Eisprong na Clomid

@CurlyWurly: Da’s inderdaad het slimste antwoord op zo’n vraag ja! Ik weet eigenlijk niet of ik ben aangekomen. Zou zomaar kunnen van wel, maar dan moet ik eerlijk bekennen dat ik door de stress ook gewoon meer eet ;-) Ik heb je verhaal gelezen, spannend hoor... Rot dat je gewoon geen invloed hebt he? Voelt zo machteloos vind ik.
@Lynntor: succes in het ziekenhuis! Ben ook wel benieuwd naar het vervolg daarvan. Volgens mij begreep ik laatst dat je dan (als idd uit die test blijkt dat je eisprong hebt gehad) moet wachten tot je cyclus afloopt. En anders nog een echo. Maar geen idee of dat klopt dus ik ben ook wel benieuwd!

Hoi,
Ik heb laatst m'n progesteron laten prikken en daaruit kwam dat ik een definitief een eisprong heb gehad. Daarna heb ik geen controle meer gehad omdat je er dan vanuit mag gaan dat je of zwanger bent of ongesteld wordt. Mocht ik ongesteld worden dan begin ik gewoon op cyclusdag 3 met de letrozol voor een nieuwe ronde. Vanaf deze ronde krijg ik sowieso geen controles meer.

Wellicht hebben jullie iets aan deze informatie
Liefs Flie 

Nou daar ben ik idd ook benieuwd naar, hoe het vandaag ging :) 
Ik zit zelf een beetje te balen. Had vandaag bij de echo 3 eitjes, 13,5 mm en 18 mm en 23 mm. Verwachting dat deze vandaag/morgen gaan springen en het KAN zijn dat die van 13,5 dan mee springt. Dus seksverbod. Moet eerlijk zeggen dat ‘t wel tegen mijn gevoel ingaat om dan niks te doen hoor. Maar het advies zal niet voor niks zijn. 
Waar ik vooral van baal is dat we volgende cyclus dus een lagere dosis clomid moeten, maar ik ga een week op vakantie. Precies halverwege de cyclus. Daardoor kunnen ze het niet volgen met echo, en om die reden moet ik komende cyclus overslaan (dus geen clomid). Daardoor is er in mijn ogen een maand die aan m’n neus voorbij gaat. Maargoed, ik moet niet zeuren. ‘T is maar een maand en we gaan lekker op vakantie dus dat is ook heerlijk. Dus maar proberen het positief te zien. Jullie nog nieuws?

Dag dames, 
@jumeaux jammer dat je te veel eitjes had en nu weer een poging moet doen 
@bloempje snap dat dat vervelend voelt inderdaad ook 
ik heb gister mijn echo gehad, er zaten er 4 a 5 van 10 mm , heb dus ook een seksverbord gekregen en mag op dag 15 terug komen om te kijken of er misschien 1 dominant is geworden. Als het niet zo is, stop de poging weer en ga ik waarschijnlijk beginnen aan de injecties. 

@Bloempje, dat is inderdaad wel erg balen. Snap ook dat je het gevoel hebt dat je dan een maand niets doet... niet leuk.

@Rosaelise, ik wist niet dat wanneer je veel kleinere eitjes hebt rond 10mm dat je dan ook een seksverbod hebt. Ik heb dit ook steeds gehad, maar bij mij hebben ze dat nog niet eerder aangegeven. Ik bleef juist steeds op 10mm hangen, waardoor ik nu voor de 3e poging naar 150mg Clomid moet gaan. Ben benieuwd naar je echo op cd 15.

@xxBloempje ah wat vervelend! En snap dat je dat zo voelt dat er dan een kans voorbij gaat, maar idd ook lekker genieten van je vakantie! (Misschien een gekke vraag, maar mag je het ook niet proberen door zelf je ovulatie te testen als je bijv weet dat er max 2 eitjes groeien?)
@rosaelisa spannend, die 15e cyclus dag! Ben benieuwd. Op welke dag van je cyclus zit je nu?
Ik zit op de wachtstoel, nu op de helft want over een weekje zou mijn cyclus af moeten lopen. Dus dat is spannend..  Ik heb geen symptomen of zoiets. Enige waar ik sinds 2 weken enorme last van heb is acné. Nog nooit zo heftig gehad als nu. Door de pcos altijd wel gevoelig voor acne maar met behandelingen hou ik het goed onder controle. Nu lukt het me niet om het onder controle te houden. Het zit vooral op mijn kaaklijn en is enorm hardnekkig en pijnlijk. Hebben er meer dames last van?

@rosaelisa: spannend! Volgens mij gebeurt dat vaak toch, dat er 1tje of 2 uiteindelijk doorgroeien en de rest niet? Ik hoop ‘t voor je, zou super zijn! Heb je dinsdag je echo daarvoor?
@Lynntor: ik heb volgende week een belafspraak met de gyn dus ik ga dat inderdaad voorstellen, bedankt! Jij bedoelt dat ik toch doorga met clomid, maar dan met lagere dosis toch? Op cyclusdag 11 vertrek ik op vakantie, dus als ik die ochtend nog kan langskomen voor een echo, kunnen ze misschien aangeven hoe het er dan voor staat. En bij teveel eitjes, geven ze me gewoon weer een seksverbod ;-) Maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen, als we de dosering halveren. En dan hoef ik nu iig niet een maand volledig te stoppen want dan weet ik zeker dat ik geen kans maak. Ik hoop dat de gyn dat ook goed vindt!
Maar bij jou is het spannend zeg! Ik heb wel erge acne door de pcos, en een voorbehoedmiddel onderdrukt dat altijd lekker. Maar nu dus ook last van, vooral op mijn voorhoofd. Maar denk niet dat ik zoveel last heb als jij. Wel rot hoor! Hoop dat anderen tips voor je hebben. Het maakt je waarschijnlijk wel onzeker over je uiterlijk he? Terwijl het maar de vraag is of andere mensen het zo erg opvalt als jijzelf. Wanneer zou jij ongesteld moeten worden?

Terug
Bovenaan