Eisprong na Clomid

@xxBloempje dat bedoel ik idd! Dat je de dag van vertrek nog een echo hebt. Dan kan je misschien wel én genieten van je vakantie én gebruik maken van de poging :) hopelijk denken ze er in het ziekenhuis ook zo over!
Ik word er af en toe wel onzeker van idd, die acne. Zeker als ik geen make up op heb kan ik me enorm schamen. Maar goed het is voor een goed doel. Anti conceptie is idd de oplossing voor acne maar dat is nu geen optie :) ik had tussen 17 en 19 oktober mijn eisprong als het goed is. Ik verwacht vrijdag of zaterdag mijn menstruatie.
Ik wil eigenlijk toch een vroege test gaan doen morgenochtend uit nieuwsgierigheid.. kan me niet er van weerhouden merk ik. Bereid me wel gewoon erop voor dat het een teleurstelling kan zijn. Dan is het gewoon zoals het is..

Hoihoi dames!
Ik ben nieuw hier, vandaag m'n eerste clomid geslikt.. na het 7 dagen slikken van provera om een menstruatie op te wekken.. daar had ik veel last van bijwerkingen, zo erg dat ik me had ziekgemeld van werk.. ik was erg depri, huilbuien om biets, erg moe en niet kunnen slapen.. dus was wel even pittig! 
Nu wel eergister ongesteld geworden, alleen vind ik gek dat ik wel buikkrampjes heb, maar ik vloei niet veel zoals normaal.. 1 tampon op een hele dag zeg maar.. komt dit door die pillen?? 
Ik krijg geen echo op CD10.. maar ik moet bloedprikken op cd25 om te kijken of ik een eisprong heb gehad.. nu las ik ergens dat je de eisprong zo ongeveer tussen cd11 en cd16 zou hebben.. dan begin ik maar met evolutie testen.. 
Wij zijn trouwens in februari begonnen met klussen.. vanwege pcos ook nu aan de clomid
Gr Lisette

Dag dames,
Oh zo fijn om hier te lezen, herkenbare situaties. Ik duim voor jullie allemaal dat jullie snel een succesverhaal hebben! 
Ik heb PCOS, vorige maand begonnen met Clomid (50mg) midden in een cylus (op dag 43). Na twee weken op de echo een prachtige follikel (29mm wel al), maar de weken gingen voorbij: geen positieve test, maar ook niet ongesteld. Nu heb ik dus 10 dagen Lutenyl moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken (vandaag bijna dag 90...) en dan ga ik een nieuwe ronde Clomid in.
De gynaecoloog wil de dosis nu al verhogen naar 100mg, maar ik ben bang dat ik dan overstimulatie heb, ik had immers een 'prachtig ei', alleen geen eisprong. 
Wat zouden jullie doen? Lage dosis en dan misschien Pregnyl spuit vragen? 
Van de Clomid had ik geen last, maar die Lutenyl zorgt ervoor dat ik perfect in de Halloween-sfeer kan blijven ;)...
Groetjes,
Nef

@xxBloempje @JPBZ ik deed vanochtend vroeg een test. Het was nog donker en ik zag een zeer onduidelijke streep waarvan ik toch dacht dat het niks was.. misschien was het meer iets omdat ik wilde dat ik het zag. Tot mijn verbazing stond er 2 uur later een streepje, echter wel een dun streepje. Ik weet tot nu toe nog steeds niet wat ik moet denken... het is een vroege test van het kruidvat en er staat op dat je na 10 min de uitslag niet meer moet lezen, en ik lees online ook niet hele positieve beoordelingen over deze test omdat hij wel eens valse uitslagen zou geven. Conclusie: nog steeds in onzekerheid haha. Misschien moet ik toch maar gewoon afwachten wat er dit weekend gebeurt..
@Lisette vervelend dat je zo'n bijwerkingen hebt. Hopelijk helpen de ovulatietesten je verder de komende tijd! Good luck!

@lynntor oh je maakt het wel erg spannend zo.. maar klinkt goed?! :)
@Lisette ik heb na provera gebruik ook 1 dag best een heftige bloeding met best wel wat stemmingswisselingen daarna als anders en ook geen klachten. Ik zou ook ovulatie testen gebruiken om je eisprong op te sporen. Al vertelde mijn gyn. dat dit niet altijd betrouwbaar is... maar de moeite van het proberen waard.
@Nef  ik heb geen ervaring met pregnyl. Zelf met clomid nog geen follikelgroei boven 10mm gehad.. ik zou beide voorstellen met je gyn. bespreken. Zij kan je adviseren en jij neemt de beslissing ;-)

@Lisette: welkom! Heb je geen echo’s tussendoor? Ik heb dat namelijk wel omdat ze nog bezig zijn met ‘afstellen’ van de juiste dosering clomid. Weten ze bij jou al wat die dosering is? Ik ben stiekem best blij met die echo’s omdat je dan weet of je eitjes wel/niet goed groeien. Maar tussen cd11 en cd16 klopt volgens mij ook. Dacht dat je vanaf dag 10 kan vrijen (ik blijf dit stom vinden klinken ;-)) omdat zaadcellen wel een paar dagen levend blijven. Gezellig dat je in dit groepje bent nu! 
@Nef: ja fijn he, die herkenbare situaties! Ik vind het ook erg fijn, om hier te kletsen over wat ons allemaal bezighoudt. Ik merk dat ik er in mijn hoofd echt veeel mee bezig ben. Maar 29mm is groot zeg! Lijkt idd dat de dosering wel juist is, maar dat je een beetje hulp kunt gebruiken bij de eisprong. Ik zou zelf ook hopen op spuiten met gelijkblijvende dosering. Misschien eens voorleggen, of wil de gyn persé de 100mg? Heb je eigenlijk buikpijn gehad door dat grote eitje? Ik zou namelijk 1 dezer dagen een eisprong moeten hebben (bij echo vrijdag was het grootste eitje 23mm, ik heb 3 eitjes in totaal) maar heb erge buikpijn. Voor mijn gevoel is het ei nog groter (en die andere 2 ook) geworden en veroorzaakt dat de pijn. Maar ik weet ‘t niet zeker. Wel vervelend iig...
@lynntor: jeeeeetje wat spannend! Ik vind het ook positief klinken. Even kijken hoe het zich ontwikkelt. Ga je morgen weer testen? Ik hoop het zo voor je!!!
@JPBZ: hoe is het met jou?

Terug
Bovenaan