn zo’n plek met dames die hetzelfde probleem (en dezelfde grote wens) als ik hebben. 
Mijn verhaal: vanwege pcos ben ik deze maand begonnen met clomid. Maandag (cd10) had ik al een eiblaasje van 17 mm en twee eiblaasjes van 12 mm. Was ik erg blij mee. Vandaag weer echo gehad. Nu 3 eiblaasjes van 14, 17 en 18 mm. Dat is blijkbaar too much dus ik kreeg een ‘vrijverbod’. Baal er wel heel erg van. Vrijdag weer terug en ik hoop heel erg dat er dan maar 1tje doorgegroeid is... 
Ik google me suf en zoek vanalles op. Merk echt dat deze situatie me veel energie kost en ik heel veel hiermee bezig ben. Soms moet ik echt afleiding zoeken. Maargoed, allemaal voor het goede doel hopelijk.
Ik duim voor ons allemaal! Fijn om met elkaar te praten, want het is toch iets waar je verder met niemand (behalve je partner) over kan praten. Ik ben nu 30 en krijg veel opmerkingen in de zin van: en wanneer krijgen jullie een baby? Geen handige opmerking vind ik. Verschilt per dag (en per persoon die de opmerking maakt) of ik er wel/niet tegen kan.
liefs! 

Hoi allemaal,
@jumeaux ik vind t zo herkenbaar wat je zegt. Als je iets heel graag wil dan valt alles ineens zo op.. om mij heen wordt opeens iedereen zwanger en zie ik overal zwangere vrouwen. En jij hebt nu de hele dag een gezin met 2 kinderen in je hoofd... En als je dit ziet valt dit extra op. Vervelend he? Maar we geven niet op! Als onze droom is uitgekomen zijn we deze onzekere tijd hopelijk grotendeels vergeten.
@angiew fijn dat je ondanks het vervelende nieuws ergens toch jezelf hebt voorbereid op een menstruatie. Ik denk dat je vanaf zaterdag al de cyclus dag kon tellen. Dat was bij mij in ieder geval toen ik provera had genomen. 
@Jacquelin ik snap je heel goed dat je er moe en verdrietig van bent. Misschien helpt het om hier wat van je af te schrijven!
Aanstaande vrijdag moet ik progesteron testen. Weet iemand wat hierna de vervolgstap is in het ziekenhuis? Nog een echo? Of een gesprek? Of moet ik wachten totdat mijn cyclus afloopt?

Hallo meiden

Mag ik meepraten? Hier sinds december 2017 kinderwens. In Januari 2019 eerste afspraak gyn. Daar te horen gekregen dat ik eerst 10 kilo moest afvallen. Mijn cyclus was redelijk regelmatig dus gingen ervanuit dat alles goed was. Ook man getest ook goed. Geen aanwijzing tot PCOS. Kon wel HSG laten doen.
Ineens bleek ik na deze afspraak zwanger. Dit is helaas een miskraam geworden waarvan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook niet is uitgesloten.
Na de miskraam kreeg ik de HSG, ook deze goed. Ze wenste me succes want met deze miskraam was eigenlijk de reactie 'het kan dus gewoon dus ga nog maar jaar proberen'.
Na 3 maanden ben ik door andere gyn een keer gemonitoord en bleek ik dus helemaal geen eisprong te hebben maar wel redelijk regelmatige bloeding. Kortom mijn lijf fopte de boel. Ondanks dat de beoogde 10 kilo nog niet gehaald is kreeg ik wel al eerste keer clomid mee.
In eerste ronde gemonitoord en een ei volgens boekje, ook mooie progesteron waarde. helaas niet raak. Ook 2e ronde niet raak. Tijdens 3e ronde weer een echo gehad en bleken 2 eitjes te zitten. Op NOD een test gedaan en dacht een licht tuurstreepje te zien. Deze was na 2 dagen weg en na 4 dagen werd ik toch ongesteld. Ik vermoed weer een miskraam :( Dat was vorige week.
Nu vanmorgen laatste pil van de 4e ronde. Ik heb hierna nog 2 rondes en daarna willen ze over naar de IUI en spuiten.
Nu slik ik nog gewoon 50mg. Zijn er meer dames die langere tijd (4 rondes en meer) 50mg slikken en waar het gewoon zijn werk blijft doen? Dus geen resistentie?
Eerste rondes ben ik echt 2,5 kilo weer aangekomen. Die zijn er gelukkig nu weer af. Meer dames die aankomen tijdens de clomid?

@Bloempje: ook ik krijg veel de vraag. Ik ben nu 34 en ruim 2 jaar getrouwd. Ik kan zo boos worden om de vraag 'Geen kinderen?'. Alsof je ze zo besteld via Aliexpress en mensen het recht hebben om zulke persoonlijke vragen te stellen.
Ik zeg dus tegenwoordig ook gewoon: Ze zijn welkom maar helaas kan je ze niet online bestellen.

Terug
Bovenaan